03 September 2017

တည္​ျမဲ အယူ ႏွင္႔ ​့ ၿပတ္စဲ အယူ



န​ေမာ တႆ ဘဂဝ​ေတာ အရဟ​ေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ
ကံ နဲ႔ သံသရာကို ယံုၾကည့္ၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ေရွ႕ ဘ၀ ေနာက္ ဘ၀ကို လက္ခံ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ဥစၥာ​ေႂကြး ႐ွိသလို ကံ​ေႂကြး ဆိုတာလည္​း ႐ွိပါတယ္​။ ၃၁ ဘံုမွာ က်င္​လည္​ၿပီး​ေတာ့ ​ေနၾကတဲ့ သတၱဝါ မွန္​သမ်ွဟာ ကံ​ေႂကြးကို ခႏၶာ နဲ႔ ​ေပးဆပ္​​ေနၾကတာပါပဲ။ 

အတိတ္​ ဘဝတုန္​းက သတၱဝါတိုင္​း သတၱဝါတိုင္​း ဟာ ကံ ဆိုတဲ့ အ​ေႂကြး​ေတြ ယူလာခဲ့ရတာပါပဲ ။ မိုးကုတ္​စက္​ဝိုင္​း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္​ (၁) နံပါတ္ ​အကြက္​က လြန္​​ေလၿပီး​ေသာ အတိတ္​ကာလ ဘဝ လို႔​ေျပာရရင္​ လြန္​​ေလၿပီး​ေသာ အတိတ္​ဘဝ ။ တစ္​ဘဝ,ႏွစ္​ဘဝ မဟုတ္​ပါဘူး။ မ​ေရတြက္​ႏိုင္​တဲ့ ဘဝ မ်ားစြာ ဒါကို အတိတ္​ကာလ အတိတ္​ဟု ျဖစ္​ပါတယ္​။ 

အဲ့ဒီလို အတိတ္​ ဘဝ အတိတ္​ ကာလတုန္​းက အဝိဇၨာ တဏွာကို အ​ေျခခံၿပီး​ေတာ့မွ သခၤါရ ဆိုၿပီး​ေတာ့ ကံအလုပ္​​ေတြ ဆိုၿပီး လုပ္​ခဲ့ၾကပါတယ္​။ အဝိဇၨာ တဏွာကို အ​ေျခခံၿပီး​ေတာ့ လုပ္​တဲ့ အလုပ္​ မွန္​သမ်ွဟာ တစ္​ျခား လား, အ​ေႂကြးလား ဆိုရင္​ အ​ေႂကြး​ေတြ ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။ 

သခၤါရ ဆိုတာ ျပဳလုပ္​တာ ျဖစ္​ပါတယ္​။ သို႔ျဖစ္​၍ ဗုဒၶဘာသာ သံသရာ အယူအဆမွာ သံုးဆယ့္တစ္ဘံု ပါ၀င္ပါတယ္။ အက်ဥ္း အားျဖင့္ ေရတြက္ ရရင္ အပါယ္ေလးဘံု၊ လူ႔ဘံု၊ နတ္ေျခာက္ဘံု ဆိုတဲ့ ကာမ ဆယ့္တစ္ဘံုနဲ႔ ျဗဟၼာ့ ဘံုႏွစ္ဆယ္ ျဖစ္ပါတယ္။

