20 September 2015

အပါယ္ေလးပါး မွ လြတ္ေျမာက္ေစနုိင္ေသာ ကုသုိလ္ (၇) မ်ဳိး


ႏွလံုးသားထဲက ဗုဒၶအဆံုးအမမ်ား's photo.
 


အပါယ္ေလးပါး ဆုိတာ ငရဲ၊ တိရိစာၦန္ ၊ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ အပါယ္ ဆုိတာ က (အပါယ) ဆုိတဲ့ ပါဠိပုဒ္ ကေန ဆင္းသက္လာတာပါ။ 

(အပါယ) မွာ (အပ+အယ) ဆုိျပီးႏွစ္ပုဒ္ ရွိပါတယ္။ အပ=ကင္းျခင္း၊ အယ = ကုသုိလ္တရား ႏွစ္ပုဒ္ ေပါင္း လုိက ္ေတာ့ ကုသုိလ္ တုိ႔မွ ကင္းျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အပါယ္ေလးဘုံသား တုိ႔မွာ ကုသုိလ္ေတြ မွ ကင္းျခင္း ၊ ကုသုိလ္ တရား တုိ႔ကုိျပဳလုပ္နဳိင္စြမ္း မရွိျခင္း ခ်မ္းသာျခင္း တရား တုိ႔မွကင္းျခင္း လုိ႔ အဓိပၸါယ္ ရပါ တယ္။ မွန္ပါတယ္။ 

အပါယ္ေလးဘုံ ကုိေရာက္သြားျပီ ဆုိရင္ ကုသုိလ္ တရားေတြ က ုိျပဳလုပ္နုိင္စြမ္း မရွိသည့္ အတြက္ ေကာင္းေသာ ဘုံ ဌာန ကုိ ျပန္ေရာက္ဖုိ႔ အင္မတန္ မွ ခက္ခဲပါတယ္။ အကုသုိလ္ ကံ အဟုန္ေတြ ကုန္ဆုံး မွ သာ ေကာင္းရာဘုံ ကုိေရာက္ေစတာပါ။

ငရဲဘုံ ဆုိရင္လည္း ငရဲသူ၊ ငရဲသား တုိ႔ရဲ့ ဆင္းရဲဒုက ၡအလြန္ၾကီး ပါတယ္။ သံရည္ပူ မ်ားႏွင့္ေလာင္းခံ ရျခင္း ၊ေခြးနက္ၾကီး မ်ားရဲ့ ကုိက္ခဲျခင္း ကုိ ခံရျခင္း၊ ဓါး ၊ လွံ တုိ႔ျဖင့္ ထုိးခံ ရျခင္း စသည္ျဖင့္ ဒုကၡမ်ား စြာ ျဖစ္ေန တဲ့ေန ရာ၊ ခ်မ္းသာ ဆုိလုိ႔ ျမဴမွဳန္ တစ္မွဳန္ မ်ွမရွိလုိ႔ႈ  ငရဲ လုိ႔ေခၚတာပါ။ 




ဒုက ၡ မ်ားစြာျဖစ္တည္ ခံစားေနရတဲ့ေနရာ၊ ခ်မ္းသာ ကင္းတဲ့ေနရာ ကုိ ငရဲ လုိ႔ေခၚပါတယ္။

အိပ္ျခင္း၊ စားျခင္း၊ ကာမဂုဏ္ မွီဝဲျခင္းမွ လြဲျပီး ကုသုိလ္ကံကုိ မသိ၊ ကုသုိလ္ကံ ရဲ့ေကာင္းက်ဳိး ခ်မ္းသာကုိ မသိ၊ အကုသုိလ္ကံကုိ မသိ၊ အကုသုိလ္ကံရဲ့ ဆုိးက်ဳိးကုိ မသိ၊ ဘုရား၊ တရား ၊ သံဃာ၊ မိဘ၊ ဆရာ ဆုိတာ မသိ ၊ႏွမသားခ်င္း မွန္းမသိ ပဲ မဂ္တရား ဖုိလ္တရား တုိ႔မွ ဖီလာ ကန္႔လန္႔ သြားတတ္ျခင္း ကုိ တိရိစာၦန္ လုိ႔ေခၚတာပါ၊ တိရိစာၦန္ ဘဝ ကုိ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။

