11 June 2016

ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း အဓိပၸါယ္ (၁)


 

ဗုဒၶဘာသာ မွာ ဘာသာေရး ကိစၥ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း ဆိုတာ ရွိတယ္။ ဘာသာေရး က်င့္စဥ္ တစ္ခု အေန နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ဟာ ဥပုသ္ေန႔ေရာက္လာျပီ ဆိုရင္ ဥပုသ္ေစာင့္ၾကတယ္။ ဥပုသ္ေစာင့္ တယ္ ဆိုတာ ဘာလုပ္တာလဲ? လို႔ သိရေအာင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့တဲ့ သုတၱန္ေတြ ကေန ထုတ္ႏႈတ္ျပီး ရွင္းျပမယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ ရဲ႕ မူရင္း ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္သံုးျခင္း ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို က်က်နန သိထားဖို႔ လိုအပ္တယ္။ 

မိ႐ုိးဖလာ မိဘေတြ ဥပုသ္ေစာင့္လို႔ လိုက္ျပီး ေစာင့္ရာ ကေန ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ လို႔ သိေနၾကေသာ္လည္း ဥပုသ္ေစာင့္ သံုးျခင္း ရဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္၊ ဥပုသ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ က စျပီး အေလးအနက္ သိဖို႔ လိုတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္း? ဆိုလို႔ ရွိရင္ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ ဆိုတဲ့ေနရာ မွာ ဗုဒၶဘာသာတင္ မကဘူး အျခား ဘာသာေတြ ကလည္း ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ ဆိုတာ ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔ ဥပုသ္ နဲ႔ ကိုယ့္ ဥပုသ္- အတူတူပဲ လို႔ ထင္ေနတတ္ၾကတယ္။ 


ဒါေၾကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း ရဲ႕ အႏွစ္သာရ ပိုင္းကို ၾကည့္ရမယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ က်ေတာ့ အသံ တူေသာ္လည္း အဆံ မတူဘူး ဆိုတာလို အႏွစ္သာရပိုင္း မွာ ကြာျခားမႈေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတယ္။ အျခား ဘာသာဝင္ေတြ လည္း ဥပုသ္ေစာင့္တယ္၊ သူတို႔မွာလည္း သူတို႔ ရည္႐ြယ္ခ်က္ေတြ နဲ႔ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ ဆိုတာ ရွိမယ္ေပါ့။


ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္ေတြ ဥပုသ္ေစာင့္ တာ ေရွး အစဥ္အလာ အရ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ လဆန္း ၈- ရက္, လဆုတ္ ၈-ရက္, လျပည့္, လကြယ္ လို႔ တစ္လ မွာ ေလး သီတင္း သတ္မွတ္ျပီး ဥပုသ္ေစာင့္ေလ့ ရွိၾကတယ္။

အဲဒီ တစ္လ  ေလးသီတင္း ဥပုသ္ေစာင့္႐ုံမၽွ မကဘူး။ ပဋိဇာဂဥပုသ္- ဆိုတာ ရွိေသးတယ္။ အၾကိဳ နဲ႔ အပို ေစာင့္တာ။ ဆိုပါစို႔- ဥပုသ္ေန႔ မေရာက္ခင္ တစ္ရက္ က ၾကိဳျပီးေတာ့ ေစာင့္တယ္၊ ဥပုသ္ အထြက္ တစ္ရက္ အပို ေစာင့္တယ္။ အၾကိဳအပို နဲ႔ တစ္ကြ ဆိုေတာ့ လဆန္း ၇-ရက္, လဆန္း ၈-ရက္, လဆန္း ၉-ရက္ သံုးရက္။ လျပည့္ေနမွာ ဆိုရင္ အဖိတ္ေန႔, လျပည့္ေန႔, လျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ သံုးရက္။ 


ထို႔ အတူပဲ လျပည့္ေက်ာ္ ၈-ရက္ မွာလည္း သံုးရက္၊ လကြယ္ေန႔မွာ လည္း သံုးရက္ ဆိုေတာ့ တစ္လ တစ္လ မွာ ၁၂-ရက္ ေစာင့္တာ ကို ပဋိဇာဂဥပုသ္- လို႔ေခၚတယ္။ ေရွး သူေတာ္စင္ေတြ က အဲဒီလို ဥပုသ္ ကို ေစာင့္ေလ့ ရွိၾကတယ္။ 

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လည္းပဲ ေရွးေခတ္ ကာလေတြမွာ ဝါတြင္း ကာလ ၃-လ လံုးလံုး ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ ဆိုတာ မ်ိဳးေတြ လုပ္ၾကတယ္။ ေရွး သူေတာ္စင္ေတြ ဝါတြင္း ၃-လ မွာ ေန႔စဥ္ႏွင့္ အမၽွ သီလေဆာက္တည္ျပီး ဥပုသ္ေစာင့္ၾကတယ္။ 


ပါဋိဟာရိယပကၡဥပုသ္ တို႔၊ ပဋိဇာဂရဥပုသ္ တို႔- ဒီ ဥပုသ္ေတြဟာ သာမန္ ရက္ မၽွသာ မက ဘဲနဲ႔ တိုးခ်ဲ႕ျပီးေတာ့ ေစာင့္တဲ့ ဥပုသ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒါက ရက္ နဲ႔ ပက္သက္ျပီး မွတ္ရမယ္။ ေရွးထံုးစံ အနည္း ဆံုး ေတာ့ တစ္လ ၄-သီတင္း ဥပုသ္ေစာင့္ေလ့ ရွိၾကတယ္။ 




ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ ဆိုတာ ပုထုဇဥ္ ပုဂၢိဳလ္ေတြ မွ ဥပုသ္ေစာင့္ တာ မဟုတ္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရား လက္ ထက္ေတာ္ အခါ ကာလ တုန္းက ေသာတာပန္ျဖစ္တဲ့ ဝိသာခါေက်ာင္းအမၾကီး တို႔လို ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္ေတြ လည္းပဲ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္။ ဥပုသ္ ကိစၥ ကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ထားျပီး သီတင္းေန႔ ဆို ဥပုသ္ေစာင့္ေလ့ ရွိၾကတယ္။ 


ဥပုသ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ?
ဥပုသ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုး က ျမန္မာစကား စစ္စစ္ မဟုတ္ဘူး။ ပါဠိ- ဥေပါသထ- ဆိုတဲ့ စကားလံုးက လာတာ။ ဥေပါသထ- ဆိုတာ ပုဒ္ခြဲ လိုက္ေတာ့ ဥပ နဲ႔ ဝသထ။ ဥပ- ဆိုတာ က်င့္စဥ္ တစ္ရပ္နဲ႔ ျပည့္စံုျပီး, ဝသထ- က်င့္သံုးေနထိုင္ျခင္း လို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။



ဆိုပါစို႔- ရွစ္ပါး သီလ ေဆာက္တည္ျပီးေတာ့ ေနတယ္ ဆိုတာ က်င့္စဥ္ တစ္ခု အဓိ႒ာန္ျပီးေတာ့ ေနတာပဲ။ ဒီ ဥပုသ္ေစာင့္ တဲ့ အေတာအတြင္း မွာ ဒီ အဂၤါရွစ္ပါး ထဲမွာ ပါတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ကို ေရွာင္ၾကဥ္မယ္၊ မလြန္ က်ဴးေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မယ္ ဆိုတဲ့ မြန္ျမတ္တဲ့ စိတ္ထား နဲ႔ ဒီလို ေစာင့္သံုးတာ။ ကိုယ္က်င့္ သီလ နဲ႔ ေနထိုင္ျခင္းလို႔ ဒီလို အဓိပၸါယ္ ရတယ္ေနာ္။ 


ဥေပါသထ- ဆိုတဲ့ စကားလံုး ကို ျမန္မာမႈျပဳလိုက္ေတာ့ ဥပုသ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ျဖစ္လာတယ္။ ဥပုသ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ကို မွန္ေအာင္ ေရးရမယ္ ဆိုရင္ အကၡရာ- ဥ ပေစာက္ တစ္ေခ်ာင္းငင္ နဲ႔ သ-ကေလး ေနာက္က သတ္ ျပီးေတာ့ ေရးရတယ္- ဥပုသ္။


ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ ဆိုတာ ကိုယ္က်င့္ တရားေတြနဲ႔ ေနတာ။ ကိုယ္က်င့္ သီလေတြ ကို ဥပုသ္- ေခၚတယ္ ။ ေစာင့္ တယ္- ဆိုတာ အဲဒီ ကိုယ္က်င့္ သီလေတြကို ထိန္းသိမ္းတာ။ မက်ိဳး မေပါက္ မေပ်ာက္ မက်ားေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တာ ဒီလို အဓိပၸါယ္ရတယ္။ 



အဲဒီေတာ့ နံနက္ အခ်ိန္ မွာ ရွစ္ပါး သီလ ကို ခံယူ ေဆာက္တည္လိုက္ၾကတယ္။ ေဆာက္တည္တယ္ ဆိုတာ ဒီ အတိုင္း လိုက္နာမယ္ လို႔ စိတ္ကို ဒုန္းဒုန္း ခ်ျပီးေတာ့ သတ္မွတ္တာ။ ဒီကေန႔ ဒီရက္ မွာ ဒီ အဂၤါ ရွစ္ပါး အတိုင္း ဒီ စည္းကမ္းခ်က္ အတိုင္း ငါ လိုက္နာမယ္ လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စည္းကမ္း ခ်ျပီးေတာ့ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး သံုးပါးလံုး ခ်ဳပ္တည္းျပီးေတာ့ ေစာင့္စည္း တဲ့ သေဘာ ျဖစ္တယ္။ 


အဓိက အားျဖင့္ ကာယကံ နဲ႔ ဝစီကံ ႏွစ္ခုကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တဲ့ သေဘာ။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလို လုပ္ရ တုန္း ဆိုေတာ့ ကာယကံမႈ, ဝစီကံမႈ ဆိုတာ သာမန္ အားျဖင့္ ေနလိုက္လို႔ ရွိရင္ လြယ္လြယ္ ကူကူနဲ႔ က်ဴးလြန္ မိတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီ လြယ္လြယ္ကူကူ နဲ႔ က်ဴးလြန္ မိတတ္တာေတြကို မက်ဴးလြန္ရေအာင္ စည္းကမ္း ခ်ျပီးေတာ့ ေန တာမ်ိဳး။ ဒီလိုဆိုလိုတာ။
 


ဥပုသ္ေစာင့္သံုးျခင္းရဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္  
ဥပုသ္ေစာင့္သံုးျခင္း ရဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ကေတာ့ ေလာဘေတြ ေလ်ာ့က် ဖို႔၊ ေဒါသေတြ ေလ်ာ့ခ် ဖို႔၊  ေမာဟေတြ ေလ်ာ့ က် ဖို႔။ ဆိုလို တာက အကုသိုလ္ေတြ ေလ်ာ့နည္း သြားျပီးေတာ့ ကုသိုလ္ဘက္ က တိုးပြားေအာင္ ဒီေန႔ ဒီရက္ အခ်ိန္ ကန္႔သတ္ျပီးေတာ့ ေစာင့္သံုးၾကတာ။

