15 April 2016

မုဒိမ္းမႈ ကို ဘာသာေရး အစိတ္အပိုင္း တစ္ခု အျဖစ္ ျပဌာန္းေနေသာ အစၥလမၼစ္စတိတ္

ေဒါက္တာဒီမိုဆိတ္ဖြား's photo.

 
 အသက္ ၁၂ ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းကေလးငယ္ ကို မုဒိမ္း မက်င့္မီ အခိုက္အတန္႔ေလးမွာပင္ အစၥလမၼစ္ တိုက္ ခိုက္ေရး သမား က ၎မွ မုဒိမ္းက်င့္မည့္ လုပ္ရပ္မွာ အျပစ္တစ္ခု မဟုတ္ေၾကာင္း အခ်ိန္ယူ ရွင္းျပလိုက္ေသး သည္။ 

ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ပင္ မရွိေသးေသာ မိန္းကေလး သည္ အစၥလာမ္ မဟုတ္ဘဲ အျခား ဘာသာတစ္ခု ကို ကိုးကြယ္သည့္ အတြက္ ကုရ္အာန္ ၌ ၎ကို မိန္းကေလးအား မုဒိမ္းက်င့္ခြင့္ေပးယံုသာ မက ထို အျပဳအမူ ကို လက္လည္းခံ၊ အားလည္းေပးသည္ ဟု ထိုသူက အတင္း အၾကပ္ေျပာၾကားသည္။

ထိုသူက မိန္းကေလး ၏ လက္မ်ား ကို ႀကိဳးတုတ္ၿပီး ပါးစပ္ ကို အဝတ္ တစ္ခုျဖင့္ ပိတ္စည္း ထားသည္။ ထို႔ေနာက္ ကုတင္ေဘးတြင္ ဒူးေထာက္ ကာ နဖူးၾကမ္းထိေအာင္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္အား ဝပ္ျပဳ ဆုေတာင္း သည္။ 

ထို႔ေနာက္တြင္ မိန္းကေလး ကို ဗလကၠာယျပဳက်င့္ လိုက္ေတာ့သည္။ ထို ကိစၥၿပီးသည္ႏွင့္ ထို သူမွ ယခင္ ပံုစံ အတိုင္း ဒူးေထာက္ ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းျပန္သည္။ ဘာသာေရးၾကည္ညိဳမႈႏွင့္ မုဒိမ္းမႈ ကို ယွဥ္တြဲေနသည့္ သေဘာျပဳမူ လိုက္ျခင္းပင္။ 



"သူက သမီး ကို ေျပာပါတယ္။ အစၥလာမ္ အရ သူက ကာဖိရ္တစ္ေယာက္ ကို မုဒိမ္းက်င့္ခြင့္ ရွိပါတယ္ တဲ့။ သူကေျပာေသးတယ္။ မုဒိမ္း က်င့္လိုက္ျခင္း အားျဖင့္ သူက အလႅာဟ္အရွင္ႏွင့္ ပိုပို နီးနီးသြားပါတယ္ တဲ့" ဟု ၁၁ လ ၾကာ ဖမ္းဆီး ခံထားရာမွ လြတ္ေျမာက္လာၿပီး ဒုကၡသည္ စခန္းတစ္ခု၌ ေနထိုင္လ်က္ရွိေသာ မိန္းကေလး က သူမ ၏ မိသားစုႏွင့္ အတူ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းမႈကို ေျဖၾကားသည္။ 
 
အစၥလမၼစ္ စတိတ္ အဖြဲ႕ အတြင္း ကြ်န္ျပဳမႈကို ျပန္လည္ အသက္သြင္းၿပီ ဟု အစြန္းေရာက္ ဘာသာေရး အယူ ဝါဒ စြဲ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ အဖြဲ႕မွ ယမန္ႏွစ္က ေၾကျငာခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း လူနည္း စု ယာဇီဒီ ဘာသာဝင္ အမ်ိဳး သမီးမ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားမွာ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ အဖြဲ႕သားမ်ား၏ စနစ္တက်ႀကိဳတင္ စီမံၿပီး မုဒိမ္း က်င့္မႈမ်ားကို ခံေနရကာ ၎တို႔ ၏ လက္မွ ရုန္းမထြက္ႏိုင္ျဖစ္ေနရသည္။ 


အစၥလမၼစ္ စတိတ္ လက္မွ လြတ္ေျမာက္လာေသာ ၂၁ ဦးေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလး မ်ား အား ေတြ႕ ဆံုေမးျမန္းမႈမ်ား အရ ႏွင့္ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ အဖြဲ႕၏ တရားဝင္ျပန္ၾကားေရး မီဒီယာမ်ား ကို ေသေသ ခ်ာခ်ာေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာမႈ မ်ား အရ မုဒိမ္းမႈ ကို ၎တို႔ သက္ဝင္ ယံုၾကည္မႈ၏ အဓိက အပိုင္း က႑ အျဖစ္ ျပဌာန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ယာဇီဒီ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားအား လူကုန္ ကူးျခင္းကို အေျခခံ အေဆာက္အအံု မ်ား ခိုင္ခိုင္ မာမာ ဖန္တီး၍ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မိန္းကေလးမ်ား အား ထားရွိရန္ ေနရာက်ယ္ မ်ားကိုလည္း ကြန္ယက္ ခ်ိတ္၍ ထားရွိသည္။ 

မိန္းကေလးမ်ားအား စစ္ေဆးရန္ ႏွင့္ ေစ်းကြက္တင္ေရာင္းခ်ရန္ အခန္း မ်ားလည္း ထားရွိသည္။ မိန္းကေလး မ်ားအား သယ္ပို႔ရန္ ကားမ်ား ကိုပင္ ႀကိဳတင္စီမံထားရွိၿပီးျဖစ္သည္။

