22 December 2017

ငဇင္ကာ ဘိုင္ဆပ္ မွသည္ ကိုဖီအာနန္ ဆီသို႔ ...


အေနာက္ဖက္လြန္မင္း သံလ်င္ကို  သိမ္းၿပီးေနာက္ ေတာင္ငူ ဘုရင္ႏွင့္ ငဇင္ကာ ကို ေသဒဏ ္ခ်မွတ္သည့္ အမိန္႔.....

"ေတာင္ငူကို အလိုေတာ္ျပည့္လွ်င္ ၿမိဳ႕ကိုမွ် သိမ္းယူေတာ္မမူ။ မိမိကိုပင္ေပးေတာ္မူ၍ ခ်မ္းသာစြာေန
ေစသည ္။ ေက်းဇူးကိုမသိ။ ကုလားကြၽန္ခံလိုျခင္းသည္ သစၥာမေစာင့္၍ မဟုတ္ေလာ။ လူသြမ္းကို ၿမိဳ႕လယ္တြင္ပင္ ကြပ္ေလ။


 ငဇင္ကာငယ္လည္း သင္းသည္ နိယတ မိစၦာဒိ႒ိျဖစ္၍ ဘုရားပုထိုး ကို ဖ်က္ဆီး သသူ ျဖစ္သည္။ သင္း အိမ္ေ႐ွ႕ ၿမိဳ႕လယ္မွာ တံက်င္တြင္ တင္ေလ။ သံလ်င္ၿမိဳ့သ ူၿမိဳ႕သားေယာက္က်ား မိန္းမ အေပါင္းတို႔ၾကည့္ေစ"


အမိန္႔ေတာ္အတိုင္း တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ ္၃ ရက္ စေနေန႔တြင္ ကြပ္မ်က္ေတာ္မူသည္။


[မဏိရတနာပံုက်မ္း]


တစ္ကယ္ေတာ့ ေတာင္ငူဘုရင္ နတ္သွ်င္ေနာင္ဟာ ဝါစဥ္အရ ဆိုရင္ အေနာက္ ဖက္လြန္မင္းထက္ စီနီယာ က်တယ္ ဆိုရမယ္။ အေနာက္ဖက္လြန္မင္းကလည္း ေနာင္ေတာ္လို႔ပဲ ေခၚၿပီးေတာင္ငူကို သိမ္းၿပီးေနာက္ ထီးနန္း မွန္ကင္းသာ ခ်ၿပီး နတ္သွ်င္ေနာင္ကိုပဲ ေတာင္ငူစားအျဖစ္ ျပန္ေပးခဲ့တယ္။

ဒါေပမယ့္ မဟာဆီ မဟာေသြး အျပည့္ ျဖစ္တဲ့ ေတာင္ငူဘုရင္ဟာ မာန္ မခ်ႏိုင္ဘဲ အမ်ိဳးသားေရးက ို မျမင္ႏိုင္ ေတာ့ဘဲ ဘုရင္ရာထူး က က်သြားရတာကို အခဲမေက် ျဖစ္ၿပီး ဘုရင္ျပန္ျဖစ္ေရး အတြက္ လူမ်ိဳးျခား ေပၚတူဂီ ငဇင္ကာ နဲ႔ ေပါင္းမိလိုက္တ ဲ့အတြက ္သမိုင္းမွာနာ မည္ပ်က္ တြင္ခဲ့ရေတာ့တယ္။

နာမည္ေက်ာ္ ရတုစာဆ ိုစာေပပညာ႐ွင္ စာတတ္ေပတတ ္မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ စစ္စစ္ဟာ ရာဇမာန္ မခ်ႏိုင္ဘဲ အာဏာ ရလိုမႈအတြက ္အမ်ိဳးဘာသာ ဖ်က္ဆီးသူန ဲ႔ေပါင္းမိခဲ့လို႔ ပ်က္စီးခဲ့ရတ ဲ့သမိုင္း သင္ခန္းစာပါ။