အဲဒီလို ေစာင့္သံုးတဲ့ ဥပုသ္ ရဲ႕ အက်ိဳး ကလည္းပဲ အင္မတန္ မွ ၾကီးမားတယ္။ မွန္မွန္ ကန္ကန္ ေစာင့္သံုး လို႔ ရွိရင္ ရရွိ အပ္တဲ့ အက်ိဳးက အင္မတန္ မွ ၾကီးမားတယ္။ တစ္ၿခား ဘာသာေတြ မွာလည္း သူတို႔နည္း သူတို႔ ဟန္ နဲ႔ ဥပုသ္ေစာင့္ၾကတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဥပုသ္ လို႔ ဆိုလိုက္ တာနဲ႔ အတူတူ ပဲလို႔- ဒီလိုေတာ့ မေအာက္ေမ့နဲ႔။


ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္ေတြ ဟာ အဓိပၸါယ္ ရွိရွိ ဥပုသ္ေစာင့္မယ္ ဆိုရင္ ဘယ္လို ေစာင့္ရမလဲ? ဝိသာခါ  ေက်ာင္းအမၾကီး ဟာ တစ္ေန႔ ေက်ာင္းလာျပီးေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္။ ဥပုသ္ေစာင့္ေနတဲ့ ဝိသာခါ ကို ျမတ္စြာ ဘုရားက ေမးတယ္- ဒီကေန႔ ဘာလုပ္တာလဲ- လို႔ ေမးေတာ့ အရွင္ဘုရား ဒီကေန႔ ဥပုသ္ေန႔မို႔ တပည့္ေတာ္ ဥပုသ္ေစာင့္ပါတယ္- လို႔ဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား က ဥပုသ္ ၃-မ်ိဳး ရွိတဲ့ အေၾကာင္း ရွင္းျပတယ္။ 

အဲဒီေနရာ မွာ အသြင္ သဏၭာန္ခ်င္း ကြဲျပားျခားနား သြားျပီ ဆိုတာ သတိထားေပါ့ေနာ္။ နာမည္ အားျဖင့္ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ လို႔ ဆိုေပမယ့္ အႏွစ္သာရ ပိုင္း ကြာျခား သြားလို႔ ရွိရင္ အက်ိဳးေပးျခင္း ကလည္း ကြာျခား သြားႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္း နဲ႔ အဓိပၸါယ္ ရွိရွိ ဥပုသ္ေစာင့္တတ္ဖို႔ ပို အေရးၾကီးတယ္။

ျမန္မာ လူမ်ိဳး ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ေတြဟာ ဥပုသ္ေန႔  ဥပုသ္ေစာင့္ၾကတယ္။ ဥပုသ္ ဆိုတာ လူတိုင္းလည္း ၾကား ဖူး တယ္၊ ေစာင့္လည္း ေစာင့္ၾကတယ္။ သို႔ေသာ္ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း ရဲ႕ အႏွစ္သာရ ကို အဓိပၸါယ္ ရွိရွိ သိဖို႔ အင္မတန္မွ အေရးၾကီးတယ္။ 


ဘာျဖစ္လို႔တုန္း? ဥပုသ္ေစာင့္ တာ ဘာသာေရး လုပ္ငန္း တစ္ခုလို ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား က ဝိသာခါ ကို ဥပုသ္ ၃-မ်ိဳး အေၾကာင္း ရွင္းျပတယ္။ 

နံပါတ္တစ္ ဥပုသ္ က ႏြားေက်ာင္းသား ရဲ႕ စိတ္ထား နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ျပီးေတာ့ ေျပာရတဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္နည္းတဲ့။ အဲဒါကို ပါဠိလို-ေဂါပါလက ဥေပါသထ- လို႔ေခၚတယ္။ ေဂါပါလက- ဆိုတာ ႏြားေက်ာင္းသား၊ ဥေပါသထ- ဆိုတာ ဥပုသ္၊ ႏြားေက်ာင္းသား ဥပုသ္- ဆိုတာ ႏြားေက်ာင္းသားေတြ ေစာင့္တဲ့ ဥပုသ္ကို ေျပာတာ မဟုတ္ ဘူး။ ႏြားေက်ာင္းသား ရဲ႕ စိတ္ေန စိတ္ထား နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ျပီးေတာ့ ေျပာရတဲ့ ဥပုသ္မ်ိဳး လို႔ ဒီလိုဆိုလိုတယ္။

ဥပုသ္သည္ေတြဟာ ဥပုသ္ေစာင့္ျပီ ဆိုရင္ မွန္ကန္တဲ့ စိတ္ထား ရွိဖို႔၊ က်င့္သံုးတဲ့ အခါမွာ နည္းစနစ္ က်နဖို႔ အင္မတန္မွ အေရးၾကီးတယ္ ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္။ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ ဆိုျပီးေတာ့ မွန္ကန္တဲ့ ရည္႐ြယ္ ခ်က္ေတြ မရွိဘူး ဆိုရင္ ထို ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းရဲ႕ အက်ိဳး ဟာ မ်ားစြာရမွာ မဟုတ္ဘူး။ 


ဒါေၾကာင့္မို႔ ဝိသာခါ ကို ျမတ္စြာဘုရား ရွင္းျပတဲ့ နံပါတ္တစ္ ဥပုသ္က ႏြားေက်ာင္းသား ရဲ႕ စိတ္ထား နဲ႔ ႏိႈင္း ယွဥ္ရမယ့္ ဥပုသ္ မ်ိဳး တဲ့။

ေနာက္တစ္ခု က နိဂဏၭဳေပါသထ- လို႔ေခၚတယ္။ နိဂဏၭ- ဆိုတာ ဗုဒၶ လက္ထက္ေတာ္ အခါကာလ တုန္း က ဘာသာေရး တစ္ခုေပါ့။ ဒီ ကေန႔ အိႏၵိယျပည္ မွာ ဂ်ိန္း ဘာသာလို႔ ေခၚတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ လက္ ထက္ေတာ္ တုန္း က ဂ်ိန္း လို႔ မေခၚဘူး နိဂဏၭ လို႔ေခၚတယ္။ 