ယာဇီဒီေခါင္းေဆာင္ မ်ား ၏ အဆိုအရ ယမန္ႏွစ္က ယာဇီဒီ စုစုေပါင္း ၅၂၇၀ ဦး ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ျခင္း ခံခဲ့ ရၿပီး အနည္းဆံုး ၃၁၄၄ ဦး မွာ ဖမ္းဆီးခံေနရဆဲျဖစ္သည္။ ယာဇီဒီ အမ်ိဳးသမီး မ်ားကို ကိုင္တြယ္ရန္ အစၥလာမ္စတိတ္ မွ လိင္ကြ်န္ျပဳေရး အေသးစိပ္ ဗ်ဴရိုကေရစီယႏၲရား ကို ခ်မွတ္ ထားၿပီး အိုင္ဆစ္ ၏ အစၥလမၼစ္ တရားရံုးမ်ားမွ အသိသက္ေသျပဳ ေရာင္းဝယ္ စာခ်ဳပ္ မ်ားပင္ ပါဝင္သည္။

 ထို႔အျပင္ ေရွးရိုးစြဲ မူဆလင္ အသိုင္းအဝန္း မ်ားတြင္ "တာရွည္ လက္တြဲျခင္း မဟုတ္ဘဲ ႀကံဳခိုက္ လိင္ ဆက္ ဆံျခင္း" (casual sex) ကို ဘာသာေရး အရ ခြင့္မျပဳဘဲ "တစ္ေနရာရာ ၌ ခ်ိန္းေတြ႕ျခင္း" (dating) ကိုလည္း တားျမစ္ ထားသည္ျဖစ္ရာ ၎ အသိုင္းအဝန္းမ်ား မွ ေယာက်္ားသား မ်ားကို အဖြဲ႕ဝင္သစ္မ်ား အျဖစ္ဆြယ္ ရာ၌ မုဒိမ္းမႈ ကို ကိရိယာ အျဖစ္ အသံုးျပဳလာသည္။ 

အစၥလမၼစ္ စတိတ္ ၏ အဖြဲ႕တြင္း ဝါဒေရးရာ စာေစာင္မ်ား ႏွင့္ ဘာသာ အယူဝါဒ ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားက ကြ်န္ျပဳမႈ ကို လမ္းညႊန္ ခ်က္မ်ားေပးသည္။ ဇူလိုင္လ အတြင္းက အစၥလမၼစတိတ္ သုေတသန ႏွင့္ ဖာ့တဝါ (အစၥလာမ္ အမိန္႔) ဌာန က ထုတ္ျပန္ေသာ လက္စြဲ စာေစာင္ ၌ မည္သို႔ မည္ပံု ကြ်န္ျပဳႏိုင္သည့္ နည္း လမ္း မ်ားကို ရွည္ရွည္ လ်ားလ်ား ေရးသားထားသည္။ 

အိုင္ဆစ္ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက ကုရ္အာန္ ႏွင့္ အျခားေသာ အစၥလမၼစ္ျဖတ္ထံုး မ်ားမွ လိုရာကိုသာ ကြက္ ကြက္ေလးေဖာ္ျပ၍ မုဒိမ္း မႈသည္ အၾကမ္းဖက္မႈ မေျမာက္သည္ သာမက ဘာသာေရး အရ ကုသိုလ္ျပဳသည္ မည္ေၾကာင္း၊ ျပဳလုပ္ထိုက္သည့္ အေၾကာင္း စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ျမွင့္တင္မႈပါ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္။
 
"သူ သမီး ကို မုဒိမ္းက်င့္ဖို႔ လာတိုင္း ဆုေတာင္းေလ့ ရွိတယ္" ဟု ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ က စင္ဂ်ာေတာင္တန္း ၌ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ ၏ ဖမ္းဆီးျခင္း ကို ခံရၿပီး အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ အရြယ္ အီရတ္ လူမ်ိဳး အစၥလမၼစ္စတိတ္ တိုက္ခိုက္ေရး သမား တစ္ဦးထံ ေရာင္းခ်ျခင္း ခံခဲ့ရသူ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းကေလး "F" က ေျပာ ၾကား သည္။ 

The New York Times မွ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းၿပီးျဖစ္ေသာ အျခား မိန္းကေလးမ်ား ကဲ့သို႔ပင္ မုဒိမ္းမႈႏွင့္ ဆက္ စပ္ေသာ အရွက္ တရားေၾကာင့္ မိန္းကေလးသည္ လည္း သူမ အမည္၏ ပထမဆံုး စကားလံုး ကိုသာ အသိေပးခ်င္ပံု ရသည္။

"သမီး ကို သူျပဳက်င့္တာ က 'အီဒါဘာဟ္' လို႔ သူက ေျပာတယ္" ဟု အစၥလမၼစ္က်မ္းစာ မ်ားပါ 'ဝတ္ျပဳသည္' ဟု အဓိပၸါယ္ ရေသာ 'အီဒါဘာဟ္' ဟူေသာ စကားလံုးကို သံုး၍ မိန္းကေလးက ေျပာျပသည္။

"သမီးကို မုဒိမ္းက်င့္တယ္ ဆိုတာက အလႅာဟ္ကို ဝတ္ျပဳတာ လည္းျဖစ္တယ္ လို႔ သူက သမီးကိုေျပာတယ္ ရွင့္။ သမီး က သူ႔ကိုေျပာတယ္ရွင့္။ "ခင္ဗ်ား ကြ်န္မ ကို လုပ္တာေတြက မွားတယ္။ ဒါက အလႅာဟ္ ဆီကို နီးနီး ကပ္ကပ္ျဖစ္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ မေပးႏိုင္ပါဘူး' ဒီေတာ့ သူက ျပန္ေျပာတယ္ရွင့္။ 'မဟုတ္ဘူး။ ဒီလို လုပ္ဖို႔ (အစၥလာမ္ မွာ) ခြင့္ျပဳထားတယ္။ ဒါက 'ဟာလာလ္' ျဖစ္ပါတယ္' " ဟု ၉ လ နီးပါးၾကာေအာင္ ကြ်န္ျပဳ ခံေန ရရာမွ လူေမွာင္ခိုကူးသူမ်ား၏ အကူအညီႏွင့္ ဧၿပီလအတြင္းက လြတ္ေျမာက္လာခဲ့သူ ဆယ္ေက်ာ္သက္ က ေျပာၾကားသည္။ 

