19 November 2017

တုိက္တန္းနစ္ သေဘၤာၾကီး ကို နစ္ျမဳပ္ေစခဲ႕တဲ့ အဓိက တရားခံ



၂၀ ရာစုႏွစ္ေစာပိုင္းမွာ ၿဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အရမ္းကို ေက်ာ္ၾကားတဲ့ အမႈအခင္းတစ္ခုကို ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ဖို႔ တစ္ေလာက စိတ္ကူးေပၚလာမိပါတယ္..။ ထို အေၾကာင္းအရာကေတာ့ တိုက္တန္းနစ္ ပါပဲ။ 

တိုက္တန္းနစ္ သေဘၤာၾကီး ဘာေၾကာင့္ ၿမဳပ္နစ္သြားရတာလဲ။ ကမၻာမွာ အခမ္းနား အၾကီးက်ယ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ သေဘၤာၾကီး တိုက္တန္းနစ္ ဟာ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ပင္လယ္ေအာက္ကို ပထမဆံုး ခရီးမွာတင္ စံုးစံုးျမဳပ္ခဲ့ရတာလဲ ဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကပါစို႔ ။

Thomas andrews ဟာ ဒီသေဘၤာၾကီးရဲ့ ဒီဇိုင္နာ ၿဖစ္ပါတယ္..။ ၁၉၀၆ ခုႏွစ္မွာ ဒီသေဘၤာၾကီးကို စတင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ အိုင္ယာလန္ျပည္နယ္ ဆိပ္ကမ္းမွာပါ ။ ၁၉၀၉ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၁ ရက္မွာ လံုး၀ျပီးစီးသြားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ လူအင္အား ၃၀၀၀ ေက်ာ္သံုးျပီး ၃ႏွစ္ၾကာ တည္ေဆာက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ 

ထုထည္အရေရာ၊ အရည္အေသြး အရေရာ အရမ္းကို ၾကီးမားေကာင္းမြန္ျပီး အရမ္းကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ သေဘၤာတစ္ခု အျဖစ္မွတ္ယူထားပါတယ္။ သေဘၤာၾကီးကို အရည္အေသြးအေကာင္းဆံုး စတီးေတြႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ထားတာျဖစ္ျပီး ထိုေခတ္က ေဒၚလာ ၇.၅သန္း (ယခုေဒၚလာသန္း ၁၀၀ ေက်ာ္) တန္ဖိုး ရွိပါ တယ္ ။ ဒါဟာ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေခတၱၾကည့္ရႈတာပါ။ 

တိုက္တန္းနစ္ဟာ အတၱလႏၱိတ္ သမုဒၵရာၾကီးျဖတ္ျပီး လူ ၁၅၀၀ ေက်ာ္ကို တင္ေဆာင္ကာ အိုင္ယာလန္ 
မွ ကာလီဖိုးနီးယားျပည္နယ္ဘက္သို႔ ၁၉၁၂ ခုႏွစ္ဧျပီ လဆန္းပိုင္းမွာ ထြက္ခြာလာခဲ့ပါတယ္။ အဆင့္ျမင္႔ တဲ့၀န္ေဆာင္မႈ၊ ထုထည္ႏွင့္ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားမႈတို႔ဟာ လူဆင္းရဲေတြ အတြက္ ေနရာမေပးခဲ့ပါဘူး။ 

လူကံုထံမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ အၾကီးအကဲမ်ားတို႔ကို တင္ေဆာင္ကာ ထြက္ခြာလာခဲ့ပါတယ္။ ခရီးသည္ဟာ သေဘၤာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တစ္စံုတစ္ရာကိုမွ သံသယ ဆိုတာမ်ိဳး မရွိဘဲ သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ အခန္းထဲမွာ အရမ္းကို ဇိမ္က်က်နဲ႔ လိုက္ပါလာခဲ့ပါတယ္။