မိဘ ႏွမ သားခ်င္း ကုိေတာင္ မိဘႏွမသားခ်င္းမွန္း မသိသည့္ အတြက္ မွားယြင္း စြာေဖာက္ျပန္မွဳေတြ ရွိပါ တယ္။ ကုသုိလ္ ကုိ ကုသုိလ္ ပါ လုိ႔ နားမလည္ပါဘူး။  အကုသုိလ္ ဆုိတာ ကုိလည္း အကုသုိလ္လု႔ိ မသိရတဲ့ ဘဝပါ ။ 

ဒါျဖင့္ ယခုေခတ္ အေနထား နဲ႔ အကုသိုလ္ အလုပ္ကုိ အကုသုိလ္ အလုပ္ လုိ႔ မသိတဲ့ သူမ်ား  အထူး သတိ ထား သင့္ပါတယ္။ သတၱဝါ တစ္ေကာင္က ုိလည္ပင္းျဖတ္ လုိ႔ အကုသုိလ္ မျဖစ္ဘူး ကုသုိလ္ျဖစ္တယ္။ သတ္ တဲ့သူ မခံရဘူး ၊ျဖတ္တဲ့ ဓါးပဲ ခံရတယ္ ဆုိရင္ အဲဒီလုိ ပုဂၢဳိလ္ဟာ ဘယ္လုိ အေနထား ကုိေရာက္သြားျပီ ဆုိတာသိသာ ပါတယ္။ ဒါက တိရိစာၦန္ပါ။

 ျပိတၱာ ဆုိတာက ေပတ ဆုိတဲ့ ပါဠိ ကေန ဆင္းသက္ လာတာပါ။ ခ်မ္းသာျခင္း တရားအေပါင္းတုိ႔ မွ ေဝး ကြာေသာ သတၱဝါ ၊ လူ႔ခႏၶာကုိယ္ အတၱေဘာ မွ ကင္းကြာသြားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေပတ(ျပိတၱာ)လုိ႔ေခၚကာ ဒီေပတ အရ ၿပိတၱာဘုံ ကုိ ေရာက္သြားသူတုိ႔ကုိ ဆုိေၾကာင္း စာေပမ်ား က ဖြင့္ဆုိျပပါတယ္။

စာေပ အဖြင့္ေတြ အရ ၿပိတၱာ ဆုိတာ ေတာၿခဳံ  ပိေပၸါင္း ေတာင္ေစာင္း ဂူလႈိဏ္ စတဲ့ အရပ္ေတြမွာ မွီခုိၿပီး ဆင္းရဲ ထူေျပာစြာ ခံစားေနရတဲ့ သတၱဝါ တစ္မ်ိဳးကုိ ဆုိေၾကာင္း မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္။ 

လူ႔ျပည္ေလာက မွာ လူျဖစ္စဥ္ က ျငဴစူ ဝန္တုိျခင္း မ်ားျပားၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လည္း ေပးကမ္း လွဴဒါန္းျခင္း မရွိ၊ သူတပါး ေပးကမ္းလွဴဒါန္း တာကုိလည္း တားၿမစ္ကာ ကုသုိလ္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ အႏၲရာယ္ျပဳခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြဟာ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ၿပိတၱာ ဘဝမွာ အျဖစ္မ်ားၾကတယ္ လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ 