တမင္ႀကိဳတင္္ ႀကံစည္ထားေသာ သိမ္းပိုက္ေအာင္ႏိုင္မႈ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ ၏ စနစ္တက် အကြက္ခ်၍ လိင္ကြ်န္ျပဳျခင္း သည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၃ ရက္ေန က တိတိ က်က် စတင္ခဲ့သည္။ ထိုရက္မွ စ၍ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ တိုက္ခိုက္ေရး သမား မ်ားက အီရတ္ေျမာက္ပိုင္း၊ ညိဳမိႈင္းေက်ာက္ေဆာင္ မ်ားျဖင့္ ေျမျပင္ မညီမညာ စင္ဂ်ာေတာင္တန္း ေတာင္ဖက္ျခမ္းမွ ေက်းရြာ မ်ားကို က်ဴးေက်ာ္ သိမ္းပိုက္ခဲ့သည္။ 

စင္ဂ်ာေတာင္တန္း ၏ ေတာင္ၾကား မ်ား၊ လွ်ိဳေျမာင္ မ်ားသည္က 'ယာဇီဒီ' တို႔ ေနထိုင္ရာ ဌာေနျဖစ္သည္။ ယာဇီဒီ ဆိုသည္ က ယာဇီဒီ ဘာသာ ကို သက္ဝင္ ယံုၾကည္သူ လူနည္းစုျဖစ္ၿပီး အီရတ္ ခန္႔မွန္း လူဦးေရ ၃၄ သန္း ၏ ၁.၅ ရာႏႈန္း ေအာက္သာရွိသည္။

စင္ဂ်ာေတာင္တန္း အား ထိုးစစ္ ဆင္ႏႊဲ မႈသည္ အီရတ္ ၏ ဒုတိယ အႀကီးဆံုးၿမိဳ႕ 'မိုဆူးလ္' က်ဆံုးၿပီး ႏွစ္လ အၾကာ၌ ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမ ၌ စင္ဂ်ာေတာင္တန္း ဆီသို႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ခ်ီတက္လာမႈသည္ အစၥလမၼစ္စတိတ္ တိုက္ခိုက္ေရးသမားမ်ား နယ္ေျမခ်ဲ႕ထြင္ရန္ ႀကိဳးစားမႈသက္သက္သာျဖစ္မည္ဟု ထင္ျမင္ ခဲ့ၾကသည္။


ခ်က္ခ်င္း ဆိုသလိုပင္ အစၥလမၼစ္စတိတ္ ၏ ယခု တစ္ႀကိမ္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မိမိတို႔ အထင္ႏွင့္ မတူညီေၾကာင္း သိ လာၾကရသည္။

မိမိတို႕ကို ဖမ္းဆီးၿပီးၿပီးခ်င္းပင္ အမ်ိဳးသား မ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး မ်ားကို ခြဲျခား ပစ္လိုက္သည္ဟု အစၥလမၼစ္ စတိတ္ လက္ထဲ အသက္ မေသဘဲ လြတ္ေျမာက္လာ သူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။ 

ၿမီးေကာက္ေပါက္ အရြယ္ေကာင္ေလး မ်ားကို ဝတ္ထားေသာ အက်ႌ ကို ခ်ိဳင္း အထက္ေရာက္ေအာင္ မ,ေစ သည္။ ခ်ိဳင္းေမႊးေပါက္သူမ်ား ကို အေဖ၊ အစ္ကိုမ်ား ရွိေသာ အဖြဲ႕သို႔ ထည့္လိုက္သည္။ တစ္ရြာဝင္ တစ္ရြာ ထြက္ ေယာက်္ားသားမ်ား ကို အနီးနား ရွိ လယ္ကြင္းျပင္ မ်ားသို႔ ေမာင္းထုတ္၊ ဇြတ္တရြတ္ သြားခိုင္းၿပီး ညစ္ေပေနေသာေျမျပင္ေပၚ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ခိုင္းကာ အေနာက္မွ ေအာ္တိုမစ္တစ္ေသနတ္မ်ားျဖင့္ က်ည္ဆံမိုး ရြာခ်ၾကသည္။

အမ်ိဳးသမီးမ်ား၊ မိန္းကေလး မ်ားႏွင့္ ကေလး မ်ားကို ကုန္တင္ကား တစ္စီးေပၚတင္၍ အဓမၼေခၚေဆာင္ သြားၾက သည္။
"စင္ဂ်ာေတာင္တန္း ထိုးစစ္ က နယ္ေျမ သိမ္းပိုက္မႈေအာင္ပြဲ လိုပဲ လိင္ပိုင္း ဆိုင္ရာ သိမ္းပိုက္မႈေအာင္ပြဲ ကို လဲ ဆင္ႏႊဲ လိုက္တာပါ" ဟု ခ်ီကာဂို တကၠသိုလ္မွ ယာဇီဒီ အေရး ကြ်မ္းက်င္သူ မက္သယူး ဘာဘာ က ေျပာၾကား သည္။

 ၿပီးခဲ့သည့္ေႏြရာသီ က သတ္ျဖတ္မႈႀကီး စတင္စဥ္ မက္သယူး ဘာဘာ သည္ စင္ဂ်ာေတာင္တန္း အနီး 'ဒိုဟတ္' ၿမိဳ႕ ၌ ရွိေနၿပီး ၂၀၀၀ ဝန္းက်င္ ရွိ လြတ္ေျမာက္လာသူမ်ား ကို စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ အကူအညီေပး ရန္ ေဖာင္ေဒးရွင္း တစ္ခု ေထာင္ထားသည္။

သူမ မိသားစုဝင္ ၉ ဦး လံုး Opel ကား အအို အေဟာင္းႀကီး ကို ေတာင္ေပၚ လြန္းထိုး ရထားလမ္းမ်ား အတိုင္း ျမန္ႏႈန္း အကုန္ တင္ေမာင္းကာ ထြက္ေျပးရန္ႀကိဳးစား ခဲ့ၾကသည္ဟု အသက္ ၁၅ ႏွစ္ အရြယ္ F က ေျပာၾကားသည္။ 