အဲဒီ နိဂဏၭ ရဟန္းေတြက လမ္းညႊန္မႈျပဳျပီးေတာ့ နိဂဏၭေတြ ရဲ႕ ဒကာ, ဒကာမေတြ ေစာင့္တဲ့ ဥပုသ္မ်ိဳး။ အဲဒီ ဥပုသ္ ကို ျမတ္စြာ ဘုရားက ထည့္ျပီးေတာ့ ေဟာထားတာ ရွိတယ္။ ဒါလည္း သတိထား စရာပဲ။ ဒီကေန႔ေခတ္ မွာလည္းပဲ အျခားဘာသာေတြ မွာလည္း ဥပုသ္ေတြ ရွိေနၾကတယ္။ 

ေနာက္ တစ္ခုက အရိယုေပါသထ- ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေစာင့္သံုးတဲ့ဥပုသ္။ ဒီ ဥပုသ္က အဓိပၸါယ္ရွိတဲ့ ဥပုသ္ ျဖစ္ရမယ္။ ဒီေတာ့ ဘာသာေရး လုပ္ငန္း တစ္ခုဟာ စနစ္ တစ္က် နည္းလမ္း မွန္မွန္ကန္ကန္ လုပ္ တတ္မွ အက်ိဳးရွိတယ္။ ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္း နဲ႔ ၾကိဳးစား အားထုတ္မွ အရာရာ ေအာင္ျမင္ တယ္, အက်ိဳးရွိတယ္ ဆိုတာ ျဖစ္လာမယ္။ သို႔မဟုတ္လို႔ ရွိရင္ ရည္မွန္းခ်က္ အတိုင္း ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မယ္။


ႏြားေက်ာင္းသား စိတ္ထား နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပီးေတာ့ ေျပာရတဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္နည္း ဆိုတာ ဘယ္လို ဟာမ်ိဳးတုန္း? ဆိုေတာ့ ဘယ္ဘာသာဝင္ ပဲျဖစ္ျဖစ္္ အထူး အားျဖင့္ ဗုဒၶ  ဘာသာဝင္ေတြ သီတင္းေန႔ အခါ ကာလ မွာ ရွစ္ပါး သီလ ေဆာက္တည္၊ ေက်ာင္းကန္ ဘုရား သြားျပီး ဥပုသ္ေစာင့္ၾကတယ္။ အဲဒီလို ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့ အခါမွာ မေစာင့္ခင္ ကတည္းက ဘာေတြ လုပ္ထားလဲ? 

တစ္ခ်ိဳ႕ ဥပုသ္သည္ေတြ ရဲ႕ စိတ္ထား ကို ေျပာျပမယ္။ မေစာင့္ခင္ က ဘာလုပ္တုန္း? ဆိုေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္ တယ္ ဆိုရင္ ေန႔ ၁၂-နာရီ ကေန ေနာက္တစ္ရက္ နံနက္ အာ႐ုဏ္ မတက္ခင္ မစားရဘူး ဆိုတဲ့ အသိ ကေလး ဝင္မေန ဘူးလား? ဝိကာလ ေဘာဇန- မစားရဘူး ဆိုတာေလး သိေနေတာ့ ဘာေၾကာက္တုန္း ဆိုရင္ ထမင္း ဆာ မွာ ေၾကာက္တယ္။ 


အဲဒီလို ထမင္း ဆာမွာ ေၾကာက္ေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္ သြားမယ္ ဆိုလို႔ ရွိရင္ ဖြယ္ဖြယ္ ရာရာေတြ ခ်က္ျပဳတ္ , ေကာင္းႏိုး ရာရာေတြ ခ်က္ျပဳတ္ျပီးေတာ့ ထမင္း မဆာေအာင္ ဆိုျပီးေတာ့ ပိုျပီးေတာ့ စားဖို႔ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ တယ္ ဒါမ်ိဳး လုပ္တယ္။

အဲဒီလို ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ျပီး ေကာင္းႏိုး ရာရာေတြ စားျပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ရက္ အတြက္ ေတြးေသးတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ၾကက္သားဟင္းနဲ႔ စားျပီး ေနာက္ရက္ေတာ့ ဝက္သားဟင္း နဲ႔ စားမယ္၊ ဟိုး ေနာက္တစ္ရက္ က်ေတာ့ ဘာဟင္း ခ်က္မယ္ ဆိုျပီး အစားအေသာက္ေတြ စိတ္ကူးျပီးေတာ့ ေစာင့္တဲ့ ဥပုသ္မ်ိဳးေတြ လည္း ရွိတာပဲ။ 


ျမတ္စြာဘုရား က- ဒီကေန႔ ဘာဟင္း နဲ႔ စားမယ္, နက္ျဖန္ခါ ဘာဟင္း နဲ႔ စားမယ္, သဘက္ခါ ဘာဟင္းနဲ႔ စားမယ္လို႔ အစားအေသာက္ေတြကို စီမံ စိတ္ကူးျပီးေတာ့ ေစာင့္တဲ့ ဥပုသ္ မ်ိဳးဟာ အက်ိဳးသိပ္ျပီးေတာ့ မရွိဘူး တဲ့။ ႏြားေက်ာင္းသားေတြ ရဲ႕ စိတ္သေဘာထား နဲ႔ သြားတူေနတယ္၊ 


အစား အေသာက္ အေပၚ ေမၽွာ္ေတြးျပီးေတာ့ ေစာင့္တဲ့ ဥပုသ္ဟာ ႏြားေက်ာင္းသား ဥပုသ္ပဲ။ 
စားစရာ ေသာက္ စရာေတြကို ေမၽွာ္ေတြးျခင္းသည္ အဘိဇၩာ။ အဘိဇၩာ ဆိုတာ စားစရာ အာ႐ံုေပၚ မွာ ေရွး ႐ႈေတြးေနတဲ့ ေလာဘေတြ ျဖစ္ေနတာကို ေျပာတာေနာ္။

