07 September 2016

ေနကြယ္ေသာ္လည္း အလင္းမျပယ္



နံနက္ခင္းရဲ႕႕႕ ဆည္းဆာေရာင္ျခည္ ႏွင့္အတူ သူရိယ ေနမင္းႀကီးက အေရွ႕ဘက္မွ တေရြ႕ေရြ႕႔ ေပၚထြက္စ ျပဳလာခဲ့ၿပီပဲ။ ေလေျပေလညွင္း ေလးေတြက တစ္သုန္သုန္ တိုက္ခတ္ျခင္းႏွင့္အတူ ေနျခည္ ေႏြးေႏြးေလးက အရာအားလုံးကို လႊမ္းၿခဳံကာ ေႏြးေထြး တက္ႂကြမႈတို႔ကို ေပးႏုိင္ခဲ့ပါၿပီ။ အာရုဏ္ဦး ငွက္ေတးမ်ားရဲ႕ ျငိမ့္ေညာင္းစြာ တြန္ၾကဴသံႏွင့္အတူ လူသားအားလုံးမွာ လည္း ေန႔သစ္ တစ္ေန႔အတြက္ သက္၀င္ လႈပ္ရွားလာပါေတာ့သည္။

‘အင္း...ကြ်တ္........ကြ်တ္.......ကြ်တ္’ ျငီးသံ သဲ့သဲ့ေလးႏွင့္အတူ...‘ ေဟာ......ေရာင္ျခည္ေတြျဖာလဲ့ လုိ႔ မိုးေတာင္ လင္းၿပီးပဲ’။ က်ေနာ္ အိပ္ယာထက္မွ နာရီ ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၅း၄၅ မိနစ္။ အင္း ......တစ္ကိုယ္လုံးလဲ နာက်င္ ကိုက္ခဲေနတာပဲ ေဆးထုိးထားတဲ့ အရွိန္ေၾကာင့္ထင္တယ္....ညကလည္း ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ အိပ္မေပ်ာ္ဘူး။ ႏွစ္နာရီ ထုိးတာ သိတယ္ ဆုိေတာ့ ႏွစ္နာရီ ေနာက္ပိုင္းမွ အိပ္ေပ်ာ္တာ ထင္ပါရဲ႕ ။ မ်က္လုံးေတြကလည္း စပ္ၿပီးေနတာပဲ။

ဆရာ၀န္ ကေတာ့ “ေဆး မွန္မွန္ေသာက္ အနားယူရမယ္... ခင္ဗ်ားရဲ႕ ႏွလုံးက အားနည္းေနတယ္..... သာ မန္ လူတစ္ဦးဟာ နားေနလွ်င္ တစ္မိနစ္ကုိ အႀကိမ္ ရ၀ ေလာက္ ခုန္တယ္ တြန္းထုတ္လုိက္တဲ့ ေသြး ကလည္း မီလီလီတာ ၄၉၀၀ ဒါမွမဟုတ္ ၅ လီတာ နီးပါးနဲ႕ ညီတယ္။ အားကစား သမားေတြဆို တစ္မိနစ္မွာ ထုတ္လႊတ္တဲ့ အား ၂၅ လီတာ ကေန ၄၀ လီတာေလာက္ ထိ ျမင့္တက္သြားႏူိင္တယ္။

လူတစ္ဦး ရဲ႕ ႏွလုံး ကို အဓိက ေသြးျပန္ ေၾကာႀကီးျဖစ္တဲ့ ( Coronary sinus ) ကတဆင့္ သယ္ပို႔ရတယ္။  ( Atherosclerosis) လုိ႔ေခၚတဲ့ ကိုလက္ထေရာေတြ အမ်ားႀကီးပါတဲ့ အဆီေတြဟာ ေသြးလႊတ္ေၾကာေတြရဲ႕ နံရံေတြမွာ ကပ္ေနရင္( Coronary ) ေသြးေၾကာ ပိတ္ျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ (coronary) ေသြးေၾကာ ႀကီး ပိတ္ဆုိ႔မႈ တစ္ခုဟာ ျပင္းထန္ရင္ ေသဆုံးႏိုင္တယ္။ 