တစ္ေနရာ တြင္ ကားက အင္ဂ်င္ ပူလြန္း၍ စက္ရပ္ သြားသည္။ လက္နက္မ်ား အျပည့္အစံုကိုင္ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ တိုက္ခိုက္ေရး သမားမ်ား လိုက္ပါလာေသာ ယာဥ္တန္း က မိန္းကေလး F တို႔ ကို ဝန္းရံ လိုက္ခ်ိန္တြင္ သူမ၊ သူမ ၏ မိခင္၊ အသက္ ၁၄ ႏွစ္၊ ၇ ႏွစ္ ႏွင့္ ၄ ႏွစ္ အသီးသီး ရွိေသာ သူမ ၏ ညီမေလးမ်ား တို႔မွာ စက္ရပ္ သြားေသာ ကားေဘးတြင္သာ စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္ မတ္တပ္ ရပ္ေနလိုက္ရေတာ့သည္။

"ခ်က္ခ်င္း ပဲ တိုက္ခိုက္ေရး သမားမ်ား က အမ်ိဳးသား ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး ကို ခြဲျခား လိုက္ပါတယ္" ဟု သူမ က ေျပာ ၾကားသည္။ သူမ၊ သူမ မိခင္ ႏွင့္ သူမ ၏ ညီမေလး မ်ား ကို စင္ဂ်ာေတာင္တန္းေပၚ ရွိ အနီးဆံုးၿမိဳ႕သို႔ ပထမေခၚေဆာင္ သြားၾကသည္။ 

"ဟိုေရာက္ေတာ့ သမီး ကို သမီး အေမႏွင့္ ထပ္ခြဲ လိုက္ပါတယ္။ အသက္ ငယ္ငယ္ မိန္းကေလးေတြ၊ အပ်ိဳေလးေတြ ကို ဘတ္စ္ကားေတြေပၚ ကို အတင္း တက္ခိုင္းပါတယ္" ဘတ္စကား မ်ားမွာ အျဖဴေရာင္ျဖစ္ ၿပီး ေဘး ၌ အစင္းၾကား မ်ား ပတ္ထားသည္။ 

"ဟတ္ဂ်္" ဟူေသာ စကားလံုး လည္း ေရးထားသည္။ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ သည္ အီရတ္ အစိုးရမွ မကၠာ သို႔ ႏွစ္ စဥ္ဘုရားဖူး သြားရာ ၌ သယ္ပို႔ယာဥ္ အျဖစ္အသံုးျပဳေသာ ဘတ္စ္ကား မ်ားကို သိမ္းယူ လာၿပီး အသံုး ခ်ျခင္းျဖစ္ မည္ဟု ခန္႔မွန္းၾကသည္။ 

မိမိတို႔ လိုက္ပါေသာ ဘတ္စ္ကား ထဲတြင္ လူမ်ားျပြတ္သိပ္ ညပ္ေနသျဖင့္ တစ္ေယာက္ရင္ခြင္ေပၚ တစ္ေယာက္ တက္ထိုင္ၾကရသည္ ဟု မိန္းကေလး F က ေျပာၾကားသည္။

ဘတ္စ္ကားေရြ႕ၿပီ ဆိုကတည္းက ျပတင္းေပါက္ မ်ားကို ခန္းဆီး မ်ားျဖင့္ ကာရံ ထားသည္ကို သတိျပဳမိၾက သည္။ အေဆာင္ အေယာင္ ပစၥည္းမ်ား လည္း ထပ္မံ ထည့္သြင္း ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အစၥလမၼစ္ တိုက္ခိုက္ေရး သမား မ်ားက ဘူရခါ မၿခံဳေသာ၊ ေခါင္းစည္း ပဝါမ်ားေဆာင္း မထားေသာ ေျမာက္မ်ား လွ စြာေသာ မိန္းကေလး မ်ား ကိုလည္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ရန္ စီစဥ္ထားသည့္ သေဘာျဖစ္သည္။

၆ နာရီၾကာ ကားျဖင့္ေခၚေဆာင္လာၿပီးေနာက္ သူမတို႔ ကို မိုဆူးလ္ၿမိဳ႕ရွိ ဂလက္ဆီ မဂၤလာ ခန္းမတြင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ေနရာ ခ်ထားလိုက္ သည္ဟု မိန္းကေလး F က ေျပာၾကားသည္။ 

အျခား အမ်ိဳးသမီး မ်ားႏွင့္မိန္းကေလးမ်ား ပါဝင္ေသာ အဖြဲ႕မ်ားမွာ ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္ေခတ္ က နန္းေတာ္၊ ဘာဒူးရွ္ အက်ဥ္းေထာင္ဝင္း၊ လူငယ္ျပဳျပင္ေရးေဂဟာ တို႔တြင္ ေနရာ ခ်ထားခံၾကရသည္ဟု အျခားေသာ လြတ္ေျမာက္ လာသူ မ်ားက ေျပာၾကားသည္။ အမ်ိဳးသမီး မ်ားကို မိုဆူးလ္ၿမိဳ႕ အျပင္ တယ္လ္အဖာ၊ ဆိုလာဟ္၊ ဘာ့ဂ်္ ႏွင့္ စင္ဂ်ာၿမိဳ႕ မ်ားရွိ မူလတန္းေက်ာင္းမ်ား၊ စည္ပင္ သာယာ အေဆာက္အအံု မ်ား အတြင္း၌ လည္း ေန ရာ ခ်ထားေပးသည္မ်ားရွိသည္။

သူမ တို႔ကို အက်ဥ္း ခ်ထားေလ့ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ ရက္ပိုင္း က်ခံ ရၿပီး အခ်ိဳ႕ လ ခ်ီ က်ခံရသည္။ ထို႔ေနာက္ မလႊဲ မေရွာင္ သာပင္ ဘတ္စ္ကား မ်ားေပၚသို႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ တက္ရျပန္သည္။ ေနာက္ တစ္ႀကိမ္တြင္မူ သူမ တို႔ကို ဆီးရီးယား ရွိ အစၥလမၼစ္စတိတ္ အဖြဲ႕ခြဲမ်ား၊ အီရတ္ ရွိ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ တပ္ဖြဲ႕မ်ား တည္ရွိရာတို႔ကို ပို႔ေဆာင္ၾကသည္။ ထိုေနရာမ်ား ၌ သူမ တို႔ကို လိင္ အတြက္ ေရာင္းၾကဝယ္ၾကသည္။