ေအာက္ျပည္တစ္လႊားမွာ ေပၚတူဂီ ငဇင္ကာ က လႊမ္းမိုးထားၿပီျဖစ္ၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလံုး နယ္ခ်ဲ့သြားမယ့္ အစီ အ စဥ္ေတြ ရိွေနၿပီျဖစ္လို႔ အဲဒီအခ်ိန္က အေနာက္ဖက္လြန္မင္းသ ာ ျပတ္ျပတ္ သားသား မႏိွပ္ကြပ္ခဲ့ဘဲ လူသားခ်င္း စာနာမႈေယာင္ေယာင္၊ လူ႔အခြင့္အေရးေယာင္ေယာင ္နဲ႔ ငဇင္ကာနဲ႔နတ္သွ်င္ေနာင္က ိုတံက်င္လွိ်ဳ မသတ္ခဲ့ရင္ ္္ျမန္မာ့သမိုင္းဟာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဆီ မကူး အဂၤလိပ္ကြၽန ္မျဖစ္ေတာ့ ဘဲေတာ့ ဘဲ ေညာင္ရမ္းေခတ္ မွာတင္ ေပၚတူဂီကြၽန္ဘဝက ိုေရာက္သြားခဲ့မယ ့္အေျခအေနပါပဲ။

 ေတာင္ငူဘုရင္ကို ကုလားကြၽန ္ခံလိုျခင္း၊ ငဇင္ကာကို ဘုရားပုထိုး ဖ်က္ဆီးျခင္း စြဲခ်က္ေတြနဲ႔ေသဒဏ္ ခ်ခဲ့တာျဖစ္ တယ္။


၁၈၂၄ခ ုႏွစ္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘႀကီးေတာ္ဘုရား လက္ထက္ အဂၤလိပ္ျမန္မာ ပထမစစ္မွာ မဟာဗနၶဳလ လို စစ္သူႀကီး ရိွေပမယ့္ ေပ်ာ့ညံ့တဲ့ ဘုရင ္နဲ႔ မိဖုရားေခါင္ႀကီး နန္းမေတာ ္မယ္ႏု တို႔ရဲ႕ နန္းတြင္း ေရး အ႐ႈပ ္အေထြးေတြၾကားမွာစ စ္ရံႉးခဲ့ရတယ္။

 ေထာင္မႈးႀကီးသမီး၊ မိဖုရားေခါင္ႀကီး မယ္ႏု တန္ခိုး ထက္လြန္းလို႔ မန္က်ည္းရြက ္ႏုႏု လို႔ မေျပာရဘဲ မန္က်ည္းရြက ္ထြတ္ထြတ္ လို႔သာေျပာ ၾကရတယ္ လို႔ ဆိုစမွတ္ျပဳခဲ့ၾကတယ္။ 



ျပည္သူလူထုက ရြံေၾကာက္ လြန္းလို႔ စုန္းမအိုႀကီးလို႔ ကြယ္ရာမွာ အမည္တပ္ ၾကတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
္မယ္ႏုနဲ႔ ေမာင္မင္းသားႀကီးေမာင္အိုက တစ္ဖက္၊ ဘႀကီးေတာ္ရဲ႕ ညီေတာ္ သာယာဝတီ မင္းသားက တစ္ဖက္ နန္းတြင္းအားၿပိဳင္ပြဲမွာ သာယာဝတီ မင္းသား အႏိုင ္ရလို႔ တိုင္းျပည္ ကံဇာတာ နဲနဲျပန္တက ္လာ ခဲ့တယ္ ေျပာရမယ္။


သာယာဝတီမင္း ဟာ စစ္အင္အားျပန္လည္ တည္ေဆာက္ၿပီး ရန္ကုန္ ေရႊတိဂံု ဘုရားဖူး အျဖစ္ လနဲ႔ ခ်ီၿပီး ေရေၾကာင္း အင္အားျပခဲ့တဲ့ အတြက္ တနသၤာရီ ရခိုင္ ကိုျပန္တိုက္ယူ မလားလို႔ အဂၤလိပ္တို႔စိုးရိမ ္ခဲ့ၾက ရ တယ္။ သာယာဝတီမင္းက ိုဆက္ခံတဲ့ သားေတာ ္ပုဂံမင္း ကေတာ့ ကုလား ဘိုင္ဆပ္ နဲ႔ေပါင္းမိၿပီး တိုင္းေရး ျပည္ရာ စိတ္ မဝင္စား အေပ်ာ္အပါးသာ မ်ားေနတဲ့ အတြက္ ၁၈၅၂ ခုႏွစ္ အဂၤလိပ္ တို႔ရဲ႕ ဒုတိယ အႀကိမ ္က်ဴးေက်ာ္မႈ ကို ခံလိုက္ရၿပီး ေျမထဲ(ေအာင္လံ) ေအာက္ပိုင္းျမန္မာျပည ္တစ္ခုလံုး ေပးလိုက္ရ ေတာ့တယ္။