 ၿပိတၱာ ဘဝ ကုိ ေရာက္ရွိသြားၾကတ့ဲ သတၱဝါေတြ ဟာ မိမိတုိ႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈ ကံေၾကာင့္ အစာေရစာ ငတ္မြတ္ျခင္း ဒုကၡ ကုိ ခံစားကာ ႏွစ္ေပါင္း ရာေထာင္ သိန္းသန္း မက ခံစားၾကရ သလုိ ဘုရားတစ္ဆူ နဲ႔ တစ္ဆူ ၾကားကာလ အထိ မကၽြတ္ မလြတ္ႏုိင္ဘဲ ရွိေနတတ္ၾကတဲ့ ၿပိတၱာ မ်ားလည္း အမ်ားအျပား ရွိေၾကာင္း ဆုိပါတယ္။ 

အဲဒီလုိ အခ်ိန္ ကာလ ၾကာျမင့္စြာ အစာေရစာ မစား မေသာက္ရဘဲ ဆင္းရဲ ဒုကၡ ကုိ ခံစားၾကရေပမယ့္ အကုသုိလ္ ကံ အရွိန္မကုန္ေသးတဲ့ အတြက္ ကြယ္လြန္ေသဆုံး၊ ဘဝတုံးျခင္း မရွိေသးဘဲ အသားအေသြး မရွိ အေရ အေၾကာ အ႐ုိးမွ်သာ ရွိကာ အလြန္ ဆုိးဝါးတဲ့ အဆင္း နဲ႔ ေၾကာက္ရြ႔ံ႕ထိတ္လန္႔ဖြယ္ရာ တည္ရွိေနရ တယ္ လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ၿပိတၱာ တစ္ဦးရဲ႕ အဆင္း ဆုိးဝါးပုံ ကုိ ေပတ ဝတၳဳမွာ ဖြင့္ျပထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီ အဖြင့္အရ “ၿပိတၱာ တစ္ဦး ရဲ႕ ကုိယ္ပမာဏ ဟာ ထန္းပင္လုံး ပမာဏ ရွိၿပီး ကုိယ္ အေရ ဟာလည္း အလြန္ ၾကမ္း တမ္းေၾကာင္း ၊ ေဖာက္ျပန္တဲ့ ဆံအေမြး ရွိၿပီး ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အဆင္း ရွိကာ အလြန္ေဖာက္ျပန္ ဆုိးဝါး လ်က္ စက္ဆုတ္ ရြံရွာဖြယ္ အျမင္ရွိေၾကာင္း၊ 

ထုိ ၿပိတၱာ သည္ ငါးဆယ့္ ငါးႏွစ္ လုံးလုံး ထမင္း တစ္လုံး    ေရ တစ္ေပါက္   ကုိမွ် မရရွိဘဲ ေျခာက္ကပ္ေသာ လည္ေခ်ာင္းႏႈတ္ခမ္း ရွိလ်က္ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္ျခင္း ႏွိပ္စက္ ကာ ဟုိဟုိ ဒီဒီ ေျပးလႊားေနရတတ္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ သိရပါတယ္။ 

ဒါက ဒီ ဝတၳဳမွာ ပါတဲ့ ၿပိတၱာ အေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပိတၱာ အမ်ိဳး အစား မ်ားသေလာက္ ခံစား ရပုံခ်င္း လည္း မတူညီလွပါဘူး။
 


သဂၤါယနာတင္ အ႒ကထာ ဋီကာ က်မ္းအဖြင့္မ်ား အရ ေယဘုယ် အားျဖင့္ ၿပိတၱာ အမ်ိဳးအစား ေလးမ်ိဳး ရွိေၾကာင္း လည္း မွတ္သားရပါတယ္။ အဲဒီေလးမ်ိဳးက......