သေဘၤာ ကုန္းပတ္ရဲ့ ေအာက္ဘက္မွာ ကေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာ တို႔ရဲ့ ေနရာျဖစ္ျပီး ခရီးသည္ အခန္းေတြကို ေရေႏြးေပးရန္ အတြက္ ေက်ာက္မီးေသြး ကန္ေတြနဲ႔ အလုပ္ လုပ္ေနတာပါ။ သူတို႔ အလုပ္လုပ္ရာေနရာ ဟာ သေဘၤာကုန္းပတ္ ရဲ့ ငါးခန္းေျမာက္ အခန္းျဖစ္ပါတယ္။

 ၁၉၁၂ခုႏွစ္၊ ဧျပီလ ၁၄ ရက္ေန႔ ၅ နာရီမွာေတာ့ တိုက္တန္းနစ္ သေဘၤာၾကီးဟာ တစ္နာရီကို ၂၁ မိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ခုတ္ေမာင္းေနတာပါ။ အတၱလႏၱိတ္ သမုဒၵရာထဲကို ၀င္လာသည္မွာ အရမ္းကို နက္နဲလာျပီျဖစ္ပါတယ္ ။ အရမ္းေအးလွတဲ့ ရာသီဥတုေၾကာင့္ သမုဒၵရာေရေတြဟာ ေရခဲတစ္မ်ွကို ေအးစက္ေနပါတယ္။ ေရခဲစ လက္လက္ေလးေတြေတာင္ ေရျပင္ေပၚမွာ ေပါေလာေပၚေနတာကို ျမင္ေနႏိုင္ပါတယ္။ 

ဒါေပမယ့္ ခရီးသည္ေတြဟာ ေနာက္နာရီပိုင္း အတြင္းမွာၾကံဳေတြ႔ရမယ့္ ကပ္ေဘးၾကီးကို ေတြးေတာင္ မေတြး မိဘဲ ပါတီပြဲေတြ က်င္းပေနၾကပါတယ္။ ဒီခ်ိန္မွာ သတင္းပိုင္းဆိုင္ရာ ရယူတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာ ပညာရွင္ ဂ်ြန္ဖီးလစ္ ကေတာ့ လက္ပ္ေတာ့တစ္လံုးနဲ႔ အလုပ္ရႈပ္ေနပါေတာ့တယ္။ 







ထိုစဥ္မွာ မလွမ္းမကမ္းမွာ ခုတ္ေမာင္းေနတဲ့ မီးသေဘၤာဆီမွ သတင္းတစ္ခုက နားၾကပ္ထဲကို ၀င္ေရာက္လာပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ရာသီဥတုက ဆိုးရြားေနတာေၾကာင့္ ဘာကိုမွ သဲကြဲစြာ မၾကားရဘဲ ေရဒီယိုျပတ္ေရြ႕လိႈင္းသံ ျဗီးခနဲပဲၾကားရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ နားၾကပ္ကို ဆြဲခ်ြတ္လိုက္ရပါတယ္။ ထို႔ေနာက္ လက္ပ္ေတာ့နဲ႔ ဆက္လက္ အလုပ္ရႈပ္ေနပါေတာ့တယ္။

ရာသီဥတုက ပိုဆိုးရြားလာတာေၾကာင့္ ကေနဒါမွ ကာလီဖိုးနီးယားကို သြားတဲ့ လမ္းမွာၾကံဳရတဲ့ လမ္းဆံုလမ္းခြကို တိုက္တန္းနစ္ သေဘၤာၾကီး ေရာက္လာခဲ့ပါျပီ။ ေတာင္လမ္းႏွင့္ေျမာက္လမ္း ၂ ခုမွာ ေတာင္လမ္း သည္ ေ၀းျပီး လမ္းပိုေကာင္းပါသည္။ ေျမာက္လမ္း ကေတာ့ ခရီးနီးျပီး လမ္းအတန္ငယ္ၾကမ္းေသာေၾကာင့္ Captain Edward Smith ဟာ ေတာင္လမ္းကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္။