 "ဒါက ၁၀၀ ရာႏႈန္း ႀကိဳတင္ ႀကံစည္ ထားတာပါ" ဟု လိင္ကြ်န္ျပဳ ခံရသူ မိန္းကေလးမ်ား ၏ ေဒတာ အခ်က္ အလက္ မ်ားကို ထိန္းသိမ္း ထားရွိေသာ ယာဇီဒီ အေရး တက္ၾကြလႈပ္ရွား သူ ခိုင္ဒါ ဒြန္ေလ က ေျပာၾကား သည္။

 "မိုဆူးလ္ က လူငယ္ျပဳျပင္ေရးေဂဟာ ကို ပထမဆံုးေရာက္တဲ့ မိသားစု က ကြ်န္ေတာ့္ဆီ ဖုန္းဆက္ေျပာ တယ္။ ခန္းမ ထဲမွာ အရာအားလံုး ျပင္ဆင္ ထားတယ္ တဲ့။ ေမြ႕ယာေတြ၊ ပန္းကန္ေတြ ဇြန္းေတြ၊ အစား အစာေတြႏွင့္ ေရေတြ ကို လူ ရာေပါင္းမ်ားစြာ အတြက္ ႀကိဳျပင္ဆင္ ထားၿပီးသား တဲ့"

လူ႔ အခြင့္အေရးေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႕ ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ အဖြဲ႕ႀကီး တို႔၏ အေသးစိပ္ အစီ ရင္ခံစာ မ်ားတြင္လည္း အစီအစဥ္ခ် လုပ္ေဆာင္ေသာ လိင္ ကုန္ကူးမႈ ဟု အဆံုးသတ္ မွတ္ခ်က္ျပဳ ထား သည္ ကို ေတြ႕ရသည္။ 

ယာဇီဒီ အမ်ိဳးသမီး ႏွင့္ မိန္းကေလး မ်ားအား ဖမ္းဆီး ထားေသာ ေနရာ တိုင္းတြင္ အစၥလမၼစ္ တိုက္ခိုက္ေရး သမားမ်ား က ၎တို႔ ဖမ္းဆီး ထားသူကို လူဦးေရ စာရင္းေကာက္ခံသည္။ ဂလက္ဆီ ခန္းမ အတြင္း တြင္ မိန္းကေလး F မွာ စက်င္ေက်ာက္ျပားၾကမ္းခင္းေပၚ၌ အျခားေသာ မိန္းကေလးငယ္ႏွစ္ဦး ၏ၾကား က်ပ္က်ပ္ ညပ္ညပ္ ထိုင္လ်က္ ရွိေန၏။ 

စုစုေပါင္းလွ်င္ ခန္႔မွန္း အားျဖင့္ ၁၃၀၀ ခန္႔ ရွိမည့္ ယာဇီဒီ မိန္းကေလး မ်ားမွာ ထိုင္သူထိုင္၊ ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထိုင္သူ ထိုင္၊ ေျခဆင္းလ်က္ေနသူကေန၊ နံရံ မွီလ်က္ေနသူကေနၾကလ်က္ ရွိသည္။ ယင္း ၁၃၀၀ ဟူေသာ ပမာဏ ကို ထို ခန္းမ ထဲတြင္ အဖမ္း ခံထားရသည့္ အျခားသူမ်ား ကလည္း အတည္ျပဳသည္။

သူမတို႔က အစၥလမၼစ္ တိုက္ခိုက္ေရး သမား ၃ ဦး ဝင္လာၿပီး လူစာရင္းေကာက္ခံၾကပံုကို ျပန္ေျပာျပသည္။ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ တိုက္ခိုက္ေရး သမားမ်ားက မိန္းကေလး မ်ားကို မတ္တပ္ရပ္ ရန္ အမိန္႔ေပးသည္။ ၎တို႔ ထဲမွ တစ္ဦး က မိန္းကေလး တစ္ဦးခ်င္း စီ၏ ပထမ အမည္၊ အလယ္ အမည္၊ အဆံုး အမည္၊ ေနထိုင္ရာၿမိဳ႕၊ လက္ထပ္ၿပီးသား ဟုတ္/မဟုတ္၊ ရွိလွ်င္ ကေလး ရွိ/မရွိ တို႔ကို ေဖာ္ျပၾကရန္ ညႊန္ၾကားသည္။

ႏွစ္လၾကာေအာင္ မိန္းကေလး F ကို ဂလက္ဆီ ခန္းမ ထဲ၌ ထိန္းသိမ္း ထားခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ တစ္ေန႔တြင္ အစၥလမၼစ္စတိတ္ အဖြဲ႕သားမ်ား ေရာက္လာၿပီး မိန္းကေလး မ်ားကို စတင္ ဖယ္ရွားသည္။ မလိုက္နာ သူမ်ား ကို ဆံပင္ေဆာင့္ဆြဲ ကာ တရြတ္တိုက္ ဆြဲေခၚသြားသည္ဟု သူမ က ေျပာျပသည္။ 

ကားပါကင္ တြင္ သူမ တို႔ စီးလာခဲ့ေသာ ဟတ္ဂ်္ ဘုရားဖူးယာဥ္ မ်ားက သူမ တို႔ကို တစ္ေနရာသို႔ ပို႔ေဆာင္ ရန္ အသင့္ေစာင့္ႀကိဳလ်က္ ရွိသည္ဟု မိန္းကေလး F က ေျပာၾကားသည္။ အျခားေသာ မိန္းကေလး ၂၄ ဦး ႏွင့္ အတူ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းကေလး ကိုလည္း အီရတ္ ရွိ စစ္ အေျခစိုက္ စခန္း တစ္ခုသို႔ ပို႔ေဆာင္ျခင္း ကို ခံခဲ့ရသည္။ 

မိန္းကေလး F အေနျဖင့္ ကားပါကင္ ၌ ရွိေနစဥ္ "ဆာဘာယာ" ဟူေသာ စကားလံုး ကို ပထမဆံုး အႀကိမ္ အျဖစ္ ၾကားခဲ့ရသည္။