၁။ သူတပါး တုိ႔ ေပးအပ္တဲ့ အစားအစာ ကုိ အမွီျပဳၿပီး အသက္ရွင္ရေသာ ပရဒတၱဴပဇီဝိက ၿပိတၱာ
၂။ ထမင္းငတ္ျခင္း၊ ေရမြတ္သိပ္ျခင္း တုိ႔ မျပတ္ႏွိပ္စက္ခံေနရ တဲ့ ခုပၸိပါသိက ၿပိတၱာ
၃။ အၿမဲ အၾကြင္းမဲ့ ေလာင္ကၽြမ္း ခံေနရတဲ့ အတြက္ ပူပန္ျခင္း ရွိေနရေသာ နိဇၥ်ာမတဏွိက ၿပိတၱာ
၄။ အသူရကာယ္ လုိ႔ သီးသန္႔ေခၚဆုိ အပ္တဲ့ အသုရာကာယေခၚ ကာလကဥၥိက ၿပိတၱာ တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


ဒီ ၿပိတၱာေလးမ်ိဳး မွာ နံပါတ္တစ္ အမ်ိဳးအစား ၿပိတၱာ ကေတာ့ လူ႔ဘဝ က ေဆြမ်ိဳး ဉာတကာ စသူေတြရဲ႕ ရည္ စူးၿပီး လွဴဒါန္းေပးတဲ့ အလွဴ ကုိ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ သာဓုေခၚဆုိႏုိင္ ပါက စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ မ်ားကုိ ရရွိ ခံစားႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိပါတယ္။ ဒါကျပိတၱာ  ပါ။


အသုရကာယ္ ဆုိတာ ကေတာ့ နတ္ေတြ လုိ ရဲရင့္ျခင္း ၊ေတာက္ပျခင္း၊ တင့္တယ္ျခင္း ကင္းေနတဲ့ သတၱဝါ၊ မွင္စာ နတ္ေသး နတ္ငယ္ ၊နတ္စုတ္၊ နတ္ျပတ္ နတ္မႊားေလးေတြ ကုိေခၚတာပါ။(မရယ္လုိက္နဲ႔ေနာ္)။ ဒါက အပါယ္ေလးဘုံပါ။ 

အဲဒီ အပါယ္ေလးဘုံ ကုိေရာက္သြားမယ္ ဆုိရင္ အေတာ္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းပါတယ္။ ကုသုိလ္ေကာင္း မွဳေတြျပဳ လုပ္ခြင့္ မရသလုိ ခ်မ္းသာျခင္းလည္း ကင္းပါတယ္။ လူဘုံ လူေလာက မွာ ၾကုံဆုံေနရ တဲ့ ဒုကၡမ်ား ပင္ အင္မတန္ မွေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္ ဆုိရင္ အပါယ္ေလးဘုံ သားမ်ား ၾကုံဆုံေနရ တဲ့ ေဘးဒုကၡ မ်ား ဟာ လူ႔ေလာက…က ဒုကၡမ်ားထက္ အဆေပါင္းေျမာက္မ်ား စြာ သာလြန္ေန ပါတယ္။ 

 ၿပီးေတာ့ အပါယ္ေလးဘုံေရာက္သြားရင္လည္း ေကာင္းေသာ ဘုံဌာန သုိ႔ျပန္ေရာက္ ဖုိ႔၇ာ မလြယ္ေသာေၾကာင့္ ထုိ အပါယ္ေလးဘုံ မွ အျပီးအပုိင္ ကင္းလြတ္ေအာင္ ဒါန သီလ အစ ထားျပီး ဝိပႆ   နာ တရားမ်ား ကုိၾကိဳးစား အားထုတ္သင့္တယ္ ဆုိတာ ေျပာျပခ်င္တာပါ။

ဝိပႆ         နာအားထုတ္လုိ႔ ေသာတာပန ္ပုဂၢဳိလ္ အဆင့္ေရာက္သြားမယ္ ဆုိရင္ အျပီးအပုိင္ အပါယ္ေလးပါးက ကင္းလြတ္ ပါတယ္။  ဒီဘဝ မွာ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဝိပႆ         နာေတာ့ၾကိဳးစား အားထုတ္ပါမယ္။ 