( Coronary ) ငယ္မွာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ျဖစ္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ႏွလုံးဟာ အားနည္းေပမဲ့ အခ်ိန္ၾကာလာနဲ႕ အမွ် ေသြးသစ္ ဖုိ႔အတြက္ အနီးအနားမွာရွိတဲ့ ေသြးေၾကာေတြနဲ႕ ဆက္စပ္မႈေတြက ပိုမုိ က်ယ္လာရင္ အေျခအေန တုိးတက္လာႏႈိင္တယ္။ ”

“ဒါေၾကာင့္ ႏွလုံးခုန္မႈ အားေကာင္းေအာင္ ေသြးလည္ပတ္မႈ ရွိေအာင္ ထုိက္သင့္တဲ့ အားကစား တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္ေပးသင့္တယ္။ ခင္ဗ်ားက အခု ဘာမွ မျဖစ္ေသးဘူး ဆုိရမယ္၊ ပုံမွန္ ေလ့က်င့္မႈ လုပ္ အဆီမ်ားမ်ား ပါတဲ့ အစားေရွာင္ အိပ္ေရး ၀၀အိပ္ အေတြးနယ္ မကြ်ံမိေစနဲ႕ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ စုိးရိမ္းဖြယ္ရွိလာႏူိင္ တယ္...။”

က်ေနာ္ အေတြးေတြ ဘယ္ေလာက္ ၾကာသြားမွန္းမသိ။ အခန္းေရွ႕မွာ လႈပ္လႈပ္ ရွားရွားနဲ႕ တုိးတုိး တိုးတုိး စကားသံမ်ားေၾကာင့္ ‘ေဟာ...သူတုို႔ေလးေတြ လာေနၾကၿပီ’။ က်ေနာ္ ခံစားေနတဲ့ ေ၀ဒနာေတြ ဘယ္လုိ လြင့္စင္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတယ္ မသိေတာ့...။ က်ေနာ္ အျမန္ဆုံး အိပ္ယာကို လူတစ္ေယာက္ အိပ္ေနတဲ့ပုံ လုပ္ခဲ့တယ္။

ၿပီးေတာ့ ေရခ်ိဳးခန္း မွာ ကိုယ္လက္ သန္႔စင္ၿပီး အသာကေလး ေခ်ာင္းၾကည့္ေနခဲ့တယ္။  ေဟာ...ခုေတာ့ေတြ႕ပါၿပီး သူတုိ႕ေလးေတြ တံခါးမႀကီးကို အသာအယာ ဖြင့္လုိ႔ ဦးေခါင္းေတြက တစ္ဦးကို တစ္ဦး ထပ္ဆင့္ကဲလုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ အိပ္တဲ့ ကုတင္ကို မ်က္၀န္း ၀ိုင္း၀ုိင္းေလးေတြနဲ႕ အကဲခတ္ေနၾကတဲ့ပုံစံ ။ ၿပီးေတာ့မွ ပိုင္ၿပီ ဆုိတဲ့ သေဘာနဲ႕ အခန္းထဲကို အလုံးအရင္း နဲ႕ ၀င္လာပါေတာ့တယ္ အရြယ္ႀကီးႀကီး ကေလးေတြကေတာ့ ရပ္လ်က္ေပါ့၊ အငယ္ေလးေတြကေတာ့ ကုတင္ေပၚကုိ ၀မ္းလ်ားထုိးခ် လုိက္ၾကပါေတာ့တယ္။ 