ပုဂံမင္းကို ပုန္ကန္ၿပီး တက္လာတဲ့ မင္းတုန္းမင္းဟာ ႏွလံုးရည္သမား သက္သက္သာ ျဖစ္ေပမယ့္ ပုန္ကန္ရာက အစ ထီးနန္း တက္တဲ့အထိ ညီေတာ္က ေနာင္မင္းသားရဲ႕ လက္ရံုးရည ္အစြမ္းနဲ႔ ရာဇပုလႅင္ ေပၚေရာက္လာခဲ့ရတယ္။

အထက္ျမန္မာျပည္တစ္ခုလံုး သိမ္းဖို႔ ဇယားဆြဲေနတဲ့ အဂၤလိပ္တို႔ အတြက္ စစ္ေရး ထက္သန္တဲ့ အိမ္ေ႐ွ႕စံ ကေနာင္မင္းသားဟာ အေႏွာင့္အယွက္ ႀကီးျဖစ္ေနလို႔ ႐ွင္းထုတ္ဖို႔ၾကံစီရေတာ့တယ္။

ကေနာင္မင္းသား လုပ္ၾကံခံရၿပီး ေနာက္ ေျခသြက္လက္သြက ္လႈပ္႐ွားလာၾက တယ္။ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းေလာင္း လ်ာေနရာအတြက္န န္းတြင္း အ႐ႈပ္အေထြးေတြ ပိုမ်ားလာၿပီး မင္းတုန္းမင္း ကလည္း ဘယ္သူ႔ကိုမွအိမ္ေ႐ွ႕စံမထားေတာ့တဲ့အတြက္ နာမက်န္းျဖစ္ခ်ိန္မွာ နန္းမ ေတာ္မယ္ႏ ုရဲ႕သမီးေတာ္ ဆင္ျဖဴမ႐ွင ္မိဖုရားက ကင္းဝန္မင္းႀကီးနဲ႔ ေပါင္း၊ မဲခြဲ ဘုရင္ေလာင္းေရြးမယ္ ဆိုၿပီး ေယာမင္းႀကီး ဦးဖိုးလိႈင္ တို႔ နဲ႔ မဲခြဲၾကရာမွာ သူတ ို္႔တင္တ ဲ့သီေပါမင္းသားက ဘုရင္ျဖစ္လာတယ္။(သိပၸံေမာင္ဝေရး၊အေဝးေရာက္မင္းဦး ေအာင္ႀကီးႏွင့္ေတြ႔ဆံုေျပာၾကားခ်က္မ်ားမွ)

ကင္းဝန္ရဲ႕အၾကံက ႐ုပ္ေသးဘုရင္တင္ၿပီး အဂၤလိပ္နဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ ေပါင္း၊ စစ္မတိုက္ေရး ျဖစ္သလို ဆင္ျဖဴမ႐ွင္ မိဖုရားကလည္း သူ႔မွာ သားေတာ္မရိွ၊ ဘုရင့္မယ္ေတာ္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ သမီးေတာ္ႀကီး စုဖုရားႀကီး န ဲ႔ ေပးစားၿပီး သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ အၾကံအစီနဲ႔ ဘာမွ မတတ္တဲ့ သီေပါမင္းသား ကိုေရြး ခဲ့ၾကတယ္။ (လက္ေတြ႔မွာေတာ့ သမီးလတ္ စုဖုရားလတ္က အေမထက္ လက္စြမ္းထက္ၿပီး ဆင္ျဖဴမ႐ွင္ လည္း ေခ်ာင္ထိုးခံလိုက္ရတယ္)