ဒါေပမယ့္ ေသာတာပန္ တည္၊ မတည္ ဆုိတာေတာ့အာမခံလုိ႔ မရပါ  ။ေသာတာပန္ မတည္ရင္ေရာ အပါယ္ေလးပါး က မလြတ္ေတာ့ဘူးလား။ ဒီ ဘဝကေနျပီးေတာ့ အပါယ္ေလးပါး လြတ္ေျမာက္ခ်င္ ရင ္ဘယ္ လုိေကာင္းမွဳေတ ြျပဳလုပ္ရမလဲ။ ဘယ္လုိေကာင္းမွဳေတြ ျပဳလုပ္ရင္ အပါယ္ေလးပါး လြတ္ကင္းမလဲ။ စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ ေမးဖြယ္ရာ ရွိပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ေနာက္ ဘဝ အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ ခ်င္ရင္ အပါယ္ေလးပါးေရာက္ေၾကာင္း (တနည္း) အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ေစနုိင္တဲ့ ကုသုိလ္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီ ကုသုိလ္ေတြက ခုနစ္မ်ဳိးရွိ ပါ တယ္။


အဲဒါေတြက ဘာေတြလဲ လုိ႔ဆုိေတာ့
(၁)။  ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာေတာ္ မ်ားရဲ့ ဂုဏ္ မ်ားကုိ မိရုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ လုိ မကုိးကြယ္ မဆည္းကပ္ပဲ တကယ့္ စစ္မွန္ေသာ ခုိင္ျမဲေသာ သဒၶါ၊ ပညာ ဦးစီးတဲ့ စိတ္ထား နဲ႔ၾကည့္ညုိျခင္း လုိ႔ဆုိတဲ့ (သရဏဂုံ ကုသုိလ္) ။ 

အဲဒီ ကုသုိလ္မ်ဳိး ရွိထားရင္ အပါယ္ ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ပါတယ္။ (ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလး ပါးက လြန္ေျမာက္ သလုိ ဒီ ကုသုိလ္ေလး ရွိထားရင္ ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္နဲ႔ အဆင့္ခ်င္း တူပါတယ္။)


(၂)။  ငါးပါးသီလျမဲျခင္း (ပဥၥသီလ ကုသုိလ္)။ ငါးပါးသီလျမဲတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ ဟာလည္း အပါယ္ေလးပါးက လြတ္
ေျမာက္ ပါတယ္။(ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလးပါး ကလြန္ေျမာက္သလုိ ဒီ ကုသုိလ္ေလး ရွိထားရင္ ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္နဲ႔ အဆင့္ခ်င္းတူပါတယ္။)


(၃)။  စာေရးတံ မဲခ်ျခင္း ကုသုိလ္၊  ဆုိလုိတာက ဦးဇင္းတုိ႔ ဗဳဒၶဘာသာမ်ား သီတင္းက်ြတ္ ကာလမွာ ဆုိရင္ ေက်ာင္းတုိက္မ်ား မွ သံဃာ မ်ားကုိ မဲခ်ျပီး က်တဲ့ သံဃာေတာ္ ကုိ ဆြမ္းစတဲ့ လွဴဘြယ္ ပစၥည္းမ်ား ကုိ ေပးလွဴတဲ့ ကုသုိလ္မ်ဳိးပါ။ 

ကထိန္ ရာသီ မွာ ဆုိရင္ ပေဒသာပင္မ်ား လွဴဒါန္းတဲ့ ကုသုိလ္ပါ။ မိမိ လွဴလုိက္တဲ့ ပစၥည္းဝတၳဳမ်ား ကုိ မဲေပါက္ တဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ က သံဃာေတာ္မ်ား ကုိ ကပ္လွဴျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။ မိမိ လွဴလုိက္ျပီ ဆုိတည္းက ပုဂၢဳိလ္ကုိ မငဲ့ကြက္ပဲ (ဆုိလုိတာက ငါနဲ႔ သိတဲ့ ဦးဇင္း အတြက္ ငါတုိ႔ ကုိးကြယ္ေန တဲ့ေက်ာင္း အတြက္)ဆုိျပီး ပုဂၢဳိလ္ကုိ မငဲ့ပဲ က်ရာသံဃာေတာ္ေတြ ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ သုံးေဆာင္မွီဝဲေစလို႔တဲ့ အတြက္ သံဃာဂုဏ္ ကုိရည္မွန္းျပီး လွဴဒါန္း တဲ့ အလွဴမ်ဳိးကုိ ေခၚမယ္ ဆုိရင္ ေခၚလုိ႔ ရပါတယ္။ 