သမုဒၵရာၾကီးမွာ ေလျငိမ္ေနျပီး တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကပတိန္ စမစ္ ဟာ အရာရာ ပံုမွန္ပဲလို႔ ယူဆျပီး ၈ နာရီႏွင့္ အိပ္ရာ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ သေဘၤာ ၀မ္းတြင္းမွာေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြဟာ ငါးခန္းေျမာက္အခန္းမွာ ခရီးသည္ေတြ ေအးခ်မ္းလွတဲ့ ရာသီမွာ ေရပူသံုးႏိုင္ဖို႔ ေက်ာက္မီးေသြးကန္ေတြကို အပူေပးလ်က္ေပါ့။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ ဆယ္နာရီေက်ာ္လာခဲ့တဲ့ အခါမွာေတာ့ ကံၾကမၼာဆိုးၾကီးဟာ စတင္လာခဲ့ပါျပီ။ သမုဒၵရာ ေရျပင္ၾကီးက ျငိမ္သက္ဆဲပါပဲ။ လမိုက္ညျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ တိမ္ညိဳ တိမ္မဲေတြက ေကာင္းကင္မွာ အျပည့္ပါပဲ။ ဒီအခ်ိန္မွာ သေဘၤာေခါင္းပိုင္းမွာ အရက္ေသာက္ရင္း အေအးဒဏ္ကို အံတုျပီး ပတ္၀န္းက်င္ အကဲခတ္ရသူ သေဘၤာေစာင့္ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ တစ္ခ်က္မွမငိုက္ျမည္းပဲ ေနၾကပါတယ္။ 

သူတို႕ဟာ အေမွာင္ထဲမွာ တစ္လက္လက္ ထေနတဲ့ အရာတစ္ခုကို မ်က္စိေရွ႕တည့္တည္မွာ ျမင္ေနရပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္သူတို႔ဟာ ဘာမွန္း မခြဲျခားႏိုင္ၾကပါဘူး။ လမိုက္ညႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ ေအးခဲမႈက အျမင္ အာရံုကို မႈန္၀ါးေစေနပါတယ္။ သူတို႔က ေသာၾကာၾကယ္ လက္ေနတယ္လို႔ပဲ ယူဆၾကပါတယ္ ။ ေအးေဆး ေနၾကတာေပါ့။ သို႔ေပမယ့္ ေနာက္ ဆယ္မိနစ္ခန္႔ အၾကာမွာေတာ့ သူတို႕စီးနင္းေနတဲ့ တိုက္တန္းနစ္ သေဘၤာၾကီးထက္ ၃ဆေလာက္ ပိုမိုထုၾကီးတဲ့ ေရခဲေတာင္ၾကီးဟာ အေမွာင္ထုထဲမွ ဘြားခနဲေပၚလာပါျပီ။ သူတို႔ႏွစ္ဦးလည္း အသက္ရႈ ရပ္မတတ္ အံ့ၾသသြားကာ သေဘၤာစက္ေခါင္းထဲရွိ သေဘၤာသားေတြကို ႏႈိး ပါေတာ့တယ္။




စမစ္ ဟာလည္း ခ်က္ခ်င္းပဲ ထလာပါေတာ့တယ္။ ေရခဲေတာင္ၾကီးဟာ သူတို႔ႏွင့္ ဘယ္ေလာက္မွ ကို မကြာ ေတာ့ပါဘူး။ တစ္နာရီ ၂၁ မိုင္ အရွိန္နဲ႔ တည့္တည့္သာ ၀င္ေဆာင့္လိုက္လ်ွင္ ေျပာစရာမရွိေအာင္ တစ္စစီ 
ပ်က္စီးသြားမွာေသခ်ာပါတယ္။ ကပတိန္ စမစ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခုကို ခ်က္ခ်င္း ခ်ခဲ့ပါတယ္။ ညာဘက္သို႔ 
မလွည့္ပဲ ဘယ္ဘက္သို႔ ခ်က္ခ်င္းလွည့္ေရွာင္ရန္ အမိန္ေပးခဲ့ပါတယ္။ 