ႏိုင္ငံ့ဥေသွ်ာင္လုပ္ဖို႔ ဆိုတာ အိပ္မက္ေတာင ္မက္ခဲ့ဖူးတာမဟုတ္။ အတင္းဆြဲ ေခၚလာလို႔သာ တက္လုပ ္ခဲ့ရ။ တိုင္းေရးျပည္ေရးကလည္း ႐ႈပ္ေထြး ေနခ်ိန္မွာ ဘာအေတြ႔မၾကံဳမွ မရိွေတာ့ ဘယ္ စလုပ္ရမွန္းလည္း မသိဘူး။

 တိုင္းျပည္ကို လႊတ္ေတာ္ အမတ္ႀကီး ေတြ တရားမဝင ္အၾကံေပ းပုဂၢိဳလ္ေတြ ကပဲ စီမံ ခန္႔ခြဲ ေနၾကတယ္။အရည္အခ်င္းျပည့္ဝတဲ့ အေျခအေန မွန္ေတြ တင္ျပၾကတဲ့ ဝန္ႀကီးေတြ လည္း ရာထူးကျပဳတ္ကုန္တယ္။


 ႏိုင္ငံျခားသား အဂၤလိပ ္ျပင္သစ္ေတြ ကလည္း လႊတ္ေတာ္မွာ ေျခခ်င္းလိမ္ ေနၾကတယ္။ စီးပြားေရး က လည္း မလုပ္တတ္ေတာ့ အခြန္ေတြ လိွမ့္ေကာက္၊ ထီလုပ္ငန္း ေတြ တိုးခ်ဲ့ လုပ္၊ ဆင္းရဲသားေတြ ပိုၾကပ္ တည္း၊ ဒုစ႐ိုက္ေတြ ပိုမ်ားလာတယ္။ ကိုယ့္ေျမ ကိုယ့္ေရမွာ မေနႏိုင္ၾကပဲ တိုင္းတစ္ပါး အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ဆ ီ ကိုေျပာင္း ေရႊ႔ ကုန္ၾကတယ္။


 စစ္ေရး အေတြ႔အၾကံဳမရိွ၊ စစ္အင္အား တည္ေဆာက္ရမွန္းလည္းမသိ၊ စစ္အျမင္ ေဝလာေဝး ဆိုေတာ့ ျသဇာခံ တိုင္းရင္းသား ျပည္နယ္ေတြကလည္း လူမေလး ေခြးမခန္႔ ဆက္ဆံလာၾကတယ္။


ေနာက္ဆံုးေတာ့ ၾကက္ကေလး ငွက္ကေလးလိုပဲ အလြယ္တစ္ကူ အဖမ္း ခံသြားရ႐ွာတယ္။ အဲဒါ အေလာင္း ဘုရား စတည္ ခဲ့တဲ့ ကုန္းေဘာင္ မင္းဆက္ရဲ႕ (၁၁) ဆက္ေျမာက္ သီေပါမင္း ပဲ။


ဘုရင္က အ႐ုပ္။ အ႐ုပ္ ဆို သူကိုယ္တိုင္ ဘုရင္ လုပ္ဖို႔ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္ခဲ့ဖူးဘူး။ မင္း.ဘုရင္ လုပ္ ရမယ ္ဆိုၿပီး ဆြဲေခၚလာလို႔သာ ဘုရင္တက္ လုပ္ရတာကိုး။ တစ္ကယ္ အာဏာရိွတာက စုဖုရားလတ ္နဲ႔ ေမာင္ေမာင္တုတ္။

 ေမာင္ေမာင္တုတ ္က ဘုရင့္ စည္းစိမ္ အျပည့္အဝ ခံစားၿပီး ထင္သလိုရမ္းကားေနတာ။ဘယ္သူမွလည္း မတိုင္ ရဲၾကဘူး။ ဘုရင္ထက္ေၾကာက္ရတယ္။ စုဖုရားလတ္ က ေယာမင္းႀကီးလို သတၱိ ဗ်တ ၱိျပည့္စံုသူကို ရာထူးက ႏွင္ခ်လိုက္တယ္။ ကင္းဝန္လည္း ရာထူး တည္ျမဲေရးအတြက္ အလိုက္ သင့္ေခါင္း ညိွတ္ေနရ တယ္။


