03 May 2018

မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ အတြက္ ေပးခဲ႔ခ်င္ေသာ ကား ဗဟုသုတ အပိုင္းအစေလးမ်ား



 မ်က္ျမင္ ကားသြား၀ယ္မယ္႔ အမ်ိဳးေတြ အေတြးမမွား ေစ်းမမ်ားေစဖို႔ ဒါေလးေဆာင္ထား အၾကမ္းအားျဖင္႔ ေတာ႔ မမွားႏိုင္ေတာ႔ပါ ။

၁။ ကားကို ၾကည္႔မယ္ဆိုရင္ အလင္းေရာင္ ေကာင္းေကာင္း ရရိွျပီး အရိပ္ေအာက္ သက္ေတာင္႔သက္သာ ၾကည္႔ႏိုင္ေသာ ေနရာျဖစ္ရမည ္ျဖစ္ျပီး ေန႔လည္ခင္း ေနပူေအာက္ၾကည္႔ရႈျခင္း ေရွာင္ပါ။

အပူဒဏ္ ျပင္းထန္လြန္းသျဖင္႔ ကားၾကည္႔ရႈေသာအခါတြင္ သက္ေတာင္႔သက္သာ မျဖစ္လို႔ စစ္ရမွာေတြ က်န္ခဲ႔တက္ပါတယ္။ အပူဒဏ္သက္သာေအာင္ ဆိုျပီး ညေနဘက္နဲ႔ မိုးခ်ဴပ္ပိုင္းေတာ႔ ကားၾကည္႔ဖို႔ မလုပ္ၾကပါနဲ႔ေနာ္ သေဘာေပါက္ပါ ေရထဲ ပိုက္ဆံ လြင္႔ျပစ္လိုက္ရင္ေတာင္ အသံျမည္ဦးမွာပါ။

၂။ ကားကိုေတြ႔တာနဲ႔ ကား ထိုင္ခံုခါးပတ္ကို ဆြဲထုတ္လိုက္ပါ ။ ခါးပါတ္ေခါင္းေတြမွာ ထုတ္တဲ႔ ခုႏွစ္ေတြ အတိအက် ေရးထားပါတယ္ ျဖဲထားတာမ်ိဳး ၊ ကတ္ေၾကးနဲ႔ ျဖတ္ထားတာမ်ိဳး မျဖစ္ရပါဘူး ။  ၾကည့္တာနဲ႔ ေတြ႔ရပါမယ္။ ကားပိုင္ရွင္ ပါးစပ္က ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္ပါ လို႔ အျမဳတ္ထြက္ေအာင္ေျပာေနလဲ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ မ်က္စိရယ္ ဦးေႏွာက္ရယ္နဲ႔ဘဲ အလုပ္ လုပ္ၾကရမွာျဖစ္လို႔ က်န္တာေတြ ခဏ ေမ႔လိုက္ပါ။

၃။ ကားကို စက္ႏိႈးပါ ျပီးတာနဲ႔ အဲကြန္း ဖြင္႔လုိက္ပါ စက္သံသည္ ဆူညံ က်ယ္ေလာင္ တာမ်ိဳးကို ေတာ႔ခြဲတတ္ပါေစ ျပီးလွ်င္ အဲကြန္းေလ ေအး မေအး စစ္ပါ။

၄။ ကား အစီးတိုင္းမွာ Wheel Tax ပါပါတယ္ ။ ပါတဲ႔ Wheel Tax ဖရိန ္နံပါတ္နဲ႔ ကားမွာ တစ္ကယ္္ပါ ေသာ နံပါတ္ တူညီမႈ ရိွမရိွ အရင္ စစ္ပါကားမွာ တပ္ထားေသာ ဖရိန္ chassis ေနရာသည္လည္း သန္႔ရွင္း သပ္ရပ္ေနရပါမည္ ။ ျဖတ္ဆက္ ဆိုလွ်င္ ကား၀ယ္ျပီးတာနဲ႔ ဆံုးသြားပါလိမ္႔မည္ ။ ကညန သိမ္းပါလိမ္႔မည္။

၅။ ျပီးရင္ ကားေရွ႕ဘက္ပိုင္း ကားေနာက္ဖက္ပိုင္း မီးခြက္ေနရာေတြ စစ္ပါ ။ မီးလံုး အေရာင္တူညီမႈ ရိွမရိွ ေနရာ အထိုင္ မူလီေတြ မူလီေရာင္ဘဲ ရိွရပါမည္ ။ ကားေဆး ကူးေနျခင္း လံုး၀ မရိွေစရ မူလီက မူလီလိုဘဲ ညစ္ပတ္လို႔ ရေပမယ္႔ ကားေဘာ္ဒီ ေဆးမကူးေစရ။