ပဲ႔ကိုင္သူကလည္း ခ်က္ခ်င္း လႈပ္ရွားပါေတာ့တယ္။ သေဘၤာၾကီးဟာ တစ္ၿဖည္းျဖည္း ေရခဲေတာင္ၾကီးႏွင့္  နီးကပ္လာေလ သေဘၤာ စက္ေခါင္းထဲကလူေတြ ျပာယာခတ္ကာ jesus ကို တၾက၊ မ်က္စိမ်က္ႏွာေတြ ပ်က္ ၾကပါေတာ့တယ္။ ခရီးသည္ေတြကေတာ့ ဘာမ်ွမသိၾကပါဘူး။ ႏွစ္ျခိဳက္စြာ အိပ္ေမာက်ေနၾကပါတယ္။ တစ္နာရီကို ၂၁.၅ မိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ေရခဲေတာင္ၾကီး၏ ဘယ္ဘက္သို႔ ေရြ႕ေနခဲ့ေပမယ့္ အသိေနာက္က်ခဲ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ မလြတ္ခဲ့ဘဲ သေဘၤာၾကီးရဲ႕ ညာဘက္ျခမ္းႏွင့္ ေရခဲေတာင္ၾကီးကို ပြတ္ဆြဲသြားပါေတာ့တယ္။

ထိုအခါမွ ကပတိန္ စမစ္ လဲ သက္ျပင္း ခ်ႏိုင္ျပီး သေဘၤာသားမ်ားလည္း လက္၀ါးခ်င္း ရိုက္ကာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာေအာ္ဟစ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ခရီးသည္မ်ားေတာ့ အတန္ငယ္ လႈပ္ခတ္သြားတာကိုေတာ့ သတိထားမိလိုက္ျပီး ျပန္လည္ အိပ္ၾကပါေတာ့တယ္။ သို႔ေပမယ့္ တိုက္တန္းနစ္ သေဘၤာၾကီးရဲ့ ညာဘက္ ၀မ္းပိုင္း အျခမ္းမွာ မီတာ ၉၀ ရွည္လ်ားတဲ့ အေပါက္ၾကီးျဖစ္သြားတာကေတာ့ သတိမထားမိၾကပါဘူး။ ခ်က္ခ်င္းပဲ ထိုအေပါက္ထဲကို ေရလံုးေတြ လိွမ့္၀င္လာတာကို ထင္းထင္းၾကီးျမင္ေနရတာေတာ့ သေဘၤာ ၀မ္းခန္းထဲက အင္ဂ်င္နီယာေတြပါ။ 




ထိုေရေတြဟာ သေဘၤာထဲကို ဆယ္မိနစ္ ၁၄ ေပ အနက္ႏႈန္းနဲ႔ကို ၀င္လာတာပါ။ အင္ဂ်င္နီယာ ေခါင္းေဆာင္ လူစီးယန္ နဲ႔ သူ႔ အင္ဂ်င္နီယာေတြဟာ ခ်က္ခ်င္းကို ေရစုပ္စက္ေတြနဲ႔ ေရေတြကို သေဘၤာျပင္ဘက္သို႔ ထုတ္ ေနရပါတယ္။ နာရီ၀က္ၾကာလ႔ို စမစ္ သေဘၤာေအာက္ခန္းထဲကို ဆင္းလာေတာ့ သေဘၤာၾကီးရဲ့ အခန္းငါးခန္းဟာ ေရေအာက္သို႕ စံုးစုံးျမဳပ္သြားခဲ့ျပီးျဖစ္ပါတယ္။ စမစ္ အခ်ိန္နာရီ၀က္ အတြင္းမွာ ဒီလို အခန္းငါး ခန္းလံုး ၿမဳပ္သြားရတာကို ဘယ္လိုမွ မယံုႏိုင္ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒီတိုင္းသာ ဆိုရင္ ေနာက္ ၂ နာရီ အတြင္းမွာ  ေအးစက္လွတဲ့ အတၱလႏၱိတ္ထဲကို ထိုးဆင္းေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။