အပိုင္ဖက္ၿပီး ေဟး...လုိ႔ေအာ္လုိက္ၾကတဲ့ သူတို႕ေလးေတြရဲ႕ အသံက မနက္ခင္း အခ်ိန္ကို ပိုမုိ လန္း္ဆန္း သက္၀င္ လႈပ္ရွားသြားသလုိပါပဲ။ သူတုိ႕ၾကည့္ရတာ ကြ်န္ေတာ့ တစ္ကိုယ္လုံး ကိုပဲ ၀ါးၿမိဳေတာ့မလုိပဲ။ ၿပီးေတာ့ေစာင္ကို ဖယ္လုိက္ ခ်ိန္မွာေတာ့ ‘ဟင္...ဟာ...ဟယ္...ဆရာ...ဆရာ မွ မဟုတ္တာ။ ‘ သူတုိ႔ေလးေတြ ယေန႔ေတာ့ ရႈံးသြားပါၿပီ။


ဒီေတာ့မွ ေရးခ်ိဳးခန္းက ထြက္ၿပီး ‘ေဟ့...မလႈပ္ၾကနဲ႕...ဟား..ဟား..ဟား..မင္းတို႔ အၾကံ အကုန္ပဲလားကြ’
သူတို႔ေလးေတြ အသံၾကားရာကို လွည့္ၾကည့္ၿပီး ဟာ...ဆရာလုိ႔ ေခၚၿပီး က်ေနာ္ ကိုယ္ေပၚမွာ ေၾကာင္လိမ္ေလွကားသဖြယ္ ဖက္တြယ္ၾကပါေတာ့တယ္...။ ၿပးီေတာ့ ဆရာ မဂၤလာပါ ၊ ဆရာေနေကာင္းလားတဲ့ ။ ခ်ိဳလြင္ ေအးျမတဲ့ အသံေတြၾကားထဲမွာ က်ေနာ္ ဘ၀ရဲ႕ ေန႔သစ္မွာ နာက်င္မႈ ေ၀ဒနာေတြေပ်ာက္ဆုံး သြားခဲ့ပါၿပီ။    ‘ေအးပါကြာ သားတုိ႔ သမီးတုိ႔ ပို႔သတဲ့ ေမတၱာေၾကာင့္ ဆရာ က်န္းမာပါတယ္ကြာ’။

က်ေနာ္ ကုလားထုိင္မွာ ထုိင္ခ်လုိက္ၿပီ ဆုိရင္ပဲ ေျခေထာက္ေတြ၊ ေပါင္ေတြ၊ လက္ေတြ ေပၚကို ဖက္တြယ္ တက္ၾကရငး္ ကြ်န္ေတာ္ ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက သူတုိ႔ေလးေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္စင္ႀကီးတဲ့ေလ။ က်ေနာ္႔ ရင္ခြင္မွာ မွိန္း စက္သူက မွိန္းစက္ ဖက္တြယ္သူက ဖက္တြယ္နဲ႕ ဒီလုိေနရတာ သူတုိေလးေတြ အတြက္ အၾကည္ႏးူဆုံး အလုိအပ္ဆုံးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

က်ေနာ္ရဲ႕ ျဖဴေရာ္ေရာ္ မ်က္၀န္းေတြကလည္း သူတုိ႔အတြက္ ေအးျမမႈကို ေပးတယ္တဲ့ေလ။ ခပ္တုိးတုိး စကား သံေတြက သူတုိ႔အတြက္ ႏုုူးညံ႔တဲ႔ ဂီတ သံစဥ္ေတြတဲ့ေလး ။ သူတုိ႔ေလးေတြ အတြက္ ဆရာေနရာမွာ ေနရေပမယ္႔ မိဘ ဆုိတဲ့ ေနရာကုိလည္း ကူးေျပာင္း သြားတတ္တာမုိ႔ ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ ကုိ အစားထုိးေန တယ္ လုိ႔ေတာင္ မထင္မိေတာ့ဘဲ တစ္ကယ္ရင္မွာ ေမြးဖြား သားသမီးမ်ား ကဲ့သို႔ ထင္မိေနပါေတာ့တယ္....။