ဒီေန႔ ဒီဟင္းစားျပီးေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္၊ ေနာက္ရက္ က်ေတာ့ ဟိုဟင္း စားမယ္ ဟို အစားအစာ စားမယ္ နဲ႔ အစားေတြေပၚမွာ စိတ္ အမ်ားၾကီး ေရာက္ျပီးေတာ့ ေစာင့္ တဲ့ ဥပုသ္ တဲ့။ ဥပမာ- ႏြားေက်ာင္း သားေတြ ဟာ ႏြားေတြ ကို ေက်ာင္းျပီး တစ္ေန ကုန္တဲ့ အခါ ႏြားေတြ ကို ေမာင္းျပီး ျခံထဲ ထည့္, ႏြားပိုင္ရွင္ ကို ျပန္ အပ္၊ ျပန္ အပ္ျပီးေတာ့ သူတို႔ ဘာေတြ စိတ္ကူးလဲ? ဆိုေတာ့ ဒီကေန႔  ဒီႏြားအုပ္ကို ဒီ စားက်က္ မွာ ေက်ာင္းျပီး ဒီေနရာ မွာ ေရတိုက္တယ္။ 


မနက္ျဖန္ က်ရင္ေတာ့ တို႔တစ္ေနရာ စားက်က္ေျပာင္းရမယ္ ဒီ စားက်က္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ထပ္ စား က်က္ တစ္ေနရာ ေျပာင္းျပီးေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာ ေရတိုက္မယ္ဆိုတဲ့ စီမံခ်က္ေတြ မခ်ၾကဘူး လား?  ႏြားေက်ာင္း သားေတြဟာ ဒီကေန႔ ဒီေနရာမွာ ႏြားေက်ာင္းမယ္၊ မနက္ျဖန္ ဟိုေနရာမွာ ေက်ာင္းမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကူး နဲ႔ ေနသလိုပဲ- ဥပုသ္သည္ ဟာလည္း ဒီ ကေန႔ ဒီ ဟင္း နဲ႔ စားတယ္၊ နက္ျဖန္ခါက်ေတာ့ ဟိုဟင္း ခ်က္မယ္၊ ဟို အစား အစာ စားမယ္  ဆိုျပီး စားေရးေသာက္ေရးသာ ၾကိဳတင္ေတြးေတာ လံုး ပမ္းေနျပီးေတာ့ ေစာင့္တဲ့ ဥပုသ္ မ်ိဳးဟာ ႏြားေက်ာင္းသား ရဲ႕ စိတ္ နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပီးေတာ့ ေျပာရမယ့္ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း မ်ိဳးလို႔ ေခၚတယ္။

အဲဒီ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းဟာ ေလာဘ နဲ႔ အခ်ိန္ မ်ားမ်ား ကုန္တာမို႔ ေလာဘစိတ္ ကို ထိန္းႏိုင္တာ မဟုတ္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက- န မဟပၹေလာ တဲ့- အက်ိဳး မ်ားမ်ား မရွိဘူး- တဲ့။ န မဟာနိသံေသာ- မ်ား စြာေသာ အာနိသင္ေတြ ရမွာ မဟုတ္ဘူး-တဲ့။ အဲဒီေတာ့ မမွန္ကန္ ဘူးေပါ့။ အဲဒီ စိတ္ဓာတ္ မ်ိဳးနဲ႔ ဥပုသ္ မေစာင့္ သင့္ဘူးတဲ့။


ေနာက္ တစ္ခုက နိဂဏၭေတြ ေစာင့္တာ (ဒါကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ နဲ႔ မဆိုင္ဘူး) နိဂဏၭ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဥပုသ္ေန႔ မွာ ဆိုရင္ သူတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြ ကို ေဆာက္တည္ ခိုင္းတယ္တဲ့။ 

သူတို႔ ယူခိုင္းတဲ့ သီလ က ေရွ႕ အရပ္ မ်က္ႏွာမွာ ယူဇနာ-၁၀၀ ရဲ႕ ဟိုဘက္က သတၱဝါေတြကို မသတ္ဘူး လို႔ အဓိ႒ာန္ လိုက္  တယ္၊ ေတာင္ဘက္ လည္းပဲ ယူဇနာ-၁၀၀ရဲ႕ ဟိုဘက္က သတၱဝါေတြ ကို မသတ္ဘူး၊ အေနာက္ဖက္ ကလည္း ယူဇနာ-၁၀၀ ရဲ႕ ဟိုဘက္က သတၱဝါေတြ ကို မသတ္ဘူး၊ ေျမာက္ဘက္ ကလည္းပဲ ယူဇနာ-၁၀၀ ရဲ႕ ဟိုဘက္ က သတၱဝါေတြကို မသတ္ဘူး။
ယူဇနာ-၁၀၀ ဆိုတာ တစ္ယူဇနာ တင္ပဲ ၈-မိုင္ ၁၂-မိုင္ ရွိတာ။ ယူဇနာ-၁၀၀ ဆိုရင္ အလြန္ေဝးတာ မဟုတ္ လား? အဲဒီေတာ့ ဒီ အတြင္းက သတၱဝါေတြ ကိုေတာ့ သတ္မယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ရတယ္ ဟုတ္ကဲ့လား? သူ႔ ဥပုသ္ေစာင့္နည္း က နယ္ေျမ နဲ႔ ကန္႔သတ္ျ ပီးေတာ့ ေစာင့္တာ။ ယူဇနာ-၁၀၀ အျပင္ဘက္က သက္ရွိ သတၱဝါေတြ ကို မသတ္ဘူး၊ 


