07 November 2016

သံသရာ လည္ေၾကာင္းႏွင့္ သံသရာ ၿပတ္ေၾကာင္း





သံသရာ လည္ေၾကာင္းမွာ
********************
၁။ စကၡဳဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း၊
ရူပဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း၊ စြဲ၍ စကၡဳ၀ိညာဏဓါတ္ ျဖစ္ပါသည္။

သံုးပါးေသာ ဓါတ္တို႔၏ ေပါင္းဆံုျခင္းေၾကာင့္ဖႆ            ၿဖစ္ပါသည္။
ဖႆ           ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေ၀ဒနာ ျဖစ္ပါသည္။

ေ၀ဒနာ ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ တဏွာ ျဖစ္ပါသည္။
တဏွာ ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဥပါဒါန္ ျဖစ္ပါသည္။

ဥပါဒါန္ ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘ၀ ၿဖစ္ပါသည္။
ဘ၀ ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဇာတိျဖစ္ပါသည္။

ဇာတိ ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဇရာ မရဏျဖစ္ပါသည္။
စိုးရိမ္ျခင္း၊ ငိုေၾကြးျခင္း၊ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္း၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း၊
ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း၊ တို႔လဲျဖစ္ၾကရပါသည္။

ဤသို႔ေသာ အေၾကာင္း အဆက္ဆက္ျဖင့္ ခ်မ္းသာ စသည္ တို႔ႏွင့္ မေရာမယွက္၊ သက္သက္ေသာ ဤ   ဆင္းရဲ အစုႀကီး ၏ ျဖစ္ျခင္း သည္ ထင္ရွားလွပါသည္။
(စဥ္းစားဆင္ျခင္ပါက ထင္ရွားလွပါသည္။)

၂။ ေသာတဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း၊
သဒၵ ဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း၊ စြဲ၍ ေသာတ၀ိညာဏ ဓါတ္ျဖစ္ပါသည္။
(ၾကြင္းဆက္ၿပီး ဆိုႏိုင္ေလာက္ၿပီ။)

၃။ ဃာနဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း၊
ဂႏၶဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း စြဲ၍ ဃာန ၀ိညာဏဓါတ္ ျဖစ္ပါသည္။

၄။ ဇိ၀ွာဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း၊
ရသဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း စြဲ၍ ဇိ၀ွာ၀ိညာဏဓါတ္ ၿဖစ္ပါသည္။

၅။ ကာယဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း
ေဖာဌဗၺဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း၊ စြဲ၍ ကာယ၀ိညာဏ ဓါတ္ျဖစ္ပါသည္။

၆။ မေနာဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း၊
ဓမၼဓါတ္ ကိုလည္းေကာင္း၊ စြဲ၍ မေနာ၀ိညာဏ ဓါတ္ျဖစ္ပါသည္။


သံသရာ ၿပတ္ေၾကာင္းမွာ
*********************
စကၡဳ  ဓါတ္ ကို လည္းေကာင္း၊
ရူပဓါတ္ ကို လည္းေကာင္း၊
စြဲ၍ စကၡဳ၀ိညာဏ ဓါတ္ ျဖစ္ပါသည္။

သံုးပါးေသာ ဓါတ္ တို႔၏ ေပါင္းဆံုျခင္းေၾကာင့္ ဖႆ          ၿဖစ္ပါသည္။
ဖႆ           ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေ၀ဒနာ ျဖစ္ပါသည္။

ေ၀ဒနာ ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ တဏွာ ျဖစ္ပါသည္။
ထို တဏွာ ၏ သာလွ်င္ အၾကြင္းမဲ့ တပ္မက္ၿခင္း မရွိ
ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ (၀ါ) မျဖစ္ေသာ အားျဖင့္
ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ဥပါဒါန္ ခ်ဳပ္ရပါသည္။

ဥပါဒါန္ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ဘ၀ ခ်ဳပ္ပါသည္။
ဘ၀ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ဇာတိ ခ်ဳပ္ပါသည္။

ဇာတိ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ဇရာ မရဏ ခ်ဳပ္ပါသည္။
စိုးရိမ္ျခင္း၊ ငိုေၾကြးျခင္း၊ ကိုယ္ ဆင္းရဲျခင္း၊ စိတ္ ဆင္းရဲျခင္း၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္း ၿခင္း ၊တို႔လဲ ခ်ဳပ္ပါသည္။

ဤသို႔ေသာ အေၾကာင္း အဆက္ဆက္ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္
ခ်မ္းသာ စသည္ တို႔ႏွင့္ မေရာမယွက္ သက္သက္ေသာ
ဆင္းရဲ အစုႀကီး ခ်ဳပ္ျခင္းသည္ (၀ါ) သံသရာ၀တ္ ဆင္းရဲႀကီး ကင္းျပတ္ျခင္း သည္ ထင္ရွားလွပါသည္။




{၁၉၉၁-ခုႏွစ္မိုးကုတ္၀ိပသနာ၊ ဇနိတာရာမ ေက်ာင္းတိုက္ ဦးဇနိတာ လကၤာရ  ၏ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္  စက္၀ိုင္း ေဒသနာ မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။}





Credit to Thein Wai.





No comments:

Post a Comment