18 December 2017

ဘီးေပါက္လွ်င္ တိမ္း မေမွာက္ေစဖို႔




အေ၀းေျပး လမ္းမ်ားတြင္ ကားတာယာ ႐ုတ္တစ္ရက္ ပြင့္/ေပါက္ျခင္းသည္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အတြက္ အ သက္ အႏၲရာယ္မ်ားဆုံး မေတာ္တစ္ဆျဖစ္ရပ္မ်ားတြင္ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ပါသည္။ 
HILUX SURF, PRADO, LAND CRUISER စေသာ 4×4 SUV အျမင့္ကားမ်ား အတြက္ အဆိုပါ တာယာ ပြင့္ျခင္းမ်ား ပို၍ ဆုိးပါသည္။ အျခားကားမ်ား တာယာပြင့္လွ်င္ ထိန္း၍ ရႏိုင္ေသာလည္း 4×4 SUV အျမင့္ကားမ်ား တာယာပြင့္လွ်င္ တိမ္းေမွာက္ရန္ ၉၀% ေသခ်ာသည္။
ယခုေခတ္ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာမ်ားေၾကာင့္ တာယာ ပြင့္ထြက္မႈ အႀကိမ္ေရေလ်ာ့နည္း လာေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ အသက္ အႏၲရာယ္ကို ခ်ိန္းေျခာက္ဆဲျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ “႐ုတ္တစ္ရက္ တာယာပြင့္ ခဲ့လွ်င္´´ေဆာင္ရြက္ရန္ ေအာက္ပါ အခ်က္(၆)ခ်က္ကို အႀကံျပဳအပ္ပါသည္။

၁။ (အေကာင္းဆုံးစည္းကမ္း) စိတ္ခ်ရေသာ သတ္မွတ္ အရွိန္ႏႈန္းေအာက္တြင္သာ ေမာင္းႏွင္ပါ။
တာယာပြင့္စဥ္ အရွိန္ေလ်ာ့႔နည္းေလ သင့္ အသက္ရွင္ရန္ အခြင့္ အလမ္းမ်ားေလ ျဖစ္သည္။ 80 မွ 90 km/h ႏွင့္ 120 မွ 140 km/h အရွိန္ႏႈန္းႏွစ္ခု အနက္ အေသအေပ်ာက္ အခ်ဳိးမွာ (၁း၁၀) ျဖစ္ပါသည္။ 130 km/h အရွိန္ႏွင့္ ေမာင္းစဥ္ တာယာပြင့္၍ သင္ဘာမွ မျဖစ္လွ်င္ မဟာကံထူးရွင္ျဖစ္သည္။

၂။ တာယာပြင့္စဥ္ ဘရိတ္ ႐ုတ္တစ္ရက္မနင္းရ
အေျပာ လြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္ပါသည္။ ယာဥ္ေမာင္း၏ အေလ့အထႏွင့္ ဦးေႏွာက္ အယူအဆအရ ကား႐ုတ္တစ္ရက္ တစ္ခုခု ခ်ဳိ႕ယြင္းသည္ႏွင့္ ဘရိတ္ အုပ္မိတတ္ၾကပါသည္။ ကားတာယာ ပြင့္၍ ထိန္း သိမ္း ရခက္ေနစဥ္ ႐ုတ္တရက္ ဘရိတ္အုပ္ျခင္းသည္ ပိုမို၍ ထိန္းရခက္ေစၿပီး တစ္ဘက္သို႕ ဆြဲခ်သြားလိမ့္ မည္။

၃။ ႐ုတ္တစ္ရက္ အရွိန္ျမႇင့္ေျခနင္း (လီဗာ) ကို မလႊတ္ရ
ကားတာယာပြင့္စဥ္ မိမိ နင္းထားေသာ လီဗာကို ႐ုတ္တစ္ရက္ မလြတ္ဘဲ ေျဖးညင္းစြာ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ျဖစ္ပါ သည္။ လီဗာကို (၃) စကၠန္႔ခန္႔ ယခင္အတိုင္း ဆက္နင္းထားၿပီးမွ ျဖည္းျဖည္းေလွ်ာ့ခ်ပါ။ ပြင့္ေနေသာ တာယာေခြ ၏ ဆြဲအားေၾကာင့္ ကားမွာလည္း အလိုလို အရွိန္ေလ်ာ့သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သင့္ကား၏ CRUISE CONTROL (အလိုအေလ်ာက္ေမာင္းစနစ္) ခလုတ္ ဖြင့္ထားလွ်င္ အျမန္ပိတ္ပါ။


၄။ ေရွ႕တည့္တည့္ သြားရန္ အေကာင္းဆုံး ႀကိဳးစားထိန္းပါ
ေရွ႕ ကားဘီး ပြင့္ပါက သင့္ကား၏ တည္ၿငိမ္မႈကို အျပင္းထန္ဆုံး ထိခိုက္မည္ျဖစ္ရာ သင့္ကား၏ ၀ဲ/ယာသို႕ ဆြဲခ်မည္ျဖစ္သည္။ `၀ဲ´သို႕ ဆြဲလွ်င္ `ယာ´ဘက္သို႕ စတီယာရင္ ခ်ဳိးခ်ပါ။ `ယာ´သို႕ ဆြဲလွ်င္ `၀ဲ´ဘက္ခ်ဳိးခ်ပါ။ ဤအလုပ္ကို လ်င္ျမန္စြာႏွင့္ ရဲရင့္စြာ လုပ္ရန္လိုပါသည္။ သို႕မွသာ ကားမွာ လမ္းအတိုင္း တည့္တည့္တစ္ရြတ္တိုက္ ေရြ႕မည္ျဖစ္သည္။

၅။ ေသြးမပ်က္ဘဲ တည္ၿငိမ္စြာ ထိန္းရန္
အဓိက အခ်က္ျဖစ္ေသာ ကား၏ တည္ၿငိမ္မႈ၊ တည့္တည့္ သြားမႈသည္ အေရးႀကီးပါသည္။ ႐ုတ္တစ္ရက္  အမ်ားႀကီး စတီယာရင္ ခ်ဳိးေကြ႕မႈသည္ ကားကို တိမ္းေမွာက္ၿပီး၊ သုံး/ေလးပတ္ လိမ့္ေစႏိုင္သည္။ ကားကိုထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္သည္ အထိ စတီယာရင္ကို လိုသလို ထိန္းညႇိ၍ စိတ္ခ်ေသာေနရာတြင္ ရပ္ရန္ျဖစ္ပါသည္။

၆။ ကား အရွိန္ေလ်ာ့လာၿပီး စိတ္ခ်စြာ ရပ္နည္း
ကားကို ပထမအဆင့္ ထိန္း၍ ရၿပီ ဆိုလွ်င္ ဂီယာေဒါင္း၍ အရွိန္ေလွ်ာ့ပါ။ (Auto Gear ဆိုလွ်င္ 2/L သို႕ ဆြဲခ်ပါ)။ အခ်က္ျပမီးျပၿပီး အျမန္လမ္းေပၚမွ ေဘးေျမသားေပၚသို႕ ဆင္းပါ။ တာယာ ကၽြတ္သြား၍ က်န္ေသာကားဘီးေခြကို မႏွေျမာပါႏွင့္ ဒီတိုင္း ဆက္ေမာင္းပါ ။ ကား ရပ္သြားလွ်င္ စုံ အခ်က္ျပမီး (Hazard Light) ဆက္ဖြင့္ထားပါ။


#Pyi Sae
World-Myanmar

No comments:

Post a Comment