ပါဏာတိပါတ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မယ္ လို႔ အေရွ႕ဘက္ က ယူဇနာ-၁၀၀ ဟိုဘက္၊ ေတာင္ ဘက္က ယူဇနာ-၁၀၀ ဟိုဘက္၊ အေနာက္ဘက္ က ယူဇနာ-၁၀၀ ဟိုဘက္၊ ေျမာက္ဘက္ က ယူဇနာ-၁၀၀ ဟိုဘက္ မွာ ရွိတဲ့ သတၱဝါေတြ ကို မသတ္ပါဘူးလို႔ ေရွာင္ၾကဥ္တယ္ ပါဏာတိပါတာ ေဝရမဏိ- သူတို႔အေပၚ မွာ သတ္ျဖတ္ ညွဥ္းဆဲမႈ မလုပ္ပါဘူး ေရွာင္ၾကဥ္ပါမယ္ လို႔ဆိုတဲ့ ဥပုသ္။ အဲဒီ ဥပုသ္ ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ လူပါး ဝ တဲ့ ဥပုသ္ပဲေနာ္။ 

ဘာျဖစ္လို႔တုန္း ဆိုလို႔ ရွိရင္ သတၱဝါေတြ သတ္ခ်င္ရင္ ဟိုအေဝးၾကီး ထိေအာင္ ဘယ္သူက သြားသတ္ေန မတုန္း? ဒီေတာ့ အတြင္းနား က လက္လွမ္း မီွတာေတြေတာ့ သတ္လို႔ရတယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ က ရေနျပီ။
ျပီးေတာ့ ဥပုသ္ေန႔ မွာ ဘာဆိုခိုင္းေသးတုန္း ဆိုေတာ့- ငါဟာ ဘယ္သူနဲ ႔မွ မပက္သက္ဘူး၊ ဘယ္သူ႔ ဟာမွ မဟုတ္ ဘူး၊ တျခားလူဟာ လည္း ငါနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ ငါ့ရဲ႕ဟာ ငါ့ေဆြမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး- လို႔ ႏႈတ္ကေန ဆိုျပီးေတာ့ ေဆာက္  တည္ရတယ္။ ။။


နဟံ ကြစနိ၊ ကႆစိ ကိဥၥနကသိၼ၊ န စ မမ ကြစနိ၊ ကိသိၼဥိၥ ကိဥၥနတတၳိ။။ အဓိပၸါယ္ ကေတာ့ ငါ ဆိုတာ ဘယ္မွာ မွ မေတြ႔ရဘူး၊ ငါဟာ ဘယ္မွ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရမယ့္ အရာ မဟုတ္ဘူး၊ အျခားလူ တစ္ေယာက္  ဟာ လည္း ငါ့ရဲ႕ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရမယ့္ အရာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့ အမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ဘာမွ  လည္း မေတာ္ဘူး- ဆိုတဲ့ ဒီ အဓိ႒ာန္   ခ်က္ကို ဆိုရတယ္တဲ့။ အဲဒီ ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့ေန႔မွာ ဒါ နိဂဏၭေတြ ေစာင့္တဲ့နည္း။
 

ဒီေတာ့ သူတို႔ေစာင့္တဲ့ ဥပုသ္ က ၂-ခ်က္ ရွိတယ္။ ယူဇနာ-၁၀၀ ရဲ႕ ဟိုဘက္ က သတၱဝါေတြ ကို မသတ္ ဘူး လို႔ ဆိုေတာ့ တခ်ိဳ႕သတၱဝါေတြ ကိုေတာ့ သတ္ခြင့္ ရွိတယ္။ သနားရမယ့္ သတၱဝါ ရွိတယ္, မသနား ရမယ့္ သတၱဝါ ရွိတယ္၊ သတ္လို႔ရတဲ့ သတၱဝါ ရွိတယ္, သတ္လို႔ မရတဲ့ သတၱဝါ ရွိတယ္ေပါ့။
 

တခ်ိဳ႕သတၱဝါေတြ အေပၚမွာ ေမတၱာ က႐ုဏာ ထားျပီး တခ်ိဳ႕သတၱဝါေတြ အေပၚမွာ ေမတၱာ ကရုဏာ မထား ရာ မေရာက္ေပ ဘူးလား? ေရာက္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔ ဟာ သတၱဝါ တခ်ိဳ႕အေပၚ မွာ ေမတၱာ က႐ု ဏာ ထားတယ္, သတၱဝါ တခ်ိဳ႕အေပၚ မွာ ေမတၱာ က႐ုဏာ မထားဘူး လို႔ဆို ကတည္းက မမၽွတ တဲ့ စိတ္ ဓာတ္ နဲ႔   ဥပုသ္ေစာင့္တာျဖစ္ေနလို႔ ျမတ္စြာဘုရား က အက်ိဳး မရွိဘူးတဲ့၊ အဲဒီ လို စာထဲ မွာ ဆိုတယ္။ 


ေနာက္တစ္ခု က ငါဟာ ဘယ္သူ႔ေဆြမ်ိဳး မွ မဟုတ္ဘူး, ငါဟာ ဘယ္သူ မွ ေၾကာင့္ၾက စိုက္ရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုခိုင္း တယ္။ အျခား တစ္ေယာက္ ဟာလည္း ငါနဲ႔ ဘာမွ မသက္ဆိုင္ဘူး၊ ငါ့ရဲ႕ေဆြမ်ိဳး မဟုတ္ ဘူး၊ ပစၥည္း ဥစၥာေတြလည္း ငါ့ဟာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေၾကျငာခိုင္းတယ္။ 


အဲဒီလို ေၾကျငာျပီး ေနာက္တစ္ရက္ က်ေတာ့ သူ ႔မိသားစုေတြ အားလံုး ဟာလည္းပဲ ငါသည္ ဘယ္သူနဲ ႔မွ မပက္သက္ ပါဘူးလို႔ ပါးစပ္ ကသာ ဆိုတာ သူ႔အေမ က အေမ ပဲ၊ အေဖ က အေဖ ပဲ၊ သားသမီး က သားသမီး ပဲ မျဖစ္ဘူူးလား၊ မိဘေတြ ကလည္းပဲ ဒါဟာ ငါတို႔ သားပဲ အဲဒီ လို မသိဘူးလား။ 