 ေယဘုယ်ေျပာရရင္ လူ႔ျပည္က ေသတယ္ ဆိုတာ သံုးဆယ့္ တစ္ဘံု လံုးမွာ ျပန္ၿပီး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ျခား ဘ၀ေတြကေန ေသၿပီးေတာ့လည္း လူ႔ျပည္မွာ လူလာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူေသၿပီး လူျပန္ျဖစ္တဲ့ လူ၀င္စား ဆိုတာကို ဗုဒၶဘာသာေတြ လက္ခံႏိုင္ၾကတာေပါ့။ သံသရာကို လက္မခံသူေတြ မွာေတာ့ လူ၀င္စားတယ္၊ လူျပန္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို လက္ခံဖို႔ ခက္ေနၾကပါတယ္။
လက္မခံႏိုင္ၾကေပမယ့္ လူေသလို႔ လူျပန္ျဖစ္တဲ့ အေထာက္အထားေတြ သိပၸံနည္းက်က် ေဖာ္ထုတ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါကို သူတို႔က reincarnation လို႔ နာမည္ေပးပါတယ္။ သူတို႔ရဲ့ reincarnation ဆိုတာကို ျမန္မာလို လူ၀င္စား လို႔ ဘာသာျပန္ႏိုင္ေပမယ့္ reincarnation နဲ႔ လူ၀င္စား အဓိပၸာယ္ အတိအက် မတူပါဘူး။

Online Dictionary တစ္ခုမွာ reincarnation ဆိုတာကို "rebirth of the soul in another body" လို႔ ဖြင့္ဆို ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ ေသတဲ့အခါ ၀ိဉာဥ္ေကာင္က ခႏၶာကိုယ္ အေဟာင္းကို စြန္႔ ခြာၿပီး ဘ၀သစ္ က ခႏၶာ အသစ္မွာ ၀င္ေရာက္တယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။


ဒီ ဖြင့္ဆိုခ်က္ဟာ ဗုဒၶဘာသာ နဲ႔ ဆန္႔က်င္ပါတယ္။ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ဟာ တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀၊ တစ္ခႏၶာၿပီး တစ္ ခႏၶာ လွည့္လည္ေနတယ္၊ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မပ်က္စီးဘူး ဆိုတဲ့ ဒီ အယူအဆ ဟာ ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္ မမူခင္ကတည္းက ထြန္းကားခဲ့တဲ့ အယူအဆပါ။

ဘုရားရွင္က ဒီ အယူအဆကို မိစၧာဒိ႒ိ အယူမွားလို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ သႆတ ဒိ႒ိ တည္ျမဲ အယူမွားလို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ဟာ တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀ တစ္ခႏၶာၿပီး တစ္ခႏၶာ လွည့္လည္ေနတယ္၊ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ဟာ တည္ျမဲတယ္လို႔ ယူဆရင္ မွားတယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ (သႆတဒိ႒ိ - တည္ျမဲအယူမွား) ။
ဗုဒၶ ဘာသာမွာ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာ အလိုအရ ဘ၀ ဆိုတာဟာ ႐ုပ္နာမ္ ၿဖစ္စဥ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀ ေသလိုက္ျပန္ေမြးလိုက္ ေသလိုက္ျပန္ေမြးလိုက္ ျဖစ္ေနတာဟာ ႐ုပ္နာမ္သံသရာသာ ျဖစ္ပါတယ္။

 ေမြးေသ သံသရာမွာ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ မပါပါဘူး။ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္စဥ္ ဘ၀ သံသရာမွာ ဘ၀ အေဟာင္းက ႐ုပ္နာမ္အေဟာင္းေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီး ဘ၀ အသစ္မွာ ႐ုပ္နာမ္ အသစ္ေတြ ျဖစ္ေပၚပါတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္ သံသရာမွာ ဘ၀ေဟာင္း နဲ႔ ဘ၀ သစ္၊ ႐ုပ္နာမ္ အေဟာင္းနဲ႔ ႐ုပ္နာမ္ အသစ္ တို႔ဟာ အတူတူပဲ လို႔ ယူဆရင္ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ သႆတဒိ႒ိ ဆိုတဲ့ တည္ျမဲ အယူမွား ျဖစ္ပါတယ္။