ဒါကုိ စာေရးတံ ဆြမ္းဝတ္ လုိ႔ေခၚတာပါ။ အလြယ္ မွတ္ခ်င္ရင္ စာေရးတံမဲ ခ်တဲ့ ကုသုိလ္လုိ႔ မွတ္လုိက္ပါ။ အဲဒီ ကုသုိလ္ဟာ အင္မတန္ မွ ျပဳရ လြယ္ျပီး အကုန္က် နည္းေပမယ့္ ရလုိက္တဲ့ အက်ဳိးတရား ကေတာ့ အပါယ္ေလး ပါး က ေတာင္ လြတ္ေျမာက္တယ္ဆုိေတာ့ အင္မတန္ကုိ မွ အက်ဳိးေက်းဇူး မ်ားပါတယ္။ 

ဒီ ကုသုိလ္ မ်ားဟာ တစ္ကယ္ ဘုနး္ရွင္ ကံရွင္မ်ားျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မ်ားသာ ျပဳလုပ္ခြင့္ ရတဲ့ ဒါနမ်ဳိးပါ။ ဗုဒၶ ဘာသာျဖစ္ရတာ အင္မတန္ေက်နပ္စရာေကာင္းပါတယ္။ (ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလး ပါးက လြန္ေျမာက္ သလုိ ဒီ ကုသုိလ္ေလး ရွိထားရင္ ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ နဲ႔ အဆင့္ခ်င္း တူပါတယ္။)


(၄) ပကၡိယဘတၱ လုိ႔ေခၚတဲ့ ကုသုိလ္ပါ။ ရွင္းေအာင္ေျပာမယ္ ဆုိရင္ မိမိတုိ ႔ကုိးကြယ္ေန တဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ မ်ားကုိ တစ္လ ဆြမ္းတစ္ခ်ဳိင့္ေသာ္လည္း၊ တစ္လ ဆြမ္းႏွစ္ခ်ဳိင့္ေသာ္လည္းေကာင္း လွဴတဲ့ အလွဴကုိေခၚတာပါ။ လဆန္းပကၡမွာ လွဴရင္ လဆန္းပကၡ ဆြမ္းေပါ့၊ လဆုတ္မွာ လွဴရင္ လဆုတ္ပကၡဆြမး္ လုိ႔ေခၚတာပါ။ 

အဲဒီလုိ တစ္လကုိႏွစ္ၾကိမ္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ၾကိမ္ေသာ္လည္းေကာင္း လွဴတဲ့  အလွဴဒါနမ်ဳိး ကုိ (ပကၡိယ ဘတၱ) ကုသုိလ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။ ဒီ ကုသုိလ္ေလး က ေငြကုန္ ေက်းက်လည္း နည္းပါတယ္။ ပင္ပန္း မွဳလည္း မၾကီးေလး ပဲ ရလုိက္တဲ့ ကုသုိလ္က အပါယ္ေလးပါး လြတ္ေျမာက္တဲ့ အထ ိအက်ဳိးေက်းဇူး မ်ားပါတယ္။

ဒီ ကုသုိလ္ ကုိလည္း အသက္ထက္ဆုံးျပဳလုပ္ပါ လုိ႔ တုိက္တြန္း လုိတာပါ။  (ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလးပါး က လြန္ေျမာက္ သလုိ ဒီ ကုသုိလ္ေလး ရွိထားရင္ ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္နဲ႔ အဆင့္ခ်င္း တူပါတယ္။)


