01 November 2015

ငါေသရင္ သပိတ္မသြတ္နဲ ့

Dhamma Wizaya's photo.



(၁၃၂၄-ခု၊ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန ့ ၁၃.၁၀.၆၂ တြင္  မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး ခႏၶာ၀န္ မခ်မီ၊၄ ရက္ အလို၌ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္....)


သီတင္းကၽြတ္ျပီ ဆိုတာ လ ၏ အထိမ္းအမွတ္သာ ျဖစ္တယ္၊ တကာ တကာမ ေတြက ဘယ္လိုမ်ား ထင္ေနၾက ပါသလဲ၊ ၀မ္းနည္း စရာပဲလား၊ ၀မ္းသာ စရာပဲ လားလို ့ေမးရင္ျဖင့္၊ ေၾသာ္..ေသခါနီး သြားတာ ပဲေဟ့ လို ့မွတ္ပါ။ 

သီတင္းကၽြတ္တာ ကို တကာ တကာမေတြက ဆရာသမား ကန္ေတာ့ရလို ့ မီးေတြ ထြန္း ရလို ့ ၀မ္းသာ ရတယ္  ဆိုတာ ကေတာ့ ေကာင္းတဲ့ ေစတနာေတြ အမွန္ပါပဲ၊ ခႏၶာ ကေတာ့ သီတင္းမကၽြတ္ ခင္ ၀ါဆိုဦး ကထက္ ယခု သီတင္း ကၽြတ္က ေသဖို ့ရာ ပိုနီးသြားတယ္၊ ေသဖို ့ရာပိုနီး သြားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္သည္ မေသရာ ရွာ ဖို ့ရာ အလုပ္သည္ ခရီးေရာက္ထားဖို ့ အေရးၾကီးတယ္။

ဒီ ဘ၀ေတာ့ အတိတ္က ဆုေတာင္းေၾကာင့္ အတိတ္ က အ၀ိဇၨာ သခၤါရေတြ က်ဳပ္တို ့ မေက်ာ္လႊားႏုိင္ခဲ့ လို ့အခု ဘ၀ မွာ ၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊         ေ၀ဒနာ ဆိုတဲ့ ဒုတိယ အကြက္ေရာက္ျပီး သကာလ ေနေတာ့ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ ကလည္းလာရေတာ့မွာပဲ....။
 

ထိုကဲ့သို ့လာရျငားေသာ္လည္း တဲ့ မေသရာ ရွာတဲ့ အလုပ္ ကိုျဖင့္ ေတြ ့ရလို ့ ၀မ္းသာၾကပါလို ့လည္း သတိေပး လိုက္ပါတယ္။

ကဲ ... ဒီေန ့ေဟာတဲ့ တရားက အဂၤုတၳိဳရ္ပါဠိေတာ္ၾကီးမွာ ဘုရား ကိုယ္တိုင္  ေဟာလို ့ သစၥာ သိျပီးေသ တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ မ်ားမွာ ဘာမွ ပူစရာ မရွိပံု ျပန္လည္ေဟာ ၾကားျခင္း ျဖစ္တယ္။ တကာ တကာမ တို ့ အတိတ္ဘ၀က သစၥာေလးပါးမသိ ေတာ့ အ၀ိဇၨာနဲ ့ ေနခဲ့ၾကတယ္။

ဗုဒၵဘာသာ ဆိုေပမယ့္ သစၥာ ကို မသိပဲ အကုသိုလ္ အလုပ္ေတြ လည္း လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္ ဆိုေတာ့ သခၤါရေပါ့ ဗ်ာ။ တကာ တကာမေတြ ကုသိုလ္ ရုိးရုိး လုပ္တာလား ေနာက္ ဘ၀ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ခ်င္ လို ့လုပ္ တာလားလို ့ေမးရင္ ဘယ့္ႏွယ္ေျဖပါ့မလဲ.. (လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ခ်င္လို ့ပါဘုရား)။



ဒါျဖင့္ ကုသိုလ္ ကံ ႏွင့္ တဏွာနဲ ့ေရာေနတယ္၊ ကုသိုိလ္ လုပ္တာက ကုသိုလ္၊  လူခ်မ္းသာ နတ္ ခ်မ္းသာ ျဖစ္ ခ်င္တာက တဏွာေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီလိုေရာတယ္ ဆို ကတည္းက အ၀ိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရာျဖစ္ မသြားဘူးလား၊ 