မတူဘူး တစ္ျခားစီလို႔ ယူဆျပန္ရင္လည္း ဥေစၧဒဒိ႒ိ ဆိုတဲ့ ျပတ္စဲ အယူမွား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဘ၀မွာ ေကာင္းတာလုပ္လုပ္ ဆိုးတာ လုပ္လုပ္ ေနာက္ဘ၀မွာ ရရွိမယ့္ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးေတြဟာ ဒီဘ၀က ဒီလူနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ ဒီဘ၀ကလူ ေသသြားရင္ ကိစၥၿပီးၿပီ လို႔ ယူဆရင္ ျပတ္စဲ အယူမွား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေမြးေသဘ၀ သံသရာထဲက ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း၊ ၀င္စားျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မွားမွား ယြင္းယြင္း ယူဆမိတတ္ပါတယ္။
ဘ၀ေဟာင္း နဲ႔ ဘ၀သစ္၊ ႐ုပ္နာမ္ အေဟာင္းနဲ႔ ႐ုပ္နာမ္ အသစ္ တူတယ္လို႔ မယူရသလို မတူဘူး လို႔လည္း မယူရပါဘူး။ ဒါဆို ဘယ္လို ယူရမလဲ။ ဘ၀ႏွစ္ခုဟာ အက်ိဳး နဲ႔ အေၾကာင္း အျဖစ္ ဆက္စပ္ေနၾကတယ္လို႔ ယူဆရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀ေဟာင္းနဲ႔ ဘ၀သစ္တို႔ ဆက္စပ္ပံုကို ဥပမာ နဲ႔ ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။

အသံ နဲ႔ ပဲ့တင္သံ ဆက္စပ္သလို၊ မွန္ေရွ႕က ႐ုပ္၀တၳဳ နဲ႔ မွန္ထဲက အရိပ္ ဆက္စပ္သလို ဘ၀ေဟာင္းနဲ႔ ဘ၀ သစ္ ဆက္စပ္ ပါတယ္။ ေရွ႕ေနာက္ ဘ၀ႏွစ္ခု အတူတူ မဟုတ္သလို လြတ္လြတ္ ကင္းကင္း တစ္သီး တစ္ျခား စီလည္း မဟုတ္ၾကပါဘူး။ အက်ိဳး အေၾကာင္း ဆက္စပ္မႈေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀ေဟာင္းမွာ ျပဳလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ကံ ဒါမွမဟုတ္ အကုသိုလ္ကံ က ဘ၀သစ္မွာ ႐ုပ္နာမ္ အသစ္ကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ဘ၀ေဟာင္းက ကံစြမ္း သတၱိဟာ ဘ၀အသစ္ က ႐ုပ္နာမ္ အသစ္ကို ဖန္တီးပါတယ္။
ဗုဒ ၶစာေပမွာ ဘ၀ေဟာင္းကို ျပန္သိႏိုင္တဲ့ ဉာဏ္ကို ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဉာဏ္ လို႔ ေခၚပါတယ္ [ပုေဗၺ = ေရွး၊ (နိ၀ါသာ) နိ၀ါသ = ေန၊(ႏုႆတိ) အႏုႆတိ = သတိရ၊ ဉာဏ = ဉာဏ္]။ ပုေဗၺနိ၀ါႏုႆတိ အဘိညာဥ္ လို႔လည္း ေခၚပါတယ္ (အဘိညာဥ္ = အသိထူး) ။