က်ေနာ္႔ကို ဖက္တြယ္ေနရင္းက သူတုိ႔ေလးေတြ ေျပာတဲ့ စကားသံက ‘ဆရာ ..သားတုိ႔ ..သမီးတုိ႔ နဲ႕ အတူေနေနာ္ စာေတြလည္း အမ်ားႀကီး သင္ေပးတဲ့ေလ’။ ကြ်န္ေတာ္ ရင္ထဲမွာ နင့္ကနဲ ေနေအာင္ ခံစားရပါၿပီ။ ေအးပါကြာ မင္းတုိ႔ေလးေတြကို ဆရာ႔ ရဲ႕ ႏွလုံးသား ရဲတုိက္ႀကီးထဲမွာ အၿပီးအပိုင္ ေသာ့ခတ္ သိမ္းဆည္းထားမယ္.. နံရံေတြ ၿပိဳက် ပ်က္စီးၿပီး ဖုန္မႈန္႔ေတြ ျဖစ္သြားတဲ့အထိေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မင္းတုိ႔ေလးေတြရဲ႕ ခ်စ္လွစြာေသာ ဆရာက ေသျခင္းတရား ကို အနီးစပ္ဆုံး ရင္ဆုိင္ေနရသူပါကြာ။

က်ေနာ္႔ ရင္ထဲကေျပာရငး္ စိတ္က တစ္စကၠန္႕မွာ ကုေဋ တစ္သိန္း ခ်ဳပ္တယ္လုိ႔ ဆုိသည့္ အတုိင္း၊ လွ်င္ျမန္လွတဲ့ ကြ်န္ေတာ္ ရဲ႕ စိတ္က ဟုိးအေ၀းကို လြင့္စင္သြားပါေတာ့တယ္။

ေၾသာ္...ျမန္မာ့ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမား ကေလးေတြ...။ မင္းတို႔ရဲ႕ မိဘေနရာမွာ အစားျဖည့္လို႔ မိဘ တစ္ကယ္ မရွိတဲ့ ကေလးေတြ၊ မိဘ ရွိပါေသာ္လည္း ေ၀းကြာေနၾကရတဲ့ ကေလးေတြ..၊မင္းတုိ႔ရဲ႕ အနာဂတ္ ပန္း ခင္းေလး ဖူးပြင့္ ေ၀ဆာလွပေစဖုိ႕....ပညာႏူိ႕ခ်ိဳရည္ေတြကို ကေလးငယ္တုိင္း ေသာက္စို႔ႏူိင္ဖုိ႔...ဆရာ ဆုိတာ ျဖစ္တည္လာခဲ့တာပါ။

ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ဆရာတုိ႔ ျမန္မာျပည္သားေတြ။ လမ္းေပၚမွာ ေလလြင္႔ ပ်က္ဆီးေနတဲ႔ ကေလးငယ္ေတြကို ဒုက ၡမေရာက္ေစရေအာင္ ေစတနာရွင္ ဆရာေတြက အလုပ္ လုပ္ၾကရင္း သင္ၾကားေပးခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလုိ အခ်ိန္ မွာ ဆရာဆုိတာ ကေလးေတြ အတြက္ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္လာၿပီပဲ။ ျမန္မာျပည္သား တုိင္းရင္းသား ကေ လးငယ္ေတြ ဒုကၡ မေရာက္ေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ နဲ႕ (Burmese Migrant Worker's Education Committee) ဆုိတဲ့ မိခင္ BMWEC က ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွာ စတင္ အက်ိဳးျပဳလုပ္ေဆာင္ခဲ့တာပါ။