(၅)။ေဝႆဝါ      သိက ကုသုိလ္ပါ။  ဗမာလုိ ရွင္းရွင္းေျပာရင္ ဝါဆုိသကၤန္းကပ္လွဴတဲ့ကုသုိလ္ပါ ။ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ဝါဆုိ ဝါကပ ္ေတာ္မူၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားကုိ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ဝါဆုိ သကၤန္း ကပ္လွဴမယ္ဆုိရင္ (မွတ္ခ်က္ မိမိတတ္နုိင္သေလာက္ေပါ့ေနာ္ တစ္စုံ တတ္နုိင္ရင္ တစ္စုံ ။ႏွစ္စုံတတ္နိုင္ရင္ႏွစ္စုံေပါ့) အဲဒီ ကုသုိလ္ ဟာလည္း ျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ေလးပါး ေသးေပမယ့္ ရလုိက္တဲ့ အက်ဳိးက အပါယ္ေလးပါး ကေတာင္ လြတ္ေျမာက္ခ်င္းဆုိတဲ့ အက်ဳိးမ်ဳိးကုိခံစားရတာပါ။

  ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္နဲ႔ အလားသ႑န္တူ တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္  ။  ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ က အပါယ္ေလးပါး ကလြတ္ေျမာက္ သလုိ ဒီ ကုသုိလ္ ကုိႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း လုပ္သြားမယ္ ဆုိရင္ စိတ္သာခ်ပါ။ အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ ပါတယ္။


(၆)။   ဧေကာ အာဝါေသာ ဆုိတဲ့ ကုသုိလ္ပါ။ ဆုိလုိတာက ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဇရပ္ တစ္ေစာင္ ေသာ္ လည္းေကာင္း လွဴဒါန္းတဲ့အလွဴဒါနကုိဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ လုံး တပည့္ေတာ္တုိ႔ မတတ္နုိင္ပါဘူးဘုရား ဆုိရင္ေတာ့ တစ္ေဆာင္လုံး မတတ္နိဳင္ရင္ တတ္နိဳင္သေလာက္ လွဴပါလုိ႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။

အဓိက ေက်ာင္းေဆာက္တဲ့ ကုသုိလ္ ထဲမွာ မိမိ ရဲ့ ဒါန ပါဖုိ႔သာ အေရးၾကီးပါတယ္။ အဲဒီ ကုသုိလ္ ဟာလည္း က်န္တဲ့ေကာင္းက်ဳိး ခ်မ္းသာ မေျပာလုိေတာ့ပါဘူး အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ျခင္း ဆုိတဲ့ အဆင့္ျမင့္တဲ့ အက်ဳိး ကုိပဲေျပာခ်င္ပါတယ္။ 

အဲဒီလုိ ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္။ ဒါမွမဟုတ္ တတ္နုိင္သေလာက္ လွဴဒါန္း လုိက္မယ္ ဆုိရင္ အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ ပါတယ္။ ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္ နဲ႔ အလားတူျဖစ္ပါတယ္။   ဒီ  ကုသုိလ္  ကုိလည္း တတ္နုိင္သေလာက္ လွဴဒါန္းပါ လုိ႔ေျပာျပ အသိေပးပါတယ္။


 ေနာက္ဆုံး(၇)။ က .....  ဧကာေပါကၡရဏီတဲ့ ဆုိလုိတာက ေရတြင္းေရကန္ မ်ားကုိ တူးေဖာ္ျခင္း၊ လွဴဒါန္း ၿခင္း၊ ေရတြင္းေရကန္ အေဟာင္း မ်ားကုိျပဳျပင္ လွဴဒါန္းျခင္း ဆုိတဲ့ ကုသုိလ္မ်ဳိးပါ။ အဲေလာက္ထိ မလုပ္နုိင္ေသးဘူး ဘုရားဆုိရင္ မိမိ အိမ္ေရွ့မွာ ေသာ္လည္းေကာင္း လမ္းေထာင့္တစ္ေနရာရာ မွာေသာ္ လည္းေကာင္း ေရအုိးစင္ေလးေဆာက္ျပီး ေသာက္ေရအုိးေလး တည္ ထားမယ္ ဆုိရင္လည္း ရပါတယ္။