ယခုအခ်ိန္မွာ ၁၂ နာရီ ရွိေနပါျပီ။ ၂ နာရီ ထိုးလ်ွင္ တိုက္တန္းနစ္ ေရေအာက္ေရာက္ပါျပီ။ စမစ္လဲ ၿပာယာ ခတ္ရပါျပီ။ မလွမ္းမကမ္းမွာ ခုတ္ႏွင္ေနတဲ့ ကာလီဖိုးနီးယား မီးသေဘၤာၾကီးကို လွမ္းအကူအညီေတာင္းဖို႔  ဂ်ြန္ဖီးလစ္ ကို မွာၾကားရပါေတာ့တယ္။ ကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္ ဂ်ြန္ဖီးလစ္မွာ အကူအညီ လွမ္းယူရန္ အေၾကာင္း ၾကားေသာ္လည္း မီးသေဘၤာမွာ တိုက္တန္းနစ္ႏွင့္ ၈၈ မိုင္ အကြာမွာရွိေနပါတယ္။ ထို႕ေၾကာင့္ လာေရာက္ ကယ္ဆယ္လ်ွင္ အနည္းဆံုး ေလးနာရီေတာ့ၾကာျမင့္မွာျဖစ္ေၾကာင္း သိခဲ့ရပါတယ္။ 

စမစ္မွာ သေဘၤာတစ္ခုလံုး လိုက္လံ ေၾကညာျပီး ခရီးသည္ေတြကို အသက္ကယ္ယာဥ္ႏွင့္ ေအာက္သို႔ ခ်ေပးရပါေတာ့တယ္။ နာရီ၀က္ ထပ္ၾကာေတာ့ သေဘၤာရဲ့ ဒုတိယ နဲ႔ တတိယ ထပ္ထဲကို ေရေတြအလံုးလိုက္ ၀င္လာတာေၾကာင့္ ထိုအထပ္မွ ခရီးသည္မ်ား အေပၚဆံုးထပ္သို႔ ေျပးတက္ၾကပါေတာ့တယ္။ ေထာင့္ငါးရာေသာ လူေတြကို တင္ေဆာင္ဖို႕ အသက္ကယ္ယာဥ္ အလံုအေလာက္မပါလာခဲ့ပါ။ 

ကပၸတိန္ က မိမိ၏ တိုက္တန္းနစ္ သေဘၤာၾကီးကို ယံုၾကည္မႈ ပိုကဲလြန္းေသာေၾကာင့္လဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သေဘၤာ အေပၚဆံုးထပ္မွာ ခရီးသည္ေထာင့္ငါးရာ ၏ ပြက္ေလာရိုက္ေအာင္ ဆူညံသံတို႔ႏွင့္ ကမၻာပ်က္ သလိုရွိေနပါတယ္။

အသက္ကယ္သေဘၤာမ်ား မလံုေလာက္ေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ကေလးမ်ားသာ ယာဥ္ေပၚသို႔ လိုက္ပါခြင့္ေပးျပီး ေယာက်္ားသားမ်ားကေတာ့ ဇနီးသည္ႏွင့္ ကေလး တို႔၏ မ်က္ႏွာကို အားရေအာင္ပင္ မၾကည့္ လိုက္ ရဘဲ က်န္ခဲ့ရပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာလည္း သူတို႔၏ ခင္ပြန္းသည္ႏွင့္ ခြဲခြာရခ်ိန္မွာ သူ႔သားေလးကို “ ေဖေဖ့ကို ဘိုင့္ဘိုင္ လို႔ ေျပာလိုက္ေလ” ဟုသာ ေျပာႏိုင္ျပီး သေဘၤာၾကီးေအာက္သို႔ မ်က္ရည္ေတြႏွင့္ ဆင္းခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ 