ကမၼ႒ာန္း တရား ပြားမ်ား အားထုတ္သူေတြ ဒီဉာဏ္ကို ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ပါဠိ ပိဋကတ္​ေတာ္​ထဲက ဇာတ္နိပါေတာ္၊ ေထရအပဒါန္၊ ေထရီအပဒါန္ နဲ႔ ေပတ၀တၳဳ တို႔မွာ အတိတ္ဘ၀ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒီ အတိတ္ ဇာတ္ေၾကာင္းေတြကို ပုေဗၺနိ၀ါႏုႆတိဉာဏ္ ရရွိေတာ္ မူတဲ့ ဘုရားရွင္နဲ႔ တပည့္ သာ၀ကေတြက ေဟာၾကား ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရား ရဟႏၲာ မဟုတ္တဲ့ သာမန္ လူေတြလည္း အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္သိႏိုင္တာ ရွိပါတယ္။ အတိတ္ဘ၀ကို သိႏိုင္တဲ့ သာမန္ လူေတြရဲ့ စြမ္းရည္ကို ပါဠိလို ဇာတိႆရဉာဏ္ လို႔ ေခၚပါတယ္ (ဇာတိ = အတိတ္ဘ၀၊ သရ (ႆရ) = ေအာက္ေမ့ အမွတ္ရ၊ ဉာဏ = ဉာဏ္)။ အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္သိႏိုင္တယ္ ဆိုတာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို သိႏိုင္တာမ်ိဳးက ရွားေတာ့ ရွားပါတယ္။
မိမိရဲ့ အတိတ္ဘ၀ကို ဒါမွ မဟုတ္ သူတစ္ပါးရဲ႕ အတိတ္ဘ၀ကို သိျမင္ႏိုင္သူေတြအေၾကာင္း ပိဋကတ္​ေတာ္​မွာ ေဖာ္ျပထားတာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ေတြ႔ရပါတယ္။ သတိထားမိသေလာက္ ထင္ရွားတာကို ေဖာ္ျပပါမယ္။ ဓမၼပဒ အ႒ကထာမွာ ပါပါတယ္။ (သူကရေပါတိက၀တၳဳ၊ ဂါထာအမွတ္ ၃၃၈-၃၄၃)။

 ေကာဋိပဗၺတေက်ာင္းမွာ သီတင္း သံုးေနထိုင္ၾကတဲ့ မဟာအႏု႐ုဒၶါ မေထရ္ နဲ႔ တစ္ျခား ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ မဟာပုဏ ၰရြာကို ဆြမ္းခံႂကြၾကပါတယ္။ မဟာအႏု႐ုဒၶါ မေထရ္ဟာ ဆြမ္းခံႂကြရင္း သုမနာ ဆိုတဲ့ အမတ္ ကေတာ္ အမ်ိဳးသမီးကို ျမင္လိုက္တဲ့အခါမွာ “ငါ့ရွင္တို႔ . . . ထူးဆန္းလိုက္တာ ၀က္မေလး တစ္ေကာင္က အမတ္ကေတာ္ ျဖစ္လာတယ္”လို႔ အေဖာ္ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ေျပာပါတယ္။ မေထရ္ ရဲ့ စကားကို ၾကားလိုက္ ရတဲ့ အမတ္ကေတာ္ အမ်ိဳးသမီးဟာ ျဗဟၼာဘ၀၊ လူ႔ဘ၀၊ ၾကက္မဘ၀၊ ၀က္မဘ၀ အပါအ၀င္ သူ႔ရဲ့ အတိတ္က ဆယ့္ႏွစ္ဘ၀ ကို ျပန္ၿပီး သတိရလိုက္ႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို အဂၤုတၱိဳရ္အ႒ကထာ (အညတိတၳိယသုတၱ၀ဏၰနာ)မွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ေမြးကတည္းက ဇာတိႆရဉာဏ္ ရလာပါတယ္။ အဲဒီ ကေလးဟာ သူ႔အေမ ကိုင္တြယ္ေပြ႔ခ်ီလိုက္တာနဲ႔ ငိုပါတယ္။ အတိတ္ဘ၀ေတြတုန္းက လက္ရွိ ဘ၀မိခင္ရဲ့ သတ္ျဖတ္တာကို ခံခဲ့ရလို႔ ငိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဖြားျဖစ္သူက ေမြးျမဴေစာက္ေရွာက္ ေပးရပါတယ္။