အတိတ္ ဘ၀က အ၀ိဇၨာဆိုတာ ကိေလသ၀ဋ္၊ သခၤါရကမၼ၀ဋ္ အဲဒီ၀ဋ္ (၂) ပါးကို သစၥာ မသိပဲနဲ ့ လုပ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ မသိ တဲ့ အ၀ိဇၨာ က ကိေလသ၀ဋ္ ကုသိုလ္ျပဳျပီးသကာလ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ဆုေတာင္း တာက ကမၼ၀ဋ္၊ ဒါေၾကာင့္ ကမၼ၀ဋ္၊ ကိေလသ၀ဋ္၊ ဒီ ၀ဋ္ေတြျပဳျပီး စုေတ မေနေသလြန္တဲ့ အခါ ၀ိညာဏ္ ဆိုတဲ့ ပဋိသေႏ ၶ၀ိညာဏ္ ကို ရပါတယ္။ 

ပဋိေႏၶ ၀ိညာဏ္ ရရင္ နာမ္ရုပ္ေပၚရမယ္။ နာမ္ရုပ္ေပၚ လို ့ရွိရင္ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ မေပၚဘူးလား။
 

 ေပၚလာရင္  ဖႆေ       ၀ဒနာေပါင္းလိုက္ေတာ့ ခႏၶာ ငါးပါး၊ ဒီ ခႏၶာငါးပါး ဟာ ဘာသစၥာ တံုး...(ဒုကၡ သစၥာပါဘုရား)။ 

ဒုက ၡသစၥာ ကိုေတာ့ ၀ိပါက ၀ဋ္ထဲ သြင္းလိုက္ပါ။
ခႏၶာကိုယ္ၾကီး သည္ ေကာင္းေကာင္း ရထားတာလား..၀ဋ္သင့္ေနတာလား..
(၀ဋ္သင့္ေနတာပါဘုရား)။ 


ဒီ ခႏၶာၾကီးဟာ ၀ိပါက ၀ဋ္လို ့မွတ္လိုက္စမ္း ပါ။ ဒုက ၡကို ပင္လယ္ေ၀ေနျပီ သားပူ၊ သမီးပူ၊ ေဆြပူ မ်ိဳးပူ နဲ ့မင္းပူ စိုးပူေတြနဲ ့ ၀ိပါက၀ဋ္ၾကီးဟာ အခု သင့္ေနတာ ဟုတ္ၾကရဲ ့လား။ ဒါျဖင့္ ၀ိပါက ၀ဋ္ ဟာ ဘာသစၥာ ပါလိမ့္..(ဒုကၡသစၥာပါဘုရား)။ 

ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမေတြ သား ပူလာလည္း အင္း..ဒါ ဒုကၡသစၥာ ပဲ ဥာဏ္ႏွလံုး သြင္းလိုက္။ သမီး ပူလာရင္ လည္း ဒုက ၡသစၥာ ပဲလို ့ ႏွလံုး သြင္းျပီးေန။ ႏွလံုးသြင္းလိုက္ လို ့ရွိရင္ ဒါ သစၥာ သိတာပဲ။

 ဒါေၾကာင့္ သစၥာ သိေစခ်င္ လြန္းလို ့ တိုက္တြန္း ရတာကို ဘုန္းၾကီး က လြန္လြန္းတယ္ လို ့မ်ား မဆိုလိုက္ ပါနဲ ့၊ ကိုယ္ က ကိစၥ မျပီးေသးလို ့ ဒါေလာက္ တိုက္တြန္းေနတာ ကိုး လို ့မွတ္လိုက္ပါ ရွင္းျပီလား။ 

ဘုန္းၾကီးတို ့ ဒကာ ဒကာမေတြ သိေစခ်င္တာ က ဒီ ဘ၀တြင္ ကိစၥျပီးေစခ်င္လြန္းလို ့၊သစၥာ သိျပီးပုဂၢိဳလ္ ဟာ သုဂတိ မွ တစ္ပါး ဘယ္မွ မသြားဘူးဆိုတာ ေပၚျပီလား။

အဲဒါေၾကာင့္ ငါေသရင္ ဘာမ်ားျဖစ္ဦးမွာလဲ ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့ မွ မေတြးနဲ ့၊ တို ့ခႏၶာေပၚသ၍ ဒုကၡ သစၥာ ပဲဆိုတာသိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေသရင္ နတ္ရြာ သုဂတိ မွ တစ္ပါး ဘယ္မွ မသြားဘူးဆိုတာ ဧကန္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်၊ အားေပး စကားလား၊ သစၥာ သိရင္ သံသရာ မလည္ဘူး ဆိုတာ ေသခ်ာတဲ့ တရားလား။

တကာ တကာမ တို ့ အေလာင္းေတာင္ အသုဘၾကီး တစ္ခု ဒီေက်ာင္းေပၚမွာ မလႊဲသာလို ့ ထားမယ္ ဆို ပါေတာ့၊ ဒီ အသုဘၾကီးထဲ က ဘာေတြ ထြက္ လာမွာလဲ ေမးတဲ့ အခါ နားထဲက ထြတ္လည္း သုဘ ထြက္မလား၊ အသုဘ ထြက္မလား...(အသုဘ ပါဘုရား)။ 