 အဂၤလိပ ္ျပင္သစ္က အၿပိဳင္ေျခလွမ္း ၾကဲလာၾကခ်ိန္မွာ စုဖုရားလတ္က နန္းတြင္းမွာ သူ႔အာဏာ ခ ိုင္ မာေအာင္တည္ ေဆာက္လို႔ေကာင္းေနတံုး။
 

စီးပြားေရးကလည္း ဘာမွ မလုပ္တတ္ေတာ့၊ ထီရံုေတြ တိုးခ်ဲ့ဖြင့္၊ ျပည္သူေတြဆီက အခြန္ေတြသာ
လိွမ့္ ေကာက္။ ႐ွမ္းေစာ္ဘြားေတြဆီကပါ အခြန္ေတြ တိုးေကာက္ေပမယ့္ နန္းတြင္း ဗ႐ုသုကၡေတြ ျမင္ေနရတဲ့ ေစာ္ဘြားေတြက ဂ႐ုမစိုက္ၾကေတာ့ပဲ ကလန္ကဆန္ လုပ္ ၊ေတာ္လွန္လာၾက။


 ေနာက္ဆံုးေတာ ့ပရင္ဒါဂတ္ က ဘုရင ္နဲ႔ မိဖုရား ကို ၾကက္ကေလး ငွက္ကေလး လို ဖမ္းသြားေတာ့တာ ပါပဲ။ လြယ္လြန္းလို႔ အဂၤလိပ္ေတြ ကိုယ္တိုင ္အ့ံၾသၿပီး ဘယ္လို ဆက္လုပ္ရမွန္း မသိ ေအာင္ေတြေဝ သြားခဲ့ရ တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ ယူတတ္ရင္ေတာ့ သမိုင္း သင္ခန္းစာေတြေပါ့။


အမ်ိဳးဘာသာ ဆိုတာ ခုေခတ္မွာ သိပ္ အေရးမပါေတာ့ဘူး ဆိုသူေတြ သတိထား သင့္တာက ျမန္မာႏိုင္ငံ ဟာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ လို မဟုတ္ဘဲ ႏွစ္ေထာင္ခ်ီ တည္ေထာင္ လာခဲ့တာ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ နဲ႔ ဆိုတာပါပဲ။

အခ ုေအာ္ေနၾကတဲ့ ဒီမိုကေရစီ လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာမွာ အျပည့္စံုဆံုး ျဖစ္ၿပီး ဘယ္ဘာသာမွ ဗုဒၶ ဘာသာေလာက္ ဒီမိုကေရစီ လူ႔အခြင့္အေရး မရိွဘူး ဆိုတာ ေလ့လာသူတိုင္း သိၾကပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲ႕ အိမ္႐ွင္ ဘာသာျဖစ္ၿပီး တစ္ျခား ဘာသာ ေတြဟာ ဧည့္သည္ ဘာသာျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ အရ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္နဲ႔ ဘာသာေရး သတ္မွတ္ခ်က္ ကိုေရာခ်လို႔ မရပါဘူး။


ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ အဆက္ဆက္သာ ေျပာင္းသြားေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာဟာ ဂုဏ္ထူး ဝိေသသႏွင္႔ ျပည ့္စံုတဲ့ ဘာသာ၊ အျခားဘာသာမ်ားဟာ ႏိုင္ငံတြင္း ကိုးကြယ္ၾကေသာ ဘာသာ ဆိုတဲ့ ဘာသာေရး အဆင့္ သတ္မွတ္ခ်က္က မေျပာင္းလဲခဲ့ပါဘူး။


အိမ္႐ွင္ဘာသာျဖစ္လို႔ ဆိုၿပီး ဧည့္သည္ဘာသာေတြကို ေစာ္ကားတာ မေလးမစား လုပ္တာ မရိွခဲ့ပါဘူး။ဧည့္သည္ ဘာသာေတြကို ေလးေလး စားစားေနရာေပး ၿပီး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင ္ေနထိုင္ခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။


ဇာတိမာန္သီခ်င္း မဆိုသင့္ဘူး၊ အမ်ိဳးသားေရး မလိုေတာ့ဘူး ဆိုသူေတြဟာ ကိုယ္တိုင္ အမ်ိဳးသားေရး ဇာတိမာန္ စိတ္ေတြ မရိွလို႔ပဲ။ ဒီေခတ္မွာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ က အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူး ဆိုသူဟာ ကိုယ္တိုင္ အမ်ိဳး ပ်က္ေနလို႔ (သို႔မဟုတ္) အမ်ိဳးဖ်က္ခ်င္ေနလို႔ပဲ။