အဲဒါ ဟာ အတင္း လိမ္ခိုင္းရာ ေရာက္တယ္တဲ့၊ ျမတ္စြာဘုရား က။ မုသာဝါဒ က ေရွာင္ရမယ့္အစား မုသာဝါဒ ကို ဆိုခိုင္း တာနဲ႔ တူေနတယ္ တဲ့၊ ငါဟာ ဘယ္သူနဲ႔ မွ မပက္သက္ဘူး, ဘယ္သူ႔ေဆြမ်ိဳး မွ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာက လိမ္ညာျခင္း တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္တဲ့၊ မုသာဝါဒကို ဆိုခိုင္း ရာ ေရာက္တယ္တဲ့။
 

 ေနာက္ တစ္ရက္ ဥပုသ္ က ထြက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ အိမ္မွာ သူ႔ရွိတဲ့ စၥည္းေတြ- ခုနတုန္း ကေတာ့ ေၾကျငာ ထားတယ္- ။။  ငါ့မွာ ငါနဲ႔  ဆိုင္တဲ့ ပစၥည္း မရွိဘူးလို႔ ငါ့ဟာ မဟုတ္ဘူး။။  လို႔ ေၾကျငာထားေပမယ့္ လို႔ မေျပာ မျပဳနဲ႔ အဲဒီေၾကျငာ ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြ ကို သူယူ သံုးတယ္၊ အရင္က ဒါ သူ႔ပစၥည္းကိုး ဟုတ္ကဲ့လား၊ 

အဲဒီလို ယူသံုးတယ္ ဆိုရင္ ဘာျဖစ္တုန္း? အဒိႏၷဒါန မျဖစ္ဘူးလား။ သူေၾကျငာ ထားတာက- ငါ့ဟာ မဟုတ္ ဘူး လို႔ သူ ေၾကျငာ ထားတာ။ အဲဒီေတာ့ ေၾကျငာ ထားတဲ့ ပစၥည္း ကို သူ ေနာက္တစ္ရက္ မွာ ဘယ္သူ႔မွ မေျပာ ဘဲနဲ႔ ယူျပီး သံုးလို ႔ရွိရင္ အဒိႏၷဒါန ျဖစ္တယ္တဲ့။ မေပးတဲ့ ပစၥည္း ကို သံုးတာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဒိႏၷဒါန ျဖစ္တယ္၊ လိမ္တာ မို႔ မုသာဝါဒ လည္း ျဖစ္တယ္တဲ့။

ဒါေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ အစား ဒီ အတိုင္း က်ဴးလြန္ မိရက္သား ျဖစ္ေနသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ နိဂဏၭေတြ ေစာင့္တဲ့ ဥပုသ္ဟာ ရယ္စရာေကာင္းတယ္, အက်ိဳးလည္း မရွိဘူး လို႔ ျမတ္စြာဘုရား က ဒီလိုေဟာတယ္ေနာ္။ 


ဒီေတာ့ ေလာက မွာ ဘာသာတရားေတြ ဟာ ဒီလိုပဲ ဥပုသ္ ကို အမ်ိဳးမ်ိဳးေစာင့္ၾကတယ္။ ဥပုသ္ေန႔ သတ္မွတ္ ပံုခ်င္း ကလည္း တစ္ဦး နဲ႔ တစ္ဦး မတူဘူး၊ ဥပုသ္ေစာင့္တာျခင္း လည္း မတူဘူး။

ဗုဒၶျမတ္စြာ ရဲ႕ အရိယ ဥေပါသထ- လို႔ေခၚတဲ့ သူေတာ္စင္ေတြ ေစာင့္သံုး တဲ့ ဥပုသ္ ကေတာ့ အဲဒါမ်ိဳး မဟုတ္ ဘူးတဲ့။ ဘယ္လို တုန္း ဆိုရင္ ညစ္ႏြမ္းေနတဲ့ စိတ္ ကို ျဖဴစင္ေအာင္ ၾကိဳးစားမႈပဲ။ ဥပုသ္ေစာင့္ရင္း ညစ္ႏြမ္းေန တဲ့ စိတ္ေတြ ကို ျဖဴစင္ေအာင္ ၾကိဳးစားေပးဖို႔ လိုအပ္တယ္တဲ့။ 

ဒီေတာ့ အရိယဥေပါသထ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ စိတ္ ကို ျဖဴစင္ေအာင္ လုပ္ရမယ္၊ ရွစ္ပါး သီလ ေဆာက္တည္ လိုက္ တယ္။  ပါဏာတိပါတာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ- သူ႔ အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ေနရာ မွာ ဥပုသ္သည္ က ဘယ္လိုႏွလံုးသြင္း ရမလဲ လို႔ ဆိုရင္ ေလာက မွာ ရွိတဲ့ သူေတာ္စင္ေတြ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဆိုတာ သူတစ္ပါး အသက္ ကို သတ္ျခင္း မွ လံုးဝေရွာင္ၾကတယ္၊ ေရွာင္ရံုတင္ မကဘူး- သတၱဝါေတြ ကို ႐ိုက္ပုတ္ ညွဥ္းဆဲေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ တုတ္ဓား စတဲ့ လက္နက္ေတာင္ မထားဘူး၊ ပါဏာတိပါတ အမႈကို ရွက္ၾကတယ္၊ သတၱဝါေတြ အေပၚမွာလည္း သနားတယ္, က႐ုဏာ ထားတယ္, ေမတၱာထားတယ္။ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရဲ႕ စိတ္ထား က အဲဒီလို ရွိတယ္ေနာ္။

