18 February 2017

ေပၚျပဴလာျဖစ္တဲ့ ကိုရီးယားၾကက္ေၾကာ္ ဆိုင္လုပ္ငန္းမွာ ဆိုင္ရွင္အခ်ိဳ႕ မြဲျပာက်


ေခတ္သစ္မွာ ၾကက္ေၾကာ္ ဟာ ကမၻာ႔ရြာရဲ႕ ႏိုင္ငံတိုင္း စားေသာက္တဲ့ ကမၻာရြာရဲ႕အစားအစာလို ျဖစ္လာတယ္။ ကမၻာတစ္ဝန္း က အေမရိက၊ ဥေရာပ၊ အာဖရိက၊အာ ရွ ဘယ္မွာ မဆို ဖြင့္တဲ့ Mac Donald ဆိုင္ေတြမွာလည္း ၾကက္ ေၾကာ္ က လူစားမ်ားတဲ့ အစားအစာ တစ္ခု ျဖစ္တယ္။

KFC က ေတာ့ ၾကက္ေၾကာ္ကို အဓိက ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ေရာင္းတာ။ KFC ေတြ လည္း ကမၻာအႏွံ႔မွာ ရွိတာပဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ရွိတာပါပဲ။

ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ေတာင္ကို ရီးယား မွာလည္း ၾကက္ေၾကာ္ ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကား ပါတယ္။ ေတာင္ကိုရီးယားမွာ အေမရိကန္ ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ေတြ အျပင္ ကိုရီးယား ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ေတြလည္း မိႈလိုေပါက္ေနတယ္။ အလုပ္မရွိ ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ဖြင့္ လို႔ေတာင္ ဆို ရေလာက္ေအာင္ ကိုရီးယား မွာ ၾကက္ေၾကာ္ ဆိုင္ ထြန္းကားပါတယ္။

ေတာင္ကိုရီးယားၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ နဲ႔ အေရွ႕ အာရွမွာ ဖရန္ခ်ိဳက္ ဖြင့္ဖို႔ ေျခလွမ္းျပင္ေနပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ ကိုရီးယားမွာ ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ လုပ္ငန္းေတြ မုန္တိိုင္းထန္ေနတယ္။ ဆိုင္ေတြက မ်ားေတာ့ သူတို႔ခ်င္း တိုက္ပြဲဆင္ေနၾကရင္း ဆိုင္အခ်ိဳ႕ ျပဳတ္ထြက္ကုန္တယ္။

အေမရိကန္စတိုင္ နဲ႔ ကိုရီး ယား စတိုင္ ၾကက္ေၾကာ္ေတြရဲ႕ အဓိက ကြာျခားခ်က္ကေတာ့ အသားႏူးညံ့ေအာင္ မေၾကာ္ခင္မွာ စိမ္တဲ့ အရည္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကိုရီးယားမွာေတာ့ ပဲစိစပ္ေဆာ့၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ။ ဒါေပမဲ့ ကိုရီးယား မွာ စံျပဳေလာက္တဲ့ အနံ႔အရသာ ပိုရွိေအာင္ ထည့္တာကေတာ့ “ယန္နမ္”ပါ။

“ၾကက္နဲ႔ ဘီယာ”စားေသာက္ဆိုင္ ဖြင့္ထားတဲ့ လီေဆာင္းေယာင္က ကြ်န္ေတာ့္အိမ္နီးခ်င္းပါ။ အ ေၾကာ္ဖိုထဲက ခုမွ ထုတ္လိုက္တဲ့ ၾကြပ္ရြႏူးနပ္ေနတဲ့ အေၾကာ္ေတြေပၚမွာ အခ်ိဳရည္ နဲ႔ ထူးျခားဆန္း ျပားတဲ့ ေဆာ့ေတြကို ညႇစ္ဖ်န္း တယ္။

ခ်က္နည္းျပဳတ္နည္း အခ်ိဳ႕ေတြ လွ်ိဳ႕ဝွက္ထားသလိုထည့္တဲ့ ယန္နမ္ ကို လွ်ိဳ႕ဝွက္မထားပါဘူး။
‘ကြ်န္ေတာ္က ခုေတာ့ ေဈးက ဝယ္သံုးလိုက္တာပါ၊ အဲဒါကို သကာရည္၊ င႐ုတ္ေကာင္းငါးပိ၊ စားၿမိန္ရည္၊ ပါပရီကာမႈန္႔၊ အင္း ၿပီးေတာ့ အျခား ဟိုဟာဒီဟာေပါ့”လို႔ လီ က ရႊင္ရႊင္ျမဴးျမဴး ကြ်န္ ေတာ့္ကို ေျပာတယ္။