၆။ ကားဘီး သဲကာမ်ားသည္လည္း နဂို သဲကာ အတိုင္းသာ ျဖစ္ရမည ္ျဖစ္ျပီး ညစ္ပတ္ေနေပမယ္႔ သပ္သပ္ ရပ္ရပ္ ရိွေနရပါမည္။

၇။ အေရးၾကီးဆံုးက ကားရဲ႕ ေအာက္ပိုင္းနဲ႔ အင္ဂ်င္ခန္းက ဖရိန္ေတြသည္ သန္႔ရွင္းေနရပါမည္ ။ အမ်ားစု သည္ ပံုမွန္အေရာင္ ပံုမွန္္ ကာလာျဖစ္ရမည ။္ ျပန္မႈတ္ထားပါက သူတစ္ေနရာတည္း ကြက္ျဖဴေနတတ္ ပါသည္။ ကြက္ေနတိုင္း လည္း ယူလို႔ ရတာေတြရိွပါတယ္ ။ ဒါေပမယ္႔ ကားေကာင္းရင္ ေကာင္းတဲ႔ေစ်း မေကာင္းရင္ လည္း မေကာင္းနဲ႔ေစ်းဘဲ ေပးႏိုင္ဖို႔ စစ္ခိုင္းတာပါ။

၈။ လူေတြ သတိမထားဘဲ ေက်ာ္ေက်ာ္သြားတဲ႔ အေရးၾကီးတဲ႔ ကား အစိတ္အပိုင္းေတ ြကေတာ႔ ကား ေျခနင္းျပားေအာက္ ကို လွန္ၾကည့္ဖို႔ ေနာက္ဖံုး အခင္းျပားေအာက္ ခြာၾကည္႔ဖို႔ လံုး၀ အားမနာပါနဲ႔ အားနာ လို႔ သံေခ်းလိုက္ေနရင္ ကိုယ္႔လည္ပင္း ၾကိဳးကြင္းစြပ္ျပီသာ မွတ္လိုက္ပါေတာ႔ ။ သံေခ်း ရိွတဲ႔ကား အလြန္ ဆံုး ၁ ႏွစ္ေလာက္ဘဲ ေကာင္းမွာပါ။

၉။ ကီလို မွန္ / မမွန္ စစ္ႏိုင္ဖို႔ကေတာ႔ အၾကမ္းအားျဖင္႔ မွတ္သားရမွာ ကေတာ႔ ကား ကီလိုေတြရဲ႕ အသက္ က ဖင္ထိုင္ခံုနဲ႔ စီယာရင္ ထိုင္ခံု ခါးပါတ္လို႔ အၾကမ္းဖ်င္း မွတ္ပါ ။ ကီလိုမ်ားရင္ အားလံုးႏြမ္းတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ တစ္ခ်ိဳ႕ ဂ်ပန္ကားေတြ ကလည္း ဂ်ပန္က ေနာက္ဆံုးပိုင္ရွင္ အကိုင္အတြယ္ၾကမ္းတမ္းရင္ ကီလို သံုးေသာင္းနဲ႔လည္း စုတ္ျပတ္သတ္ေနတာကို ျမင္ဖူးပါတယ္။

၁၀။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း တိုက္ကား ဘယ္လို ခြဲမလဲ ေမးၾကပါလိမ္႔မယ္ ။ ဂ်ပန္မွာ တုိက္ကား အားလံုးကို Recondition လုပ္ျပီးရင္ ဒီအတိုင္း စစ္လို႔ မရေတာ႔ပါ ။ ဘာလုိ႔ ဆိုေတာ႔ တိုက္မိသမွ် ပ်က္စီးသမွ် အကုန္ အသစ္လဲ လိုက္ေသာေၾကာင္႔ပါ ။ ဒါေၾကာင္႔ cancellation အမွန္ ဆိုရင္ ကား ၀ယ္ယူသူေတြက တန္ဖိုး ထားၾကရတာပါ။

၁၁။ ဘာေၾကာင္႔ cancellation အမွန္ေတြ ေရာင္းကားထဲမွာ မရိွတာလဲ အမ်ားစု ေမးပါလိမ္႔မယ္ ။ ဘယ္ရိွ မလဲဗ်ာ ကား တစ္စီးကို ေစ်းႏႈန္း ႏိႈင္းယွဥ္ျပီး ၀ယ္တဲ႔ တိုင္းျပည္မွာ cancellation အမွန္ေစ်းနဲ႔ အစုတ္ အျပတ္ေစ်း ဂ်ပန္မွာ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို သိန္း ေလးငါးဆယ္ ကြာေနတာမို႔ ဘယ္သူမွ ကားေကာင္းကို သြင္း မေရာင္း ႏိုင္ေတာ႔တာပါ ။