မိမိ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကို ထိန္းသိမ္းကာကြယ ္ေစာင့္ေ႐ွာက္မယ္။ တစ္ၿခား အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ကို မေစာ္ကားဘူး။ ကိုယ့္အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကို ေစာ္ကားလာရင္ လည္း လံုးဝ သည္းမခ ံဘ ဲျပန္တံု႔ျပန္သြားမယ္ ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ကေတာ့ ရိွၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ိဳးသားေရး ကိုယ္ခံအား နဲေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္က မေလးစားဘူး။ အင္အားႀကီး မေျပာနဲ႔အံုး၊ ဆိုမာလီလို တိုင္ျပည္ကေတာင္ ဝင္အာေခ်ာင္တာ ခံရတယ္။ အိမ္နီးခ်င္း ဘဂၤလားေဒ့ရ္ က အထက္စီး ေလသံနဲ႔ေျပာ သမွ် ခံေနရ တယ္။ ခံမွန္းသိေတာ့ INGO ေတြကပါ သူတို႔ ေျပာတာ မလုပ္ရင္ ျပန္ေတာ့မယ္ ၿခိမ္းေျခာက္ လာၾကတယ္။

UN က ဘဂၤလီေတ ြဂုဏ္သိကၡာရိွစြာ ျပန္လာ ႏိုင္ေအာင္လုပ္ပါ၊ သူတို႔ လံုျခံဳေရး စိတ္ခ်ရတယ္လို႔ ယူဆ တ ဲ့ေနရာေတြမွာ ေနခြင့္ေပးပါ ။ အေထာက္အထား မခိုင္လံုသူေတြကို လည္း လက္ခံႏိုင္ဖို္႔ေလ်ာ့ေပါ့ စီစဥ္ေပး ပါ၊ ကိုဖီအာနန္ အစီရင္ခံစာ အတိုင္း လြတ္လပ္စြာ သြားလာခြင့္္ျပဳပါ ။ ႏိုင္ငံတစ္ကာ စံႏံႈးနဲ႔အညီ ႏိုင္ငံသား ဥပေဒ က္ုျပင္ဆင္ၿပီး လက္ခံပါ ဆိုၿပီး သူ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ တိုင္းျပည္ တစ္ခုလို ျပည္တြင္းေရးကို ဝင္စြက္ၿပီး ေျပာခ်င္ရာေျပာေနတာလည္း ဘာမွ မာမာထန္ထန္ မတံု႔ျပန္ႏိုင္ဘဲငံု႔ ခံေနရတယ္။

လက္သီး လက္ရံုးလ ိုအားကိုးရမယ့္ တပ္မေတာ ္အားကို စုစည္း ရယူၿပီး တစ္သားတည္း ရိွေနရမယ ့္အစိုးရ တစ္ရပ္ဟာ ခပ္ခြာခြာပ ံုစံ ျဖစ္ေနေတာ့ ျပည္ပက ဆရာႀကီးေတြ အႀကိဳက္ ဝင္ခ်ယ္လွယ္ လာၾက တယ္။

သမိုင္းဆိုတာ တစ္ပတ္လည္တတ္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း တစ္ပတ္ျပန္လည္လာခ်ိန္မွာ သမိုင္း သင္တာ မအ ေအာင္လို႔ ဆိုတဲ့ သမိုင္းပညာ႐ွင္ ေဒါက္တာသန္းထြန္း ရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ကို သတိျပဳၾကၿပီး အစိုးရ၊ တပ္မေတာ္ ၊ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုး အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓာတ္နဲ႔ တစ္ညီ တစ္ၫြတ္တည္း ရင္ဆိုင ္ေျဖ႐ွင္းၾကရမယ ့္အေရးႀကီး အခ်ိန္ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပး ႏိႈးေဆာ္လိုက္ရပါ ေတာ့ တယ္။ ။


Bullet Journal
ေသာင္းလြင္ဟိန္း
Thaung Aye

 

No comments:

Post a Comment