‘ဆရာေတာ္ မွ တပည့္ေတာ္မည္ ’ ဆုိသည့္ အတုိင္း ကေလးေတြ အတြက္ သာမက ဆရာေတြ အတြက္ပါ အရည္ အခ်င္းျပည့္၀ေစရန္ အဖက္ဖက္ ကၾကိဳးပမ္း လုပ္ေဆာင္ေပးမႈ၊ မိခင္ BMWEC ႏွင့္ အတူ အျခားၿခားေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ကူညီေထာက္ပံ့ ပံ့ပိုးမႈ တုိ႔ေၾကာင့္ ယေန႔ အခ်ိန္အထိ အနာဂတ္ ကေလးငယ္ေတြရ႕ဲ ဘ၀လွပမႈ ရရွိေနခဲ့တာပါ။

ဆရာ ဆုိတာ စိတ္ကူးယဥ္ရုံနဲ႕ ရႏူိင္ပါသလား ။ ပညာတတ္သူ တုိင္းေရာ ဆရာျဖစ္ႏူိင္ၾကလား။ ျမန္မာစကားပုံ မွာ သင္္ဆရာ ၊ ျမင္ဆရာ ၊ ၾကားဆရာ လုိ႔ဆုိတဲ့ ဆုိရုိးစကား ရွိတယ္။ ဒီအထဲမွာမွ ေက်ာင္းဆရာ ၊ ဆရာမ ေတြက အားလုံး နဲ႕ ပတ္သက္ ဆက္ႏြယ္ေနလွ်က္ပါ။ ပညာ ၊ သမာ ၊ အာဘာ၊ နထၱိပညာႏွင့္ တူေသာ အလင္းေရာင္သည္ မရွိဟု အဆုိရွိခဲ့တယ္။ ပညာ ရဲ႕ ထြန္းလင္း ေတာက္ပတဲ့ အလင္းေရာင္ေတြ ျဖန္႕က်က္မွ်ေ၀ေပးပို႔ဆုိတာ ဆရာရွိမွ ျပည့္စုံမွာပါ။

ျမန္မာ ေရႊ႕ေျပာင္း ကေလးေတြ အတြက္ မိခင္ BMWEC ရဲ႕ေထာက္ပံ့ စြမ္းေဆာင္မႈ႕ နဲ႕အျခားေသာ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားရဲ႕ ပံ့ပိုးကူညီမႈတုိ႔ႏွင့္ အတူ ကိုယ္တုိင္ ေစတနာ၊ ၀ါသနာ အနစ္နာ ဆုိတဲ့ နာသုံးနာကို အရင္း တည္ၿပီး ျမန္မာျပည္သား တုိင္းရင္းသား ကေလးေတြ အတြက္ ကိုယ္က်ိဳး မတြက္၊ အရင္းတည္ၿပီး ျမန္မာျပည္သား တုိင္းရင္းသား ကေလးေတြ အတြက္ ကိုယ္က်ိဳးမတြက္ ၊ ရင္၌ေမြးဖြား သေႏၶသား ကဲ့သို႕ ဥယ်ာန္မွဴး ရဲ႕ ဘ၀ပန္းတုိင္ မေပ်ာက္ေစဖုိ႔ ၀ိုင္း၀န္းပ်ိဳးေထာင္ ျပဳစုေပးတာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြပါပဲ။

ဆရာ ဆုိတာ လူသားတုိင္း မလုပ္ႏုိင္တဲ့ အလုပ္ကုိ လုပ္ကိုင္ရင္း ‘ပီတိကိုစား အားရွိ၏’  ဆုိစကားႏွင့္ အညီ ဆြဲလညး္သံေလးလုိ ႀကိဳးၾကာငွက္ေလးေတြလို သာယာ နာေပ်ာ္ဖြယ္ ခ်ိဳသာလွတဲ့ သားငယ္ သမီးငယ္ေတြရဲ႕ အသံကို နားစြင္႔ရင္း၊ ကိုယ္႔ ရင္ႏွစ္သည္းျခာလိုျဖစ္ေနတဲ့ သားငယ္ သမီးငယ္ေတြရဲ႕ ဘ၀ အေမာေတြ ဒုကၡေတြ ေျဖေပ်ာက္ေပးၿပီး ဆရာေတြထက္ ေတာ္သြား တတ္သြားပါေစ ၊ ျမတ္သြားပါေစ ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ ျပဳစုပ်ိဳေထာင္ေပးရင္း ေက်နပ္ေနသူေတြပါ။