 ဒါေၾကာင္႔ ကားေကာင္းဆို စီးမယ္ ဆိုျပီးသြင္းတဲ႔ လူေတြ ျပန္ေရာင္းမွသာ ရိွေတာ႔တာပါ ။ တစ္ကယ္စီး မယ္႔ သူေတြက သူတို႔ကား ကီလိုိ မ်ားရင္ေတာင္ မၾကိဳက္ၾကပါဘူး ။ က်န္တာဆို စဥ္းစားမေနပါနဲ႔။

၁၂။ ကား အေရာင္ တန္း မွာ ျမန္မာျပည္ အၾကိဳက္က အေပၚဆံုး အျမင္႔ဆံုးေစ်းက အျဖဴ အမည္း ပါ ျပီးရင္ ၾကား အေရာင္လုိ႔ ေခၚတဲ႔ မိုးျပာ တို႔ ေရႊအို တို႔ လာပါတယ္ ။ ျပီးရင္ အေရာင္ပ်က္ လို႔ ေခၚတဲ႔ ဓါတ္တိုင္ ေရာင္ တို႔ အျပာေတာက္ေတာက္ အနီေတာက္ေတာက္ အေရာင္ေတြ ကိုေတာ႔ သခင္ခ်စ္ကား ခ်စ္လြန္းလို႔ကိုယ္႔နားက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မသြားဘူးလို႔ မွတ္သားထားပါ ။

အေရာင္သတ္မွတ္ခ်က္ကေတာ႔ ကားတိုင္း အတြက္ကေတာ႔ မတူႏိုင္ေပမယ္႔ အၾကမ္းျဖင္းကေတာ႔ အေရာင္ေတြကို လိုက္ျပီး ေစ်းႏႈန္းက ၁၀ သိန္းေလာက္ ကေန ပိုကြာတာမ်ိဳးေတြလည္း ရိွပါတယ္ ။

ဓါတ္တိုင္ Silver အေရာင္ပ်က္ ဆိုျပီး 99 Surf တို႔ 99 Prado တို႔ကိုေတာ႔ သြားမလုပ္နဲ႔ေနာ္  ။ သူတို႔ပံုစံ နဲ႔ ေငြေရာင္ဆို ေကာင္းတာမို႔ အဲ႔ဒီလို ကားေတြမွာေတာ႔ အေရာင္္ပ်က္လို႔ မေခၚႏိုင္ျပန္ပါဘူး။

၁၃။ ကား၀ယ္ယူမည္႔ လူေတြကို လြယ္လြယ္နဲ႔ တြန္းေရာင္းတက္တာေလး တစ္ခုကေတာ႔ 2WD / 4 WD ကိစၥပါ လိုအပ္တဲ႔ လူအတြက္ ေလးဘီးယက္ ဆိုတာ လုိေပမယ္႔ လူမ်ားစုနဲ႔ ဆီစားႏႈန္း သက္သာဖို႔ အတြက္ ကေတာ႔ ေလးဘီးယက္ေတြဟာ ျဖဳတ္မရဘဲ ၂၀ ကီလို နင္းမွ ျပဳတ္တဲ႔ဟာ ဆိုရင္ေတာ႔ ဆီစားမယ္ ၊ ျပန္ေရာင္းရင္ ခက္မယ္ ဆိုတာကိုပါ လံုး၀ တြက္ထားပါ ။ 

ၾကမ္းတမ္းတဲ႔ ေတာင္တန္း ေျမသားလမ္းေတြ အတြက္ ( ကတၱရာလမ္း မပါ ) ေလးဘီးယက္ကား အသံုး  ၀င္ေပမယ္႔ ေျမျပန္လမ္းေတြ အတြက္ကေတာ႔ မလိုအပ္တာမို႔ ဒီတစ္ခ်က္ကိုလည္း ခ်င္႔ခ်ိန္ပါ 2WD / 4 WD ႏွစ္မ်ိဳး ေရႊးခ်ယ္ခြင္႔ ရိွတဲ႔ ပံုမွန္ အိမ္စီး ကား အမ်ားစုမွာ 4WD ကားေတြက ေလလံ မွာကိုဘဲ သိန္း 20 ကေန သိန္း 40 ေလာက္ထိ သက္သာေနတတ္တာကိုေတြ႔ရပါတယ္။

