23 September 2015

ကမၻာ့႔ အသက္ အငယ္ဆံုး Apple ပရိုဂရမ္မာ


ကိုဝင္းထက္လင္း စည္းလုံးျခင္းအင္အား's photo.


ကမၻာ့႔ အသက္ အငယ္ဆံုး Apple ပရိုဂရမ္မာ ကေတာ့ စကၤာပူႏိုင္ငံ က ကေလးငယ္ Lim Ding Weng ျဖစ္ပါ တယ္။ သူ႔ အသက္ ၉ ႏွစ္ အရြယ္ (၂၀၀၉ခုႏွစ္) မွာ Apple – iPad, iPhone တို႔မွာ ေဆာ့ ကစားႏိုင္မယ့္ Doodle kids အမည္ရ Application ကို ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ ပါတယ္။
 
သူဟာ အသက္ ၇ ႏွစ္အရြယ္ ကတည္းက ေဆာ့ဖ္ဝဲ Developing ပညာရပ္ ကိုေလ့လာ အသံုးခ် ခဲ့သူ ျဖစ္ပါ တယ္။ Doodle Kids အမည္ရ App ကုိ ျဖန္႔ေဝျပီး စစခ်င္း iTune စတိုး မွာ ေဒါင္းလုခ္ ဆြဲမွု အၾကိမ္ေပါင္း ၈သိန္း ၈ေသာင္း ေက်ာ္လြန္ ခဲ့ပါတယ္။ 

ယင္း App ကုိ စတင္ ဖန္တီးစဥ္ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္ ေနာင္းပိုင္း က ထုတ္တဲ့ Apple IIGS ကြန္ပ်ဴတာ နဲ႔ ျပဳလုပ္ ခဲ့ တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ယခုေတာ့ Doodle Kids app ရဲ ႔ေအာင္ျမင္မွုေၾကာင့္ Android ဗားရွင္းေတာင္ ဆက္လက္ ဖန္တီးလိုက္ ပါေသးတယ္။ အေမရိကန္ က CNN ရုပ္သံလိုင္းမွ လည္း အင္တာဗ်ဴး ခဲ့ျပီး စကၤာပူျမိဳ ႔ ရဲ ႔ ဂုဏ္ရွိန္ၾကီး ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း မွာ ယင္း ကေလးငယ္ Lim Ding Weng ကို ထည့္သြင္း ခဲ့ပါတယ္။ 


 
Doodle Kids အျပင္ Invader War တို႔ လို နာမည္ၾကီး app နဲ႔ အျခား application ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုလည္း တီထြင္ႏိုင္ ခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိမွာလည္း Invader War 2 ေရးဆြဲ လုပ္ကိုင္ေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခု ခ်ိန္မွာေတာ့ သူဟာ Objective-C, Java, JavaScript နဲ႔ ActionScript တို႔လို အျခား ေဆာ့ဖ္ဝဲ/ပရိုဂရမ္မ်ား ကို ေကာင္းေကာင္း အသံုးခ် ၊ေရးဆြဲ တတ္သူ တစ္ဦး ျဖစ္ေနျပီလို႔ သိရပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ ဆုိရင္လည္း အသက္ ၁၀ ႏွစ္ မျပည့္ေသးပဲ ဒိုတာ ဂိမ္းေကာင္းေကာင္း ေဆာ့ကစားႏိုင္တဲ့ ကေလးငယ္ မ်ား၊ ဂ်ပန္ ကာတြန္း ထဲမွာ ဇာတ္ေကာင္ အားလံုး အလြတ္ ရေနသူမ်ား၊ ဂိမ္မာၾကီး တို႔နဲ႔ ယွဥ္ျပိဳင္ေဆာ့ ကစားႏိုင္တဲ့ ကေလးငယ္ မ်ား၊ PSP ဂိမ္း ကို ဆရာတစ္ဆူ လို ေဆာ့ကစားႏိုင္တဲ့ ကေလးငယ္ မ်ား ရွိေနပါတယ္။ 

ယင္းကဲ့သို႔ ငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္ နဲ႔ အိုင္တီ ဆုိင္ရာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ကို စိတ္ဝင္ စားျပီး ဝါသနာ ပါပါ ကိုင္ တြယ္ေနတတ္ တဲ့ ကေလးငယ္ မ်ား ကို ေသခ်ာေလ့ က်င့္သင္ၾကားေပးရင္၊ အိုင္တီ နဲ႔ ဆက္စပ္ ပညာမ်ား သင္ၾကားေပးရင္ အလြယ္တကူ တတ္ေျမာက္ႏိုင္ပါတယ္။ 

စာဖတ္သူ တို႔ရဲ ႔ အသိုင္းအဝုိင္း ထဲမွာ ယခုလို ထူးခြ်န္တဲ့ ကေလးငယ္မ်ား ရွိရင္ လမ္းမွား မေရာက္ေအာင္ နည္းပညာ ဆုိင္ရာ အသိ နဲ႔ ပညာ မ်ား သင္ၾကား ေလ့က်င့္ေပးေစလိုပါတယ္။



စည္းလုံးျခင္းအင္အားမွ

ကိုဝင္းထက္လင္း စည္းလုံးျခင္းအင္အား

No comments:

Post a Comment