ပါးစပ္၊ႏွာေခါင္း၊ မ်က္စိက ထြက္လည္း သုဘ ထြက္မလား၊ အသုဘ ထြက္မလား..(အသုဘ ထြက္မွာပါဘုရား)။ 

နဂိုက ဘာမို ့လို ့ ဘာထြက္ တာတံုး...(အသုဘ မို ့လို ့ အသုဘ ထြက္တာပါဘုရား)။ ဒီမွာ လည္း ခႏၶာကိုယ္ ထဲ ဘာသစၥာတံုး..(ဒုကၡသစၥာ ပါဘုရား)။

ဟို အသုဘၾကီး ထဲက က်င္ၾကီး ထြက္လာ၊ က်င္ငယ္ ထြက္ လာ ၊ ေခၽြးထြက္ လာ၊ ေရာင္ေဖာလာ ။ ျပည္ေသြး ထြက္လာ၊ အသုဘ မို ့ အသုဘေတြ ထြက္လာတာပဲ၊ ဒီမွာ လည္း တကာ တကာ မေတြ ခႏၶာကိုယ္ ထဲက လွဳပ္ လိုက္လည္း အသုဘ၊ ထိုင္ေနလည္း အသုဘ၊ ဒုကၡသစၥာ ဆိုတာ ေသခ်ာျပီလား။ 

 ေျပာတဲ့ စိတ္ ကေလး က ဒုကၡသစၥာ၊ ျငိမ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလး က ဒုကၡ သစၥာ၊ ၾကံေနတဲ့ စိတ္ကေလး ကေကာ ဒုကၡသစၥာပါပဲ။

ဒီခႏၶာၾကီး ဟာ ဘယ္ကာလ မွာေပၚသတံုး..(ပစၥဳပၸန္ကာလ မွာေပၚပါတယ္ဘုရား)။
 

ပစၥဳပၸန္ကာလ မွာ ေပၚခ်င္သ၍ေပၚ ဒုကၡ သစၥာ ခ်ည့္ပဲ ဆိုတာ မေသခ်ာဘူးလား။ ဒါျဖင့္ တပည့္ေတာ္ တို ့ ဒုကၡ သစၥာ မသိေသးဘူး လို ့ဆိုၾကမွာလား၊ ေပၚရာကို ဒုကၡသစၥာ သိပါျပီ လို ့ဆုိၾကမွာလား...(ေပၚရာကို ဒုကၡသစၥာ ဆိုတာ သိပါျပီဘုရား)။

ဒီ စိတ္ကေလး ကို အေရးတၾကီးေျပာေနတယ္၊ ဒီ အသိနဲ ့ေသရင္ အပါယ္ မက်ဘူး ဆိုတာ ကေလး တစ္လံုး ကို လက္ကိုင္ ထားရမယ္။ မပ်င္းနဲ ့။

ဒီ အသိရျပီးလို ့ရွိရင္ ေသခ်င္းဆိုး မရွိေတာ့ဘူး။ သစၥာ သိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အတြက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ မရွိေတာ့ဘူး။

သစၥာ သိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ မွာျဖင့္ (၂) ကေန (၃) မကူးေတာ့ဘူး။[*ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္
၀ိုင္း ၏ ၂ အကြက္ မွ ၃ အကြက္ ကို ဆိုလိုပါသည္။] တစ္ခါတည္း မဂ္ေပၚသြား တယ္။ 


သစၥာ က သစၥာ၊ သိတာ က.. မဂၢ သစၥာကျဖတ္တာ၊ အဲဒါေတြ ကို တကာ တကာမေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ နဲ ့ ကိုယ္တိုင္ သိလို ့ရွိရင္ျဖင့္ ငါေသေသာ္ျငားလည္း ဆြမ္း မသြတ္နဲ ့ေဟ့ အိမ္မွာ မွာခဲ့။
ဘယ္လို မွာ ရမွာတံုး..(ငါေသရင္ ဆြမ္းမသြတ္ နဲ ့ပါဘုရား)။ ဒကာၾကြယ္ရဲပါ့ မလား...(မရဲပါဘုရား)။
 

ရဲမွ၊ ရဲမွ ။ မရဲေသးရင္ သစၥာ မသိေသးလို ့။ မေသေသး လို ့ရွိရင္ ကိစၥျပီးႏုိင္ေသးတယ္။ အဲဒီလို မရဲေသး လို ့ရွိ ရင္ျဖင့္ မသိ,သိေအာင္လုပ္ပါ။