၁ နာရီေက်ာ္သြားေတာ့ အသက္ကယ္ေလွေတြလဲ ကုန္သြားျပီး ေယာက်္ားသားမ်ား၊ အဘိုး အဘြားမ်ား၊ ကပၸတိန္ အဖြဲ႔သားမ်ား၊ သေဘၤာေစာင့္မ်ား ဘုရားတရားကို တျပီး သူတို႔ သေဘၤာၾကီးျမဳပ္နစ္မယ့္ ဘ၀ရဲ့ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္ကို မ်က္လံုးမွတ္ျပီး ေနရပါေတာ့တယ္။ အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ကေလးမ်ားအားလံုးလည္း လိုက္ပါမသြားႏိုင္ခဲ့ပါ။ အသက္ကယ္ေလွမွာ အရမ္းကို နည္းေနပါတယ္။ 

ကံၾကမၼာဆိုးၾကီးက ၁ နာရီ မိနစ္ေလးဆယ္မွာ လ်ွပ္စစ္မီးေတြကိုျဖတ္ပစ္လိုက္ပါျပီ။ တိုက္တန္းနစ္သေဘၤာၾကီးမွာ ဦးပိုင္းမွာ နစ္ျပီး ပဲပိုင္းဘက္သို႔ ေထာင္တက္သြားေသာေၾကာင့္ သေဘၤာေပၚမွ လူမ်ား အထက္သို႔ ေျပးတက္ၾကပါေတာ့တယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ေထာင္မတ္လြန္းေသေၾကာင့္ မလွမပ ၿပဳတ္က်ျပီး ေသဆံုးၾကပါေတာ့တယ္။ စမစ္ ခန္႔မွန္းထားသလိုပါပဲ။ သေဘၤာၾကီးဟာ၂ နာရီတြင္းမွာပဲ အမ်ိဳးေကာင္းသားသမီးမ်ား လူကံုထံမ်ား၊ မင္းမ်ိဳး မင္းႏြယ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေအးစက္လွတဲ့ အတၱလႏၱိတ္ သမုဒၵရာေအာက္သို႔ ဆြဲေခၚသြားပါေတာ့တယ္။

က်န္ရွိေနခဲ့တဲ့ အသက္ကယ္ေလွေပၚက ခရီးသည္ ၇၀၀ ေက်ာ္မွာလဲ ရာသီဥတု ဒဏ္ေၾကာင့္ တစ္ၿဖဳတ္ျဖဳတ္ ေရထဲသို႔ ျပဳတ္က်ျပီး ေသပြဲ၀င္ၾကရပါတယ္။ မနက္ ၅ နာရီမွာေတာ့ ကာလီဖိုးနီးယား မီးသေဘၤာၾကီးဆိုက္ေရာက္လာျပီး လူ၂၀၀ ခန္႔ကိုသာ ကယ္တင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္..။ တိုက္တန္းနစ္နဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ ဒ႑ာရီေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ ဇာတ္ကားထဲကေတာ့ အေက်ာ္ၾကားဆံုးေပါ့…………..။

ဒီအထိ သည္းခံျပီး ဖတ္ေပးတဲ့ စာဖတ္သူေတြကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့မွာပါ..ဆက္လက္ျပီးေတာ့ နစ္ျမဳပ္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေတြကို ေျပာျပပါေတာ့မယ္။

ပထမဆံုး အခ်က္ကိုေတာ့ ဘယ္သူ႔ကို စရမလဲဆိုရင္.. သေဘၤာေစာင့္ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္ ။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ မလွမ္းမကမ္းမွာတင္ ရွိေနတဲ့ ေရခဲေဆာင္ကို လွမ္းမျမင္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ အရက္ရွိန္ေၾကာင့္လား ဆိုေတာ့လည္းမဟုတ္ပါ။ သူတို႔မွာ သေဘၤာေစာင့္တိုင္း ကိုင္ေဆာင္ၾကတဲ့ မွန္ေျပာင္း အဘယ္ေၾကာင့္မပါ ရတာပါလဲ.... ? 