အဲဒီ သားအမိဟာ အတိတ္ဘ၀ တစ္ခုမွာ လင္မယား ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ မယားက ခဲအို နဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္ပါတယ္။ ကာေမသုမိစၧာစာရကံ ကို လြန္က်ဴးပါတယ္။ အ့ဲဒီ အမ်ိဳးသမီးဟာ သူ႔ရဲ့ ေဖာက္ျပန္မႈကို ဖံုးကြယ္ႏိုင္ေအာင္ လင္ကို လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ လုပ္ၾကံခံရတဲ့ လင္ဟာ လုပ္ၾကံသူ မယားအေပၚမွာ တြယ္တာေနတဲ့အတြက္ မယားရဲ့ အိမ္မွာ ေႁမြ လာျဖစ္ပါတယ္။ အ႔ဲဒီေႁမြက သူ႔ မယားေဟာင္းနဲ႔ ခႏၶာ ကိုယ္ ခ်င္း ထိေတြ႔မိေအာင္ ႀကိဳးစားပါတယ္။

အိမ္မိုးေပၚကေန အမ်ိဳးသမီး အေပၚကို ေလွ်ာခ်တာမ်ိဳး ခဏခဏ လုပ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ အမ်ိဳးသမီးက ေႁမြကို သတ္ပစ္လိုက္ပါတယ္။ အသတ္ ခံရတဲ့ ေႁမြဟာ မယားေဟာင္း အေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ မကုန္ေသးတဲ့ အတြက္ အ့ဲဒီအိမ္မွာ ေခြးျဖစ္ျပန္ပါတယ္။ တြယ္တာတတ္လြန္းတဲ့ ေခြးဟာ သူ႔မယားေဟာင္း သြားေလရာမွာ ေနာက္ကေန တစ္ေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနပါတယ္။

အ့ဲဒီလို တစ္ေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနတဲ့ေခြးကို အမ်ိဳးသမီးက သတ္ပစ္လိုက္ျပန္ပါတယ္။ အသတ္ခံရတဲ့ ေခြးဟာ သံေယာဇဥ္ မကုန္ႏိုင္ေသးတဲ့အတြက္ အဲဒီ အိမ္မွာပဲ ႏြားျဖစ္ျပန္ပါတယ္။ ႏြား ဘ၀မွာလည္း မယားေဟာင္းေနာက္က တစ္ေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနလို႔ အသတ္ခံရျပန္ပါတယ္။

အဲဒီ အခါမွာေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ကိုယ္၀န္ယူခ်ိန္ ျဖစ္ေနၿပီး အသတ္ခံရတဲ့ႏြားက အမ်ိဳးသမီးရဲ့ ၀မ္းမွာ သေႏၶယူပါတယ္။ ဖြားျမင္ခ်ိန္မွာ အဲ့ဒီ ကေလးဟာ သူ အသတ္ ခံခဲ့ရတဲ့ အတိတ္ ဘ၀ေတြကို ျပန္လည္ သတိရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူ႔အေမ ကိုင္တြယ္ေပြ႔ခ်ီလိုက္တာနဲ႔ ငိုတာျဖစ္ပါတယ္။
အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္လည္ သတိရႏိုင္တဲ့ ကေလး တစ္ေယာက္ရဲ့ ဘ၀ ဇာတ္ေၾကာင္းကို youtubeမွာ ၾကည့္လိုက္ရပါတယ္။ အလားတူ အျဖစ္အပ်က္ေတြလည္း မၾကာခဏ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္း သံသရာ လည္ရာမွာ လူေသလို႔ လူျပန္ျဖစ္တဲ့ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြက ဘ၀ေဟာင္းကို ျပန္ၿပီး သတိရႏိုင္ၾကပါတယ္။