၁၄။ ကားကို စစ္ရင္ ေနာက္ခန္းလည္း က်န္ခဲ႔တတ္ပါတယ္ ။ ေနာက္ခန္းကိုလည္း ေသခ်ာစစ္ပါ ကား မွာ ပါတာ Orginal ဟုတ္ / မဟုတ္ သန္္႔ရွင္းမႈ ရိွ / မရိွ အသံုးျပဳထားေသးလား ဘီး ဂ်ိဳက္ ဂြ ေတြ ပါတာေတြ ေပါ႔ဗ်ာ အမ်ားအားျဖင္႔ေတာ႔ ဂ်ပန္က လာရင္ အသံုးမျပဳရေသးတာ မ်ားပါတယ္။

၁၅။ ကားကိုလညး္ စစ္ျပီးျပီ စိတ္တိုင္းက်ျပီ ဆိုရင္ေတာ႔ ေမာင္းသာ စမ္းေပေတာ႔ ေနာက္ဆံုးအဆင္႔ဆိုေတာ႔ အားမနာပါနဲ႔ ။ ပိုက္ဆံ႐ိုက္ထုတ္တဲ့ စက္လည္း မိတ္ေဆြတို႔ ဆီမွာ မရိွႏိုင္ပါဘူး ။ ကိုယ့္ ေခြ်းနဲစာ ဆိုေတာ႔ ေထာင္႔စိေအာင္ေတာ႔ စစ္ၾကပါ။

၁၆။ နည္းမ်ိဳးစ ံုစစ္လို႔မွ ကိုယ္ၾကိဳက္ေနျပီ ၀ယ္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ေရာင္းသူအိမ္ကိုလုိက္ျပီး စရံ ဒါမွမဟုတ္ အေၾက ေခ်လို႔ရပါတယ္ ။ စာရြက္စာတမ္းကို မသကၤာေသးဘူး ဆိုရင္ ျမင္သာရံုး ဒါမွမဟုတ္ သက္ဆိုင္ရာ ရံုး ၀န္ထမ္းေတြဆီမွာ ကား စသြင္းတဲ႔ ငယ္ရုပ္ စစ္ျပီးမွသာ ေငြေခ်ေပါ႔ဗ်ာ ။

 ေနာက္ဆံုး တစ္ခုက မေန႔က ကၽြန္ေတာ္ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ေျပာသလို အျမင္၀ယ္ရင္ေတာ႔ ကား ေကာင္းေကာင္း ၾကိဳက္တက္ရင္ ေစ်းေကာင္းေကာင္းသာ ေမွ်ာ္လင္႔ဖို႔နဲ႔ ကားေကာင္းေကာင္းရဲ႕ အရင္းဟာ ကားစုတ္ တစ္စီးကိုု အျမတ္တင္ ေရာင္းထားတဲ႔ ေစ်းထက္ေတာင္ ျမင္႔တက္တယ္ ဆုိတာ နားလည္မွသာ ကိုယ္သံုးမယ္႔ ေငြ ကိုယ္ရမည္႔ ကားကို မွန္းႏိုင္ၾကမွာပါ ။

ေအာက္တန္းေစ်း တစ္ခုနဲ႔ အထက္တန္းစား ကား တစ္စီးကို ေယဘူယ် အားျဖင္႔ ေတာ႔ မရႏိုင္ၾကပါဘူး။
ေပါေခ်ာင္ေကာင္း လိုခ်င္တဲ႔ လူေတြနဲ႔ ေလာေလာ ေလာေလာ အလုပ္ လုပ္တက္တဲ႔ ကား၀ယ္ယူသူ ေတြဟာ ကားတစ္စီးကို ေစ်းတန္း မွန္မွန္ ကားမွန္မွန္ မရတတ္ပါဘူး ။

ဒါေၾကာင္႔ သတိထားၾကပါ ။ ကၽြန္ေတာ္အခု ေျပာျပတာေတြက ေငြနဲ႔ လဲခဲ႔ရတဲ႔ အေတြ႔အၾကံဳ စစ္စစ္ေတြကို ေျပာျပေနတာပါ ။ ေထာက္ခံစရာမလိုပါဘူး ျငင္းခံုလို႔လည္း အက်ိဳး မရိွပါဘူး ။ သူတစ္ပါး အက်ိဳးစီးပြား အတြက္ မိမိ အေတြ႔ အၾကံဳကို ေနာက္လူေတြ မမွားေစရန္ ရည္ရြယ္ျပီး ဒီစာကို အခ်ိန္ေပးေရးသားပါသည္ မိတ္ေဆြတို႔ သူေတာ္ေကာင္းတရား ေနရာတိုင္းမွာ ထြန္းကားပါေစ။


James

No comments:

Post a Comment