ပတ္၀န္းက်င္ အကဲခတ္တဲ့ သေဘၤာေစာင့္တိုင္းဟာ ပင္လယ္ျပင္ကို ၿဖတ္ၾကည့္ရာမွာ အေ၀းၾကည့္မွန္ေျပာင္း မပါရင္ အလြယ္တစ္ကူမျမင္ႏိုင္ၾကတာ သဘာ၀ပါ။ ထိုရက္ လ ကလည္း မထြက္ဘူး၊ ပတ္၀န္းက်င္ ကေလ ေအးေတြကလဲ မ်က္လံုးထဲကို တစ္ဖ်တ္ဖ်တ္ တိုက္ေနမယ္။ 

သူတို႔ မ်က္လံုးျမင္ႏိုင္စြမ္းအားကို တိုက္ခိုက္တဲ့ အရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနပါတယ္။ သူတို႔ ဘာေၾကာင့္ မွန္ေျပာင္း မသံုးၾကသလဲ ။ သူတို႔သာ ေ၇ခဲေတာင္ကို ၾကယ္လို႔ မထင္မွတ္ခဲ့ရင္၊ ေစာစီးစြာ ေရခဲေတာင္ ရွိမွန္းၾကိဳသိခဲ့ရင္ သေဘၤာၾကီး လြတ္မွာပါ။ ေသခ်ာပါတယ္။သူတို႔ကိုခ်ည္း အျပစ္တင္လို႔လည္း မရျပန္ဘူးဗ် ။ 

ဒုတိယ အခ်က္ကေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္ ဂ်ြန္ဖီးလစ္ပါ။ အမွန္တစ္ကယ္ေတာ့ ကာလီဖိုးနီးယား မီးသေဘၤာၾကီးက ေရခဲေတာင္ ရွိေၾကာင္း သတင္းပို႔ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ ေရဒီယိုလိႈင္းသံ (ျဗီးဆိုေသာ အသံ)ေၾကာင့္ နားၾကပ္ကို ခ်ြတ္ပစ္လိုက္ျပီး သတင္းကိုျပန္လည္နားေထာင္ျခင္း မရွိဘဲ သူလုပ္ခ်င္တာသာ လုပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ သူသာ သတင္းကို လက္ခံ ရရွိခဲ့လ်ွင္ ေရခဲေတာင္ႏွင့္ေ၀းရာ ေျမာက္ဘက္လမ္းသို႔ ေစာစီးစြာ သြားႏိုင္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။

တတိယ အေနနဲ႔ကေတာ့ အခန္း ၄ နဲ႔ ၅ မွာရွိတဲ့ ေက်က္မီးေသြးတြင္းေတြပါ။ ထိုတြင္းေတြထဲက ထြက္လာတဲ့ အပူ ပမာဏေတြဟာ အခန္းနံရံ ေတြကို ၾကြပ္ဆတ္ေစပါတယ္။ ေက်ာက္မီးေသြးတြင္းေတြသာ မရွိရင္ နာရီ၀က္ အတြင္းမွာ ငါးခန္းလံုး ေရလ်ွံသြားစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ကပတိန္စမစ္ အံ့ၾသရဆံုးအျဖစ္အ ပ်က္ တစ္ခုလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူစီယန္ နဲ႕အင္ဂ်င္နီယာေတြကို ၀ါးျမိဳပစ္တဲ့ အခ်က္လဲျဖစ္ပါတယ္ ။ ထိုတြင္းေတြသာ မရွိလ်ွင္ နာရီ၀က္မွာ ေရွ႕ခန္း ၃ ခန္းသာျမဳပ္မည္ျဖစ္ျပီး ေရစုပ္စက္နဲ႔ ႏိုင္နင္းစြာ ထုတ္ႏိုင္ျပီး ကာလီဖိုးနီးယား မီးသေဘၤာကို ေစာင့္ဆိုင္းႏိုင္ေကာင္းပါတယ္။