အဲဒီလို သတိရတဲ့ လူေတြကို လူ၀င္စားလို႔ ေခၚၾကတာပါ။ လူတိုင္း လူတိုင္း အတိတ္ဘ၀ ရွိခဲ့တာ မွန္ေပ မယ့္ လူတိုင္း လူတိုင္းေတာ့ ဘ၀ေဟာင္းကို ျပန္သိႏိုင္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မသိႏိုင္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ေသတဲ့ အခ်ိန္ ဒါမွမဟုတ္ အမိ ၀မ္းထဲ ေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေတြ႔ၾကံဳျဖတ္သန္းရတဲ့ အေတြ႔ အၾကံဳေတြက ျပင္းထန္ ခါးသီးလြန္းတဲ့ အတြက္ ေမ့ကုန္ၾကတာလုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီအေျဖဟာ ယုတၱိ ရွိပါတယ္။ ခု ဘ၀မွာ ကိုပဲ ကားေမွာက္တာလိုမ်ိဳး ျပင္းထန္တဲ့ မေတာ္တဆမႈ တစ္ခုခုနဲ႔ ၾကံဳရတဲ့သူေတြဟာ အတိတ္ေမ့သြားတတ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။
ေသတဲ့ အခါ နဲ႔ ပဋိသေႏၶေနတဲ့ အခါေတြမွာ ခါးသီးတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ျဖတ္သန္း ရတာခ်င္း တူေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္သတိရၾကပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ သူတို႔ရဲ့ အတိတ္ဘ၀ အေတြ႔အၾကံဳေတြက တစ္ကယ့္ကို ထူးျခားေနလို႔၊ မေမ့ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လႊမ္းမိုးႏိုင္စြမ္း ရွိေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ဘ၀ရဲ့ အတိတ္က ထူးျခားတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေမ့ႏိုင္တာမ်ိဳးေပါ့။ အေျခအေန တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးက သတိေပးလိုက္လို႔ အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္သတိရတာလည္း ရွိပါတယ္။ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္း ထဲမွာ အမတ္ ကေတာ္ အမ်ိဳးသမီးကို မဟာအႏု႐ုဒၶါ မေထရ္က သတိေပးလိုက္တာမ်ိဳးေပါ့။
ဘ၀ေဟာင္းဟာ လူျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ လူ မဟုတ္တဲ့ တစ္ျခား ဘ၀တစ္ခုခု ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ဘယ္လို ဘ၀ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဗုဒၶဘာသာ တစ္ေယာက္အတြက္ ၿပီးခဲ့တာေတြဟာ လက္ရွိ ဘ၀မွာ သိပ္ၿပီး အေရးမႀကီးေတာ့ပါဘူး။ အေရးမႀကီးလွတဲ့ အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္သိႏိုင္တယ္ မသိႏိုင္ဘူး ဆိုတာဟာလည္း သိပ္ၿပီး အေရးမႀကီးပါဘူး။

ဒါနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး သႆတဒိ႒ိသမား ဥေစၧဒဒိ႒ိသမား ျဖစ္မသြားဖို႔သာ အေရးႀကီးပါတယ္။ တည္ျမဲ အယူမွားနဲ႔ ျပတ္စဲ အယူမွားကို မယူမိဖို႔သာ အေရးႀကီးပါတယ္။

အစြန္းႏွစ္ဘက္ မေရာက္ဘဲ မဇၥၽိမပဋိပဒါ ဆိုတဲ့ အလယ္အလတ္ လမ္းကို ေလွ်ာက္ႏိုင္ဖို႔သာ အေရးႀကီးပါတယ္။ 


29.8.2017
ဓမၼမိတ္​​ေဆြ အ​ေပါင္​း လာမည္​့​ေဘး ​ေဝးၾကပါ​ေစ…
ထိမည္​့ ခလုတ္ ​ဆုတ္​ပါ​ေစ…ကပ္​ႀကီး သံုးပါးမွာလည္​း ​ေက်ာ္​ႏိုင္​နင္​းႏိုင္​ၾကပါ​ေစ…
ၾကံတိုင္​း​ေအာင္​ ​ေဆာင္​တိုင္​း​ေျမာက္​ႏိုင္​ၾကပါ​ေစ…
Share...ျခင္းအားျဖင့္…ကုသိုလ္ ယူလို႔ ရပါတယ္။

No comments:

Post a Comment