12 February 2017

သူ မေကာင္းလည္း ကိုယ္ေကာင္းပါ




❖ ျမတ္စြာဘုရားက . . . ေလာကမွာတဲ့ ....
❖ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြက . . .
ကိုယ့္အေပၚမွာ ပတ္ဝန္းက်င္က ေကာင္းလို႔  ကိုယ္ကေကာင္းေနတာ ။
ဆိုလိုတာက သူမ်ားေတြက ေတာ္ေနလို႔ ေကာင္းေနတဲ့  သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္ေနရတာ။
❖ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ . . .
ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္က သိပ္ေကာင္းတယ္ေလ။
ပတ္ဝန္းက်င္က ကိုယ့့္ အလိုအတိုင္းျပည့္ေနေတာ့  သေဘာေကာင္းလိုက္တာ။
ပတ္ဝန္းက်င္ အဆိုးနဲ႔ ေတြ႔ရတဲ့အခါမွာ . . သေဘာေကာင္းသလား၊ မေကာင္းဘူးလား?
ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ၾကည့္ရမယ္။
❖ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း . . .
တစ္စံုတစ္ခုရၿပီးေတာ့ ဦးစားေပးခံေနရလို႔ သေဘာေကာင္းေနတာလည္းရိွေသးတယ္။
ဦးစားေပးခံရလို႔ သေဘာေကာင္းေနတာမ်ိဳးဟာလည္း ရိွတတ္ပါတယ္။
❖ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးဟာ တစ္ကယ္သေဘာေကာင္းတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။
ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းေနတာေၾကာင့့္ဆိုရင္ တစ္ကယ္ ယဥ္ေက်းတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။
" နိဝါတ" ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္မဆိုးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။
" ဥပသႏ ၱ" စိတ္ႏွလံုးၿငိမ္းေအးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ 

❖ ငါဟာ တစ္ကယ္ သေဘာေကာင္းတဲ့သူလား ?
ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းလို႔ ေကာင္းတာ၊ စိတ္မဆိုးတတ္တာလား ?
စိတ္ဆိုးစရာမရိွလို႔ စိတ္မဆိုးတာလား ?
စိတ္ဆိုးစရာေတြ႔ရင္ စိတ္ဆိုးမွာပါလား ?


❖ ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းလို႔ ငါေကာင္းေနတာပါလား။
တစ္ကယ့္ကို ပတ္ဝန္းက်င္က မေကာင္းတဲ့ၾကားမွာ ငါေကာင္းေအာင္ေနႏိုင္ရဲ႕လား ?
ကိုယ့့္ကို ေထာ္ေလာ္ ကန္႔လန္ ့လုပ္ေနတဲ့ သူေတြရဲ႕ၾကားမွာ
ကိုယ့့္စိတ္ကို ဘယ္ေလာက္ထိန္းႏိုင္သလဲ ဆိုတာကို စဥ္းစားၾကည့္ပါ။
......................................................................

ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီ သုတၱန္ရဲ႕ အစ ေရွ႕ပိုင္းမွာ သာဝတၳိျပည္မွာတဲ႔ . . . .
" ေဝေဒဟိကာ " ဆိုတဲ႔ အိမ္ရွင္ သူေဌးမႀကီး တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ အဲဒီ သူေ႒းမႀကီးမွာ " ကာဠီ " ဆို တဲ႔ အိမ္ေစ တစ္ေယာက္ရွိတယ္ ။
ကာဠီဟာ အရမ္းေတာ္တယ္ ။ အိမ္ရွင္ သူေဌးမႀကီး ဘာမွ ျပန္ၾကည့္စရာ မလိုေအာင္ အိမ္မႈကိစၥေတြအားလံုး အကုန္ျဖည့္ဆည္းလုပ္ကိုင္ေပးတယ္။
အဲဒီအခါ အိမ္ရွင္မႀကီးဟာ ႏွလံုးေအးခ်မ္းတဲ႔ အတြက္ ေဒါသ ထြက္တာ မရွိဘူး ။ ဒါေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္က အိမ္ရွင္ သူေဌးမႀကီးဟာ အလြန္ စိတ္ေကာင္းရွိတယ္ ဆိုျပီး ခ်ီးက်ဴးစကား ေျပာဆိုၾကတယ္။
အဲဒါကို ကာဠီ ဆိုတဲ႔ က်ြန္မ က စဥ္းစားတယ္ ။
ငါေတာ္လို႔ ငါေကာင္းလို႔ ငါလုပ္ေပးေနလို႔ သူေဌးမႀကီးက ေကာင္းေနတာလား ?
ငါ မလုပ္ပဲထားရင္ ငါ့အေပၚ သူေကာင္းနိုင္ပါ့မလား ဆိုျပီး  သူေဌးမႀကီးရဲ႕စိတ္ ကို စမ္းသပ္တယ္ ။
------------------------------------------------
ေနာက္တေန႔ မနက္က စျပီး ကာဠီ ဟာ အိပ္ယာ မထဘူး။
သူေဌးမႀကီးက ေနမေကာင္းလို႔ အိပ္ေနတာလား ေမးေတာ့  မထခ်င္လို႔ လို႔ ျပန္ေျဖတယ္ ။
သူေဌးမႀကီး ေဒါသ အနည္းငယ္ျဖစ္လာတဲ႔ အတြက္ ေလသံ မာလာတယ္။ အဲဒီ တစ္ေန႔ေတာ့ ဒီတိုင္း ထားလိုက္တယ္ ။
ေနာက္တစ္ေန႔က်ျပန္ေတာ့လဲ မထျပန္ဘူး။ အိမ္ရွင္ သူေဌးမ ဟာ ေဒါသစိတ္ ကေန ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္ ျဖစ္လာၿပီး ကာဠီ ကို ရိုက္ႏွက္ေတာ့တယ္ ။
ကာဠီရဲ႕ေခါင္းကို ရိုက္မိျပီး ေသြးထြက္လာတယ္ ။
ဒီအခါ ကာဠီက အိမ္နီးခ်င္း ပတ္ဝန္းက်င္ကို လွည့္ျပီး . . .
" ဒီမွာ ၾကည့္ၾကပါဦး , အရမ္းသေဘာေကာင္းျပီး စိတ္ထား ေကာင္းတဲ႔ , အရပ္က ခ်ီးမြမ္းၾကတဲ႔ သူေဌးမႀကီးရဲ႕ ရက္စက္ပံုကို ၾကည့္ပါ " ဆိုျပီး ေအာ္တယ္ ။
ကာဠီက ေခါင္းအကြဲခံၿပီး စမ္းသပ္ခံတယ္ ။
အဲဒီေန႔ကစျပီး သေဘာေကာင္းတဲ႔ အိမ္ရွင္မဟာ ဆိုးတဲ႔ အိမ္ရွင္မ ျဖစ္သြားေတာ့တယ္ ။
---------------------------------------
ဒီေနရာမွာ အ႒ာကထာ ဆရာႀကီးက ေရးထားတာ မွတ္သားစရာ ေကာင္းတယ္ ။
၁ - " ဂုဏာ နာမ သဏိကံ အာဂစၧႏၲိ "
ဂုဏ္ ဆိုတာ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း တက္လာတယ္။
၂ - " ေဒါေသာ ခေဏေနဝ ပတၱယတိ"
မေကာင္း သတင္း က်ေတာ့ ခ်က္ခ်င္း ျပန္႔တယ္ တဲ႔ ။
ဂုဏ္တစ္ခု ရဖို႔ ဆိုတာ အခ်ိန္ အမ်ားႀကီး လိုတယ္ ။
လူ တစ္ေယာက္ ဂုဏ္တက္လာဖို႔ " ဝုန္း " "ဒိုင္း " ဆိုျပီး  တက္မလာဘူး ။
သို႔ေသာ္ အျပစ္က်ေတာ့ မေကာင္းသတင္း က ခ်က္ခ်င္းထြက္တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္က စၿပီးေတာ့ ေဝေဒဟိကာ သူေဌးမႀကီးဟာ ဆိုးလိုက္တာ ဆိုးလိုက္တာ လို႔ ျဖစ္လာေတာ့တာပဲ ။
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ဘယ္လိုေဟာသလဲ ဆိုရင္ -
သူမ်ားေတာ္ေနလို႔ , ေကာင္းေနတဲ႔ အေကာင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစနဲ႔တဲ႔ ။
ပင္ကိုယ္ က ေကာင္းေအာင္က်င့္ပါ . . .လို႔ ဒီလို ေဟာတယ္ ။
ပင္ကိုယ္က ေကာင္းေနလို႔ရွိရင္ ဒီလို ရိုက္နွက္သည္အထိ ဘယ္ျဖစ္မလဲ ။

-----------------------------------
အဲဒီေနာက္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက -
ေလာကမွာ လူေတြဟာ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံၾကတဲ႔အခါ......
- မဟုတ္မမွန္ ေျပာတာေတြလည္း ရွိခ်င္ရွိမယ္ ။
- ရိုင္းရိုင္းျပျပ ေျပာတာေတြလည္း ႀကံဳရမယ္ ။
- က်ိဳးေၾကာင္း ဆီေလ်ာ္မႈ မရွိတာေတြလည္း ေျပာတာေတြ ႀကံဳရမယ္။
- အဲလိုႀကံဳလာခဲ႔လို႔ရွိရင္ ျမတ္စြာဘုရားက အဲဒီစကားမုန္တိုင္းေတြကို ဘာနဲ႔ ခံယူမလဲတဲ႔ ။
- " ေမတၱာ " နဲ႔  ခံယူပါ တဲ႔။
- အဲဒီေနရာမွာ ေမတၱာႏွလံုး အစဥ္သံုးလို႔ ေျပာတာေနာ္ ။


"ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ"
( ေမတၱာႏွလံုးအစဥ္သံုး ၊ စာ- ၁၈- ၂၄ ) မွ ေကာက္နုတ္ပူေဇာ္ပါ၏
Credit - ဓမၼ ႏွစ္သက္သူ
★  သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ 
❖ ေမတၱာျဖင့္ ဓမၼဒါန မ်ွေဝပူေဇာ္ပါသည္။
Thank_ Ko Lin.

No comments:

Post a Comment