ေတာင္ကိုရီးယားမွာ ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ ၅၀,ဝ၀ဝ ေလာက္ ရွိ တယ္။ အမ်ားစုက ဖရန္ခ်ိဳက္ ျဖစ္ ၿပီး စားသံုးသူကို ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ ကယ္ေတြနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ပို႔ေပး တယ္။ လူေနအိမ္ေတြၾကားမွာ စားေသာက္ဆိုင္ေလးေတြ အမ်ားႀကီး ဖြင့္ထားတာက ထူးျခားမႈ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဂ်ာင္အန္ေဂ်ာင္က ကိုရီးယား ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္လုပ္ ငန္းသမိုင္း စာအုပ္တစ္အုပ္ေရး ထားတဲ့ စာေရးဆရာမပါ။

ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ေတြ ထြန္းကားလာတာ ႏွစ္ ၂၀ ေလာက္ရွိၿပီ။ အာရွစီးပြားေရးပ်က္ကပ္ဆိုက္ၿပီး ေတာင္ကိုရီးယားကို အႀကီးအ က်ယ္ထိခိုက္ၿပီးေနာက္မွလို႔ စာေရးဆရာမက ဆိုတယ္။

ေဂ်ာင္ဆက္ေျပာတာက “ဒီေတာ့ အဲဒီ ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ေတြက ကိုရီးယားမွာ ေပၚျပဴလာျဖစ္ လာရတာက ကိုရီးယားေတြ ၾကက္ေၾကာ္သိပ္ႀကိဳက္လွလို႔ စားၾကတာခ်ည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါ ေပမဲ့ ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ေတြ အမ်ားႀကီး ႐ုတ္တ ရက္ ခ်က္ခ်င္းေပၚလာေတာ့ ကိုရီးယားေတြလဲ ၾကက္ေၾကာ္ အစား မ်ားလာတာေပါ့”

သည္ႏိုင္ငံမွာေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းလုပ္ခ်င္ရင္ စားေသာက္ဆိုင္သာဖြင့္။ ခင္ဗ်ားမွာ စားေသာက္ဆိုင္ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေတြ႕အႀကံဳ ရွိရွိ မရွိရွိ၊ ဘယ္လို ခ်က္ရျပဳတ္ရတယ္ဆိုတာ သိသိ မသိသိလို႔ သူက ရွင္းျပတယ္။


ဖရန္ခ်ိဳက္ လုပ္သူေတြကို စြန္႔ဦး တီထြင္သမားေတြက အခ်က္ အျပဳတ္ သင္တန္းေတြ ဖြင့္ေပးတယ္။
ရွင္ဟြဳိင္ဟိုက ဆိုးလ္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ဖြင့္တယ္။

သူက လူသစ္ေတြကို ဘယ္ လိုခ်က္ရျပဳတ္ရတယ္၊ ဖရန္ခ်ိဳက္ လုပ္ငန္းမွာ ဘယ္လိုစီမံခန္႔ခြဲရတယ္ဆိုတာ သင္ျပေပးတယ္။ သည္လုပ္ငန္းက အၿပိဳင္အဆိုင္ မ်ားတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုထိေတာ့ ေအာင္ျမင္ဖို႔ လြယ္ကူတယ္လို႔ သူ က ေျပာတယ္။

“လူတိုင္း ၾကက္သားႀကိဳက္ ၾကတယ္၊ ဒီေတာ့ စားသံုးသူေတြက ေပါသလား မေမးနဲ႔˘လို႔ ရွင္က ယံုၾကည္ပါတယ္။

“ၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္း အစမွာ ရင္း ႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရမယ့္ ေငြပမာဏကလဲ မမ်ားဘူး၊ ဆိုင္ ပိုင္ရွင္အသစ္ အေပၚမွာတည္တယ္”လို႔ သူက ေျပာတယ္။

ေငြအရင္းအႏွီး သိပ္မမ်ားလွတာက ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ လုပ္ငန္း စတင္ လုပ္ေဆာင္ မယ့္သူေတြကို ဆြဲေဆာင္တယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္က ပတ္ရွီ ေကာင္းက စားေသာက္ဆိုင္ဖြင့္ဖို႔ ဘဏ္ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅၀,ဝ၀ဝ ေခ်းယူတယ္။ အသက္ ၄၅ ႏွစ္အရြယ္ရွိေနၿပီျဖစ္တဲ့ သူက ကိုယ္ပိုင္ကုမဏီကို စလုပ္တယ္။ သူ႕မိသားစုကို ေထာက္ပံ့ဖို႔ ေငြပိုလိုအပ္တယ္လို႔ သူက ေျပာတယ္။

“အသက္အရြယ္ တစ္ခု ေရာက္လာခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ့္ကေလးႏွစ္ ေယာက္ ကို တကၠသိုလ္ အထိ ေျခ လွမ္းဖို႔ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေအာင္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမွာ ထားဖို႔ ကြ်န္ေတာ္ ေငြပို္င္ဆိုင္မႈ ပိုလိုအပ္လာ တယ္၊ စားေသာက္ဆိုင္ လုပ္ငန္းလုပ္ရတာ ကြ်န္ေတာ္ထင္ထား တာထက္ေတာ့ ပိုခက္တယ္”လို႔ သူ က ျဖည့္ စြက္ေျပာတယ္။

ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ ဆိုင္ ၅၀ ရွိတဲ့ သည္တစ္ဝိုက္မွာ ပတ္ ရဲ႕ဆိုင္ကလည္း တစ္ ဆိုင္ျဖစ္တယ္။ စီးပြားေရးက ေလးလံ ထိုင္းမိႈင္း တဲ့ အခ်ိန္ မွာ အၿပိဳင္အဆိုင္ေတြကမ်ား ေတာ့ ပိုက္ဆံရဖို႔ ဆိုတာ မျဖစ္ ႏိုင္ ပါဘူးလို႔ သူက ေျပာတယ္။

“အာ့ တစ္ကယ္ပဲ အဆင္ေျပ တယ္ဆို႐ံုပါ၊ တစ္လသာ ကုန္ ေရာေငြေတာ့ မပိုဘူး၊ ေခ်းေငြေတြဆပ္၊ ထည့္ရမယ့္ ပစၥည္းပစၥယဝယ္၊ အ လုပ္သမားလုပ္ခေတြ အခန္းငွားခ ေတြေပး၊ ကြ်န္ေတာ့ အျမတ္က သုည၊ ခုအထိေတာ့ ျခဴးတစ္ ျပားမွ မရွိဘူး”လို႔ ပတ္က ဖြင့္ေျပာတယ္။

ပတ္ရဲ႕ အေျခအေနက ထံုးစံအတိုင္းပါပဲ လို႔ ၾကက္ေၾကာ္ အ ေၾကာင္း စာအုပ္ေရး တဲ့ စာေရး ဆရာမ ေဂ်ာင္အန္ေဂ်ာင္ က ေျပာတယ္။ ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ားဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အျမတ္မထြက္ၾကပါဘူးတဲ့။ သူတို႔ဟာ အရာရာဆံုး႐ံႈး လာခဲ့တဲ့သူေတြ ျဖစ္လို႔ ဆိုင္လည္း ပိတ္ မပစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ စာေရးဆရာမက ဆိုတယ္။

“ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ ပိုင္ရွင္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ စား ေသာက္ဆိုင္ဖြင့္ဖို႔ ဘဏ္က ေငြေခ်းေတာ့ သူတို႔ေနထိုင္တဲ့ တိုက္ ခန္း ကို အေပါင္ပစၥည္း အျဖစ္ ထားခဲ့တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ လုပ္ငန္း ႐ံႈး ရင္ ေနစရာဘံုလဲ ေပ်ာက္မွာ ျဖစ္ တယ္”လို႔ သူက ေျပာတယ္။

ႏွစ္တိုင္း ႏွစ္တိုင္း ကိုရီးယားက ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ေတြရဲ႕ တစ္ဝက္ေလာက္ဟာ လုပ္ငန္းရပ္ရ တယ္လို႔ ေဂ်ာင္က ခန္႔မွန္းတယ္။

သည္လိုျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ လုပ္ငန္းစတင္ဖို႔ ဝင္လာမယ့္ လူ သစ္ေတြကို အဟန္႔အတားေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ တကၠသိုလ္က ဘြဲ႕ ရ အ လုပ္လက္မဲ့ေတြကို စားေသာက္ ဆိုင္ ပိုင္ရွင္အျဖစ္ ျမင္ရတာမို႔ ဆိုင္ရွင္ေတြဟာ ငယ္သည္ထက္ ငယ္ ငယ္လာတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ အိမ္နီးခ်င္း အ သက္ ၃၁ ႏွစ္အရြယ္ လီေဆာင္းေယာင္လို ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ရွင္ ေတြေပါ့။
လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္လက ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္ဖြင့္မယ္ဆိုေတာ့ သည္ အလုပ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ခက္ခဲမွန္းသူသိပါတယ္တဲ့။ ၾကက္ေၾကာ္ ဆိုင္ေတြ အၿပိဳင္ႏႊဲေနၾကတာကို သ႐ုပ္ေဖာ္စရာ စကားလံုးရွိတယ္ တဲ့။

“ဒါကို ကြ်န္ေတာ္တို႔က ၾကက္တိုက္ပြဲေခၚသဗ်၊ ၿပိဳင္ဆိုင္ဖို႔ ေဈး ေတြခ်ေရာင္းၾက၊ ဒီလို ေလွ်ာ့ေရာင္းေတာ့ ေနာက္ဆံုး က် စီးပြားေရးနယ္ပယ္ကေန ဖ်ာလိပ္ၿပီး ထြက္သြားရတယ္”

စီးပြားေရး ကေတာ္ေတာ္နဲ႔ ေကာင္းဖို႔ မျမင္ေသးဘူးလို႔ လီက ေျပာတယ္။ သူကေတာ့ ၾကက္ တိုက္ပြဲကို ဝင္မႏႊဲပါဘူး။


ေက်ာ္ရင္ျမင့္
(Asia Callingဂ က Jason Strother ေရးတဲ့ Popularity of Korean Fried Chicken Cau-ses Some Restaurant Owners To Go Broke ကို ဆီေလ်ာ္ ေအာင္ ျမန္မာဘာသာျပန္ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။)

No comments:

Post a Comment