အဲဒီလာက္ထိ မလုပ္နုိင္ဘူး ဆုိရင္ ေအာက္ထစ္ဆုံး ေရသန္႔ဗူးေလးကို တည္ထားျပီး ခရီးသြား ရဟန္း၊ ရွင္၊ လူမ်ားေသာက္သုံးဖုိ႔ တည္ထားမယ္ ဆုိရင္လည္း အဲဒီ ဒါနဟာ ေငြေၾကးနဲ႔ တုိင္းတာမယ္ ဆုိရင္ ေသးေပမယ့္ ရလုိက္တဲ့ အက်ဳိးက အပါယ္ေလးပါး လြတ္ေျမာက္တဲ့ အထိ တန္ဘုိးၾကီး။ အက်ဳးိမ်ား ပါတယ္။ ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္မ်ား နဲ႔ အလားတူျဖစ္တာပါ။


ဒါျဖင့္ရင္ အားလုံးေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ား ဆုိခဲ့ ကုသုိလ္(၇)မ်ဳိး ထဲက တစ္မ်ဳိး ကုိေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ႏွစ္မ်ဳိး ကုိေသာ္ လည္းေကာင္း၊ (၇)  မ်ဳိးလုံး  ကုိေသာ္လည္း အျမဲတန္း ဝတ္ထားျပီးျပဳလုပ္မယ္ ဆုိရင္ ျမတ္စြာ ဘုရား က ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ႏွင့္ အလားတူပါတယ္ ၊ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္မ်ား အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ သလုိ အဲဒီကုသုိလ္မ်ားကုိ အျမဲတန္းျပဳလုပ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ားလည္းအပါယ္ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ပါတယ္ လုိ႔ ေသေသ ခ်ာခ်ာေဟာထားခဲ့တာပါ။

တစ္ၾကိမ္ေလာက္ လုပ္ျပီး အပါယ္ေလးပါး က လြတ္ေျမာက္ခ်င္လုိ႔ေတာ့ မရဘူးေနာ္၊ (နိဗဒၶ) ဆုိတဲ့ ပါဠိက ပါေနေတာ့ အျမဲတန္း ဝတ္ထားျပီး ျပဳလုပ္ရမယ္ လုိ႔ေျပာတာပါ။ 

ဝါဆုိ သကၤန္း ဆုိလည္းႏွစ္စဥ္၊စာေရး တံမဲ ဆုိရင္ လည္း ႏွစ္စဥ္၊ ဆြမ္းခ်ဳိင့္ ဆုိရင္လည္း လစဥ္၊ေရအုိးစင္ ဆုိရင္လည္းေန႔စဥ္ေန႔တုိင္းေပါ့။  ရတနာသုံးပါး ကုိလည္း အသက္ ထက္ဆုံး ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ရမယ္။ 

ငါးပါးသီလ ကုိလည္းအတတ္နိဳင္ ဆုံးေစာင့္ထိန္းမယ္ ဆုိရင္ အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ပါတယ္ လုိ႔ တုိက္တြန္း အသိေပးခ်င္တာပါ။ 

အားလုံးေသာ ဒကာ။  ဒကာမ မ်ား မိမိႏွင့္ပတ္သတ္တဲ့ေ ဆြမ်ဳိး မိတ္ေဆြ အေပါင္းသင္း မ်ားကုိလည္း ဒီ ကုသိုလ္  (၇)  ခ်က္ ကုိ  တစ္ဆင့္ေျပာျပေပးပါ လုိ႔တုိက္တြန္းခ်င္ ပါတယ္။ျပီးေတာ့ မိမိ ကုိယ္တုိင္ လည္း တတ္နုိင္ သေလာက္