သူတုိ႔ေလးေတြရဲ႕ ဘ၀ပန္းတုိင္ အထြက္အထိပ္ ေရာက္သြားရင္ ေက်နပ္ ဂုဏ္ယူေနမည့္သူေတြက ဆရာ၊ ဆရာမေတြပါ။ ထူးခြ်န္ ထက္ျမက္သြားတဲ့ ကေလးေတြ အတြက္ ထုိက္တန္တဲ့ ပန္းတုိင္ကို အဆင့္္ဆင့္ ပို႔ေဆာင္ေပးဖုိ႔ဆုိတာ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြရဲ႕ တာ၀န္လုိ႔ ဆုိရင္ မလုံေလာက္ပါဘူး ။ ဆရာ၊ ဆရာမ တုိ႔ရဲ႕ရင္ထဲ ႏွလုံးသားထဲက ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ေစတနာေမတၱာ ဂရုဏာ တရားေတြပါပဲ။

ဆရာ ဆုိတာ ပီတိကို စား အားရွိ ဆုိသလုိ ကိုယ္ျပဳစုလုိက္တဲ့ ပန္းပင္ေလးေတြ သဘာ၀ရဲ႕ ေဘးအႏၱရာယ္ ေလဒဏ္ ၊ မုိးဒဏ္ ခံႏူိင္ၿပီး အညြန္႕အဖူး ေ၀ေ၀ဆာဆာ ျဖစ္ေနၿပီ ဆုိရင္ျဖင့္ ေက်နပ္ေနၾကသူေတြပါ။ ပင္   ပန္းသမွ် လြင့္စင္ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး လန္းဆန္းခဲ့ၾကသူေတြခ်ည္းပါပဲ။

က်ေနာ္႔ အေတြးေတြ နယ္ကြ်ံၿပီး ပီတိ အျပဳံးမ်ားႏွင့္ ေ၀ဆာေနတုန္း “ဆရာ..ဆရာ သားတုိ႔ ေျပာတာၾကားလား။” “ေအာ္..ၾကားပါတယ္ကြာ...ဆရာ အေတြးမ်ားသြားလုိ႔ပါ၊ ဆရာေျဖမယ္ နားေထာင္ၾကေနာ္။”  “ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ”

“သားတုိ႕သမီးတုိ႔လုိ ကေလးေတြ ရွိေနသေရြ႕  ဆရာရဲ႕ ေနာက္္ဆုံးအခ်ိန္အထိ မင္းတုိ႔ေတြရဲ႕ ေရွ႕မွာ ရပ္ၿပီး လုိအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္း သင္ၾကားသြားအုံးမွာပါကြာ။” 

“ေဟး...ဒါမွသားတုိ႕ ၊ သမီးတုိ႔ ဆရာကြ” က်ေနာ္႔ တစ္ကိုယ္လုံး သူ႕တုိ႕ေလးေတြရဲ႕ ၀ါးၿမိဳေတာ့ မတတ္ ဖက္တြယ္မႈ ေအာက္မွ ၿငိမ္သက္ခဲ့ရပါၿပီ။    ။


ရွိန္း
(အနာဂတ္ ပန္းခင္းေက်ာင္း (၀ါ) ဆာမႈေထာ္ေက်ာင္း)
(ေအာက္တုိဘာလ ၅ ရက္ေန႔တိုင္း က်ေရာက္သည့္ ကမာၻ႔ဆရာမ်ားေန႔ ကို ဂုဏ္ျပဳပါသည္။)
ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း အမွတ္ (၁)





No comments:

Post a Comment