"သူတို႔က သမီး ကိုၾကည့္ၿပီး ရယ္ၾကတယ္။ 'မင္းက ငါတို႔ ရဲ့ ဆာဘာယာ' ဆိုၿပီး ေလွာင္ေျပာင္ၾကတယ္။ ဒီစကားလံုး အဓိပၸါယ္ ကို သမီးမသိဘူး" ဟု သူမက ေျပာၾကား သည္။ ေနာက္ပိုင္း တြင္ ေဒသခံ အစၥလမၼစ္စတိတ္ေခါင္းေဆာင္ က 'ဆာဘာယာ' ဟူသည္ 'ကြ်န္' ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္ဟု ရွင္းျပခဲ့သည္။
"သူ(ေဒသခံ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ေခါင္းေဆာင္) က သမီး တို႔ကို ေျပာတယ္။ 

'ေတာက္စ္ မာလစ္ခ္'(ယာဇီဒီ တို႔ ကိုးကြယ္ေသာ နတ္သမီး ၇ ဦး ထဲမွ တစ္ဦး) က ဘုရား မဟုတ္ဘူး တဲ့။ ေတာက္စ္ မာလစ္ခ္ က နတ္ဆိုး တဲ့။ နင္တို႔ က နတ္ဆိုး ကို ကိုးကြယ္ေနတာေၾကာင့္ နင္တို႔ကို ငါတို႔က ပိုင္တယ္ တဲ့။ ငါတို႔ က နင္တို႔ကိုေရာင္းၿပီး နင္တို႔ကို လိင္ကိစၥ အသံုးခ်သြားမယ္ တဲ့"

အစၥလမၼစ္စတိတ္ ၏ လိင္ကုန္ကူးမႈ သည္ လူနည္းစု ယာဇီဒီ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလး မ်ားကိုသာ ကြ်န္ျပဳျခင္းျဖစ္ပံု ရသည္။ ယခုထိ အျခားေသာ လူနည္းစု အျခားဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလး မ်ားကို ကြ်န္ျပဳေသာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လႈပ္ရွားမႈ မေတြ႕ရေသးဟု လတ္တေလာ လူ႔အခြင့္ အေရးေစာင့္ ၾကည့္ အဖြဲ႕အစီရင္ခံစာ ကို ေရးသားသူ ဆမာ မူစကာ့တီက ေျပာၾကားသည္။ 

လူမႈ အသိုက္ အဝန္းေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အစိုးရ အရာရွိမ်ား ႏွင့္ အျခားေသာ လူ ႔အခြင့္အေရး လုပ္သားမ်ား ကလည္း ယင္း အဆို အတိုင္းပင္ တစ္သံတည္း ထြက္ၾကသည္။

ခ်ီကာဂို တကၠသိုလ္ မွ မစၥတာ ဘာဘာက ယာဇီဒီ မ်ားကိုသာလွ်င္ ဦးတည္ခ်က္ ထားသည္ ဆိုျခင္းမွာ ျဖစ္ႏိုင္ သည္၊ အေၾကာင္း မွာ ယာဇီဒီ မ်ားသည္ နတ္ဘုရား အမ်ား ကို ကိုးကြယ္ေသာ ဝါဒ (ဝါ) ဗဟုနာထဝါဒ ရွိသူ မ်ားျဖစ္ၾကသည္၊ က်မ္းစာ ကို ယံုၾကည္ လိုက္နာမႈ ထက္ ႏႈတ္ျဖင့္ ရြတ္ဆိုေလ့ ရွိသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္၊ 

အစၥလမၼစ္စတိတ္ ၏ မ်က္စိ ထဲတြင္ ယာဇီဒီ ဆိုသည္မွာ အမ်ားႏွင့္ အေၾကာင္းကြဲ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ကာဖိရ္ မ်ား ျဖစ္ၾက သည္၊ ခရစ္ယာန္ ႏွင့္ ဂ်ဴးမ်ား ကို မွ ကုရ္အာ န္က်မ္း၌ "က်မ္းစာ လိုက္နာ သူမ်ား" ဟု မဆို စေလာက္ အကာ အကြယ္ေပးမႈ ရွိေသးရာ ယာဇီဒီ မ်ားကို ခရစ္ယာန္ ႏွင့္ ဂ်ဴးမ်ား ထက္ပင္ ပို၍ စက္ဆုပ္ ဖြယ္ ဟု ယူဆၾကသည္ ဟု ေျပာၾကားသည္။ 

'ကိုဂ်ိဳ' ဆိုသည္ က စင္ဂ်ာေတာင္တန္း ၏ ေတာင္ဘက္စြန္း ရွိ ရြာမ်ား ထဲမွ တစ္ခု အပါအဝင္ျဖစ္ၿပီး ထြက္ေျပး ရန္ မလြယ္ေသာေနရာတြင္ ရွိသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေဒသခံ မ်ားက ေနရာတြင္ပင္ ဆက္ေနရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾက သည္။ မိုဆူးလ္ ကို အစၥလမၼစ္ စတိတ္ သိမ္းစဥ္က ခရစ္ယာန္ မ်ားကို ဆက္ဆံ သကဲ့သို႔ ယခုလည္း ၎တို႕ ကို ဆက္ဆံ လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ 

၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္ က အစၥလမၼစ္စတိတ္ မွ ေဒသခံ မ်ားကို ရြာလယ္ ရွိ စာသင္ေက်ာင္း တစ္ခု သို႔ လာေရာက္ရန္ ဆင့္ေခၚလိုက္သည္။

သူမ ထိုေနရာသို႔ ေရာက္ရွိ လာခ်ိန္တြင္ ရပ္ရြာ အႀကီးအကဲမွ မိမိ တို႔မွ မိမိတို႔ ပိုင္ဆိုင္ေသာ ေရႊ၊ ေငြ မ်ား ကို ေပးအပ္မည္၊ အျပန္အလွန္ အားျဖင့္ အစၥလမၼစ္စတိတ္ မွ မိမိတို႔ အသက္အိုးအိမ္ ကို မထိပါးရန္ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ႏွင့္ ညိွႏိႈင္းေနသည္ ကို အသက္ ၄၀ အရြယ္ ေအအိရွန္ အလီ ဆာေလးဟ္ တစ္ေယာက္ ေတြ႕ ရသည္။