သစၥာ သိတဲ့သူ သံသရာျပတ္တယ္၊ သံသရာျပတ္ ဆိုတာ ေအာက္ အပါယ္  ေလးပါး ငရဲ တိရစာၧန္၊ျပိတၱာ၊ အသူရကယ္ ေရာက္ မွ ဆြမ္းသြတ္ ရမွာကိုးဗ်။
 

ခုေတာ့ သစၥာသိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဆြမ္းသြတ္ စရာရွိေသးရဲ ့လား..(မရွိပါဘုရား)
 

အဲဒါေၾကာင့္ ဘုန္းၾကီးတို ့ ဒကာဒကာမေတြ ကိုယ့္ ကိုယ္ကို လည္း သိေအာင္ လုပ္ပါ၊ သိလို ့ရွိရင္လည္း အိမ္ကို မွာခဲ့။`ငါေသရင္ ဆြမ္း မသြတ္ နဲ ့ေဟ့´..(မွန္လွပါဘုရား)

တကာတကာမေတြ ခႏၶာကိုယ္ ထဲ ဘာေပၚေပၚ ဘာ သစၥာတံုး..(ဒုကၡ သစၥာပါဘုရား)။ ဒုကၡသစၥာ ဆိုေတာ့ သိတာ က မဂၢသစၥာ၊ ေသတာ က သမုဒယသစၥာ၊ ေနာက္ ခႏၶာ မလာတာ က ဒုကၡနိေရာဓသစၥာ၊ ရွင္းျပီလား။

အရွဳခံတာက ဘာ သစၥာ..(ဒုက ၡသစၥာပါဘုရား)။ ဒီ ခႏၶာငါးပါးၾကီးေတြ လာတာ ရွဳေနေတာ့ ဘာ သစၥာ လဲ..(ဒုကၡ သစၥာ ပါဘုရား)။ 
ရွဳတဲ့ ဥာဏ္ ကေလး ကေကာ..(မဂၢသစၥာပါဘုရား)။
ဒါျဖင့္ သမုဒယေသ၊ ေနာက္ ခႏၶာလာေသးရဲ ့လား..(မလာပါဘုရား)။

 ေနာက္ခႏၶာ မလာတာက ဒုကၡနိေရာဓသစၥာ၊ ဒုကၡခ်ဳပ္တဲ့ သစၥာ ၊ ဒါျဖင့္ တကာ တကာမတုိ ့ရွဳတတ္ၾကျပီ လား။

သပိတ္သြတ္တယ္ ဆိုတာ..သစၥာ မသိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေသမွ၊ ျပိတၱာျဖစ္မွ ..ရွင္းျပီလား၊ ဒါျဖင့္ တကာ တကာမ တို ့ ငါေသရင္ သပိတ္ မသြတ္နဲ ့လို ့ မွာရဲျပီလား..(မွာရဲပါျပီ ဘုရား)။ မွာျဖစ္ေအာင္မွာပါ၊ ေသမွ အရွက္ကြဲ မခံပါနဲ ့။

 ေၾသာ္ ငါ့ အေဖေသသြားျပီ၊ ငါ့ အေမေသသြားျပီ၊ ခု အခါ ျပိတၱာမ်ား ျဖစ္ေနမ လား မေျပာတတ္ဘူး၊ သပိတ္ ကေလးတစ္လံုးေတာ့ သြတ္ၾကဦးစို ့ ။ သပိတ္ သြတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ က စိတ္ခ်ရ လို ့သြတ္ တာလား၊ စိတ္ မခ်ရလို ့ သြတ္တာလား..(စိတ္မခ်ရ လို ့ သြတ္တာပါဘုရား)။

ဒါျဖင့္ ေသတဲ့သူ က စိတ္ခ် ရပါလ်က္နဲ ့ က်န္ရစ္တဲ့ လူက အရွက္ခြဲေတာ့  ေသတဲ့သူ မနာဘူး လား...(နာပါတယ္ ဘုရား)။ ဒါျဖင့္ ဒကာၾကြယ္ အရွက္ကြဲ ခံဦးမလား၊ မခံခ်င္ ပါနဲ ့ေတာ့၊ ဘယ့္ ႏွယ္မွာခဲ့မွာလဲ..(ငါေသရင္ သပိတ္မသြတ္ နဲ ့ေတာ့လို ့ မွာခဲ့မွာ ပါဘုရား)။
 

ဒါျဖင့္ ဒီေန ့ ဘာ တရားေဟာပါလိမ့္..(သပိတ္သြတ္ လြတ္ တရားေဟာ ပါတယ္ဘုရား)။ သစၥာသိရင္ သပိတ္ သြတ္ လြတ္ပါတယ္။

 Dhamma Wizaya

No comments:

Post a Comment