ဥပုသ္ သည္ တစ္ေယာက္ က ။။   ပါဏာတိပါတာ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။။- လို႔ ေဆာက္တည္ လိုက္ လို႔ ရွိရင္ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ စိတ္ထားမ်ိဳး ကို ထားတာ နဲ႔ အတူတူ ပဲ။ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ထားတဲ့ စိတ္ဓာတ္ မ်ိဳး ဒီကေန႔ ငါ ထားရေပျပီ လို႔ သူ႔ စိတ္ထဲမွာ ေက်နပ္မႈ ဝမ္းသာမႈ ၾကည္ႏူးမႈေတြ ျဖစ္ရမယ္၊ 


အဲဒီလိုျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းရမယ္ လို႔ ေျပာတယ္ေနာ္၊ ဒါ ဘယ္ေလာက္ အဓိပၸါယ္ ရွိတုန္း။ သူေတာ္စင္ေတြ ဟာ သူမ်ား အသက္ မသတ္ဘူး၊ ဒီကေန႔ ငါ သူေတာ္စင္ေတြ လုပ္တဲ့ အတိုင္း ငါလိုက္ျပီးေတာ့ က်င့္သံုးမယ္၊ သူမ်ား အသက္ မသတ္ဘူး။

။။ အဒိႏၷဒါနာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာ မိ။။- သူတစ္ပါး မေပးတဲ့ ပစၥည္း ကို, ပိုင္ရွင္ မေပးတဲ့ ပစၥည္း ကို နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႔ ရယူျခင္း ဆိုတာ ငါ မလုပ္ဘူး ေရွာင္ၾကဥ္တယ္။ ေလာကမွာ ရွိတဲ့ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ ေတြ ဟာလည္းပဲ သူမ်ား ပစၥည္း ကို ဘယ္ေတာ့မွ ယူေလ့ မရွိၾကဘူးတဲ့။ 


အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရဲ႕ အက်င့္တရား ကို ဒီကေန႔ ငါ လိုက္နာျပီးေတာ့ က်င့္သံုးရတယ္ လို႔ စိတ္ထဲမွာ အားတက္ သေရာ ျဖစ္လာတယ္၊ ၾကည္ႏူး လာတယ္၊ ဝမ္းသာ လာတယ္။
 

သူေတာ္ေကာင္း ရဲ႕အက်င့္ ကို အတုယူျပီး က်င့္သံုးရတယ္ ဆိုတာ ဒီ အက်င့္ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္ တယ္ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ လည္းပဲ ဒီအက်င့္ ကို ထာဝရ မက်င့္ႏိုင္ရင္ေတာင္မွပဲ ဒီ ကေန႔ တစ္ရက္ က်င့္လိုက္ရတယ္ ဆိုတာ ရဟႏၲာက်င့္တဲ့ အဆင့္မ်ိဳး ကို တို႔တေတြ က်င့္ရျပီလို႔ ဆိုျပီးေတာ့ ဝမ္းသာစရာ မေကာင္းဘူးလား? အဲဒီလို စိတ္ဓာတ္မ်ိဳး နဲ႔ ေတြးျပီးေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္ရမယ္တဲ့။

ထို႔အတူပဲ ။။ အျဗဟၼစရိယာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။။- ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ေတြ ဟာ မျမတ္ေသာ ေမထုန္ အက်င့္ ဆိုတာကို ရာသက္ပန္ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကတယ္၊ ထို ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ သလို ငါလည္းပဲ ဒီကေန႔ ဒီရက္ မွာ ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ရျပီ မို႔ စိတ္ထဲမွာ ဝမ္းသာတဲ့ စိတ္နဲ႔ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ကို အတုလိုက္ျပီးေတာ့ က်င့္သံုးတယ္။ 


တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္း သိကၡာ ပုဒ္ေတြ။ မုသာဝါဒါ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ- ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ လိမ္ေျပာေလ့ မရွိဘူး မုသာဝါဒ က ေရွာင္ၾကဥ္ၾကတယ္။ ဒီကေန႔ ငါလည္းပဲ မုသာဝါဒ က ေရွာင္ၾကဥ္ ရေပျပီ။ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို အတုယူျပီးေတာ့ က်င့္သံုးရတယ္ လို႔ စိတ္ထဲမွာ အားရ ဝမ္းသာ ျဖစ္ရမယ္, စိတ္ထဲ မွာ ၾကည္ႏူးရမယ္။
 

ထို႔အတူပဲ ။။ သုရာေမရယ မဇၨပမာဒဌာနာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။။ ဆိုျပီးေတာ့ ေဆာက္တည္ လိုက္တယ္။ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္မ်ား သည္ ဘယ္ေတာ့မွ မူးယစ္ေဆးဝါး သံုးစြဲတာမ်ိဳး မရွိဘူး၊ ငါလည္းပဲ ဒီကေန႔ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ေတြ က်င့္တဲ့ အက်င့္မ်ိဳး ကို လိုက္နာျပီးေတာ့ က်င့္သံုးရေပျပီ လို႔ စိတ္ထဲ မွာ ဝမ္းသာၾကည္ႏူး ရမယ္။ 

ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ ဆိုတာ အင္မတန္ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္, ထို ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အက်င့္မ်ိဳး ကို လိုက္ျပီးေတာ့ က်င့္ ရ တယ္ ဆိုတာ နည္းတဲ့ အဆင့္အတန္း မွ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဟုတ္ကဲ့လား။ ကိုယ္က်င့္တရား အားျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ ကို ျမွင့္ တင္ျပီးေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့ အခါ အဲဒီလို ေစာင့္သံုးရမယ္တဲ့။

 


 ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပါ/ခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
အဂၢမဟာပ႑ိတ ဘဒၵႏၲ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ (Ph.D) 

Myint Zaw

No comments:

Post a Comment