ကနဦး၌ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားက ညိႏႈိင္းမႈ ကို သေဘာတူ ကာ ေစာင္တစ္ ထည္ ျဖန္႔ ခင္းေပး လိုက္သည္။ မစ္ ဆာေလးဟ္ မွ သူမ ၏ အသည္းပံု ဆြဲသီးႏွင့္ ေရႊဆြဲႀကိဳး ကို ထည့္လိုက္သည္။ ထိုသူ က တြန္႔ေၾကေနေသာ ျဖတ္ပိုင္း တစ္ေစာင္ ထုတ္ေပးသည္။

လႊတ္ေပးဖို႔ ေဝးစြ။ တိုက္ခိုက္ေရး သမားမ်ားက ေယာက်္ားသား မ်ားကို အျပင္ဘက္ သို႔ တြန္းထိုးေခၚေဆာင္ သြားၿပီး မျပန္လမ္း သို႔ပို႔ေဆာင္လိုက္ၾကသည္။ ခဏ အၾကာတြင္ ကား ယာဥ္တန္းေရာက္ရွိ လာၿပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ား၊ မိန္းကေလးမ်ား ႏွင့္ ကေလးငယ္ မ်ားကို ေခၚေဆာင္ကာ ေမာင္းထြက္သြားေတာ့သည္။

 ေစ်းကြက္
စင္ဂ်ာေတာင္တန္းအား သိမ္းပိုက္ၿပီး လမ်ားစြာ အၾကာတြင္ အစၥလမၼစ္စတိတ္ မွ ၎၏ အြန္လိုင္းမဂၢဇင္း ဒါဘစ္ တြင္ ယာဇီဒီ အမ်ိဳးသမီး မ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ား အား ကြ်န္ျပဳျခင္း ကမ္ပိန္း သည္ အေသးစိပ္ႀကိဳတင္ စီမံထားျခင္းျဖစ္ သည္ ဟု ရွင္းလင္းထားသည္။

"စင္ဂ်ာ ကို မသိမ္းမီ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ အဖြဲ႕တြင္းမွ ရွာရီယာေက်ာင္းသားမ်ား ကို ယာဇီဒီ မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ ၍ သုေတသနျပဳလုပ္ ရန္ တာဝန္ေပးခဲ့ သည္" ဟု အဂၤလိပ္စာႏွင့္ေရး သား ထားေသာ ေအာက္တိုဘာ လ ထုတ္ 'ဒါဘစ္' မဂၢဇင္း ၌ ပါရွိေသာ “The Revival of Slavery Before the Hour” ေဆာင္းပါး ၌ ေရးသား ထား သည္။ 

ယင္းေဆာင္းပါး အရ ယာဇီဒီ မ်ားသည္ ဂ်ဴးမ်ား၊ ခရစ္ယာန္ မ်ားကဲ့သို႔ ဂ်စ္ဇ္ယာ (အစၥလာမ္ပိုင္နက္ အတြင္းရွိ အျခားဘာသာဝင္မ်ားေပးရေသာ အခြန္ေငြ) ေပးေသာ္လည္း လြတ္ေျမာက္ခြင့္ မရွိသည္မွာ ထင္ရွားသည္။

"ဖမ္းဆီးမႈျပဳၿပီးေနာက္ ရွားရီးယား ဥပေဒ အတိုင္း ငါးပံု တစ္ပံုေသာ ယာဇီဒီ အမ်ိဳးသမီး ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ား ကို စစ္ပြဲတြင္း သိမ္းဆည္း ရမိေသာပစၥည္းမ်ား အျဖစ္ အစၥလမၼစ္ အာဏာပိုင္ မ်ားထံ လႊဲေျပာင္းေပး လိုက္ ၿပီးေနာက္ က်န္ေသာ ယာဇီဒီ အမ်ိဳးသမီး ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ား ကို စင္ဂ်ာ စစ္ေဆးေရး၌ ပါဝင္ခဲ့ေသာ အစၥလမၼစ္ စတိတ္ တိုက္ခိုက္ေရးသမားမ်ား ကို ခြဲေဝေပးလိုက္သည္" ဟု ေဆာင္းပါး၌ ေရးသားထားသည္။

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု တြင္ ကြ်န္ကုန္ ကူးမႈ ကို ေထာက္ခံမႈျပဳရန္ သမၼာက်မ္းစာ မွ စာပိုဒ္ အခ်ိဳ႕ကို ကိုးကားခဲ့သည့္ ပံုစံ အတိုင္း အစၥလမၼစ္ စတိတ္ သည္လည္း ၎တို႔၏ လူကုန္ကူးမႈ ကို ေျဖရွင္းမႈျပဳရန္ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ ၏ ဘဝေနထိုင္မႈမ်ား ႏွင့္ ေျပာစကားမ်ားကို အေျခခံ ထားေသာ ဆြန္နာဟ္က်မ္း ႏွင့္ ကုရ္အာန္ က်မ္းမ်ားမွ စာပိုဒ္ မ်ားကို ထုတ္ႏႈတ္ ကိုးကားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကြ်မ္းက်င္ သူမ်ားက ေျပာၾကား သည္။ 

အစၥလာမ္ က်မ္းတတ္ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားကမူ ယင္း အပိုဒ္ မ်ားကို အဓိပၸါယ္ေကာက္မႈ မ်ား ႏွင့္ အစၥလာမ္ သည္ ကြ်န္ျပဳမႈ ကို အမွန္ တစ္ကယ္ ခြင့္ျပဳခဲ့ေလသလား ဆိုေသာ အျမင္ ကြဲလြဲေစသည့္  ေမးခြန္းမ်ား အေပၚ သေဘာမတူညီၾကပါ။