ေနာက္ဆံုး အခ်က္ကေတာ့ သံၾကြပ္ မိႈေတြပါပဲ။ သေဘၤာကို တည္ေဆာက္ရာမွာ အိုင္ယာလန္ ဆိပ္ကမ္းမွာ ေဆာက္ခဲ့တာေၾကာင့္ သေဘၤာတစ္ျခမ္းက ကမ္းေပၚမွာျဖစ္ျပီး တစ္ျခမ္း ကေတာ့ ပင္လယ္ေရစပ္မွာ ရွိေနတာပါ။ ကမ္းေပၚတင္ေနတာကေတာ့ ပဲ့ပိုင္းပါ။ ေရဘက္ကို ေရာက္ေနတာကေတာ့ ဦးပိုင္းျဖစ္ပါတယ္ ။ ဦး ပိုင္း နဲ႔ ပဲ့ပိုင္းကို တည္ေဆာက္ရာမွာ အင္ဂ်င္နီယာေတြက အဖြဲ႔ ၂ ဖြဲ႔ ခြဲျပီး တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဦးပိုင္းတစ္ဖြဲ႔ ပဲ့ပိုင္း တစ္ဖြဲ႔ပါ။


လိုရင္းက သေဘၤာရဲ့ ပဲ့ပိုင္း ကိုေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြက တည္ေဆာက္ရာမွာ စတီးနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ မႈိေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ သေဘၤာ ဦးပိုင္းကို တည္ေဆာက္တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ကေတာ့ သံၾကြပ္မႈိေတြနဲ႔ တြယ္ဆက္ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ ထို သံၾကြပ္မႈိဆိုတာ သာမာန္ သံေတြႏွင့္ ေခ်ာ္ရည္ေတြကို ေရာျပီး ျပဳလုပ္ထားတာပါ။ 


ထို သံမႈိေတြဟာလည္း တိုက္တန္းနစ္ၾကီး ျမဳပ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္း တစ္ခုပါပဲ။ သံၾကြပ္ မႈိေတြဟာ ေပါင္ ၄၀၀၀ ကေန ၄၀၀၀၀ အတြင္း ဖိအားကို ခံႏိုင္ရည္ပါတယ္။ ေရခဲေတာင္ႏွင့္ အရွိန္နဲ႔ ပြတ္ဆြဲျခင္းမွာ ေပါင္ ၁၄၀၀၀၀ ခန္႔ ဖိအားနဲ႔ ဖိခံရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သံမႈိေတြဟာ လြတ္ထြက္ျပီး ေရေတြ ဒလေဟာ၀င္လာေစတဲ့ မီတာ ၉၀ အေပါက္ၾကီး ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ 

ထိုေနရာေတြမွာလဲ စတီး သံမႈိေတြသာ သံုးခဲ့ရင္ မီတာ ကိုးဆယ္ရွည္တဲ့ အေပါက္ၾကီး ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ သာမန္ ပြန္းပဲ့ရံုေလာက္ပဲ ထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအေပါက္ၾကီးဟာ တိုက္တန္းနစ္ ၿမဳပ္ရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သံၾကြပ္မႈိေတြဟာ အဓိက တရားခံပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။


သိရွိထားသမ်ွ အေၾကာင္းတို႔ကို တင္ျပလိုက္ပါတယ္။ စိတ္၀င္စားမယ္လုိ႔ ေမ်ွာ္လင့္ပါတယ္။ အထက္ပါ
အေၾကာင္းရင္းေတြကို သိပၸံပညာရွင္ ပန္ဒိုရာ က ရွာေတြ႕ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။



Via : Express Time
https://dagaung.com/?p=4885

No comments:

Post a Comment