အမ်ားစုက အစၥလမၼစ္စာေပ မ်ားတြင္ ပါရွိေသာ ကြ်န္ျပဳမႈ သည္ သမၼာက်မ္းစာ တြင္ ပါရွိေသာ ကြ်န္ျပဳမႈ ႏွင့္ အတူတူ ပင္ျဖစ္ၿပီး ယင္း မွာ ဂရိ၊ ေရာမေခတ္ ဘာသာ စတင္ေပါက္ဖြား လာသည့္ အေျခအေန ၏ ေရာင္ျပန္ ဟပ္မႈျဖစ္သည္ ဟု ဆိုၾကသည္။

"ကုရ္အာန္ ထြက္ေပၚလာတဲ့ အခ်ိန္ အခါတုန္းက လူေတြ က မလြတ္လပ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြႏွင့္ လိင္ပိုင္း ဆိုင္ရာ ပတ္သက္ မႈေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႕ ရွိေနတယ္" ဟု ေဘာ္စတန္ တကၠသိုလ္ မွ ဘာသာေရးဌာန လက္ေထာက္ပါေမာကၡ တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး "အစၥလာမ္ေခတ္ဦး မွ ကြ်န္ျပဳမႈ မ်ား" စာအုပ္ ကို ေရးသား ခဲ့ သူ ေကစီယာ အလီ က ေျပာၾကားသည္။ "ဒါက ဘာသာေရး အေလ့အထ မဟုတ္ပါဘူး။ လူေတြ ျပဳမူၾက ပံု သက္သက္ပါ" 

ဖမ္းဆီးမႈမ်ားၿပီးေနာက္ ပထမ အပတ္ မ်ားထဲ မွာပင္ အငယ္ဆံုး၊ အလွဆံုး အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလး မ်ား ကို ဝယ္ယူ သြားၾကသည္။ က်န္သူမ်ား အထူး သျဖင့္ အသက္ႀကီးေသာ၊ လက္ထပ္ ဖူးၿပီးေသာ အမ်ိဳးသမီး မ်ား မွာ မူ သူမ တို႔၏ ဝယ္ယူရန္ ကမ္းလွမ္းသူေပၚသည္ အထိ တစ္ေနရာ မွ တစ္ေနရာ ေရႊ႕ေျပာင္းေနၾက ရသည္။

ဖမ္းဆီးသူမ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီး မ်ား ၎တို႔ ကိုယ္ပိုင္ ပံုစံျဖင့္ မွတ္တမ္းယူေလ့ ရွိသလို အမည္ ကိုလည္း ၎ တို႔ေဝါဟာရျဖင့္ ေပးၾကေလ့ ရွိသည္။ အမ်ိဳးသမီး ႏွင့္ မိန္းကေလး မ်ား၏ နာမည္ေနာက္ ၌ 'ဆာဘာယာ' ကို တြဲေခၚေလ့ ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ ကို လက္ကား သမားမ်ားက ဝယ္ယူ သြားၾကၿပီး သူမ တို႔ကို ဓာတ္ပံုရိုက္၊ နံပါတ္ တပ္ကာ ဝယ္မည့္ သူမ်ားကို ေၾကာ္ျငာၾကသည္။ 

ယာဇီဒီ အမ်ိဳးသမီး မ်ားစြာကို ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္မွ ေရြးထုတ္ႏိုင္ခဲ့ေသာ ယာဇီဒီ စီးပြားေရး သမား အိုစမန္ ဟာဆန္ အလီ က ၎မွ ဝယ္ယူသူ တစ္ဦးဟန္ေဆာင္ၿပီး ဓာတ္ပံု မ်ားကို ပို႔ခိုင္း ခဲ့သည္ဟု ေျပာၾကားသည္။ ပံုေပါင္း မ်ားစြာ ကို လက္ခံ ရရွိခဲ့ၿပီး တစ္ဦး စီမွာ အခန္းလြတ္ တစ္ခု၏ ခံုတန္းရွည္ေပၚ၌ ခံစားခ်က္ မဲ့ေသာ၊ မရယ္ မၿပံဳးမ်က္ႏွာ ထားျဖင့္ ကင္မရာဘက္ မ်က္ႏွာ လွည့္ထားေသာ ပံုမ်ားျဖစ္သည္။ 

ပံုေအာက္ေျခေထာင့္စြန္း ၌ အာရဗီ ဘာသာျဖင့္ 'ဆာဘာယာ နံပါတ္ ၁' ဆာဘာယာ နံပါတ္ ၂' စသည္ ေရး သားထားသည္။

အမ်ိဳးသမီး မ်ားကို တစ္ၿပံဳ တစ္မ ထိန္းသိမ္း ထားေသာ အေဆာက္အဦး မ်ား ထဲတြင္ သူမ တို႔အား ေခၚ ယူၾကည့္ရႈႏိုင္ေသာ သီးသန္႕အခန္းမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။

"သမီး တို႔ကို အေဆာက္အဦး ထဲ ထည့္လိုက္ေတာ့ သူတို႔က သမီး တို႔ကို နင္တို႔ 'ဆာဘာယ ေစ်းကြက္' ထဲ ေရာက္သြားၿပီလို႔ ေျပာတယ္။" ဟု အမည္ 'I' ႏွင့္ စေသာ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ ရသူ အသက္ ၁၉ ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းကေလး တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ "ဒီလိုနဲ႔ 'ေၾသာ္ ငါ ကြ်န္ေစ်းကြက္ မွာ အေရာင္း ခံရၿပီ' လို႔ နား လည္လိုက္ပါတယ္" 

အထပ္ မ်ားစြာ ပါေသာ ၎ အေဆာက္အဦး ၌ လက္မထပ္ ရေသးေသာ အမ်ိဳးသမီး ႏွင့္ မိန္း ကေလးမ်ား အနည္းဆံုး ၅၀၀ ရွိသည္ဟု မိန္းကေလးက ခန္႔မွန္းသည္။ 

အငယ္ဆုံးေသာ မိန္းကေလး မွာ အသက္ ၁၁ ႏွစ္ ျဖစ္သည္။ ဝယ္ယူသူေရာက္လာေသာ အခါ မိန္းကေလး မ်ား ကို တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ သီးသန္႔ ခန္းထဲ သို႔ ေခၚသြင္းသည္။


ေဒါက္တာဒီမိုဆိတ္ဖြား
 
 

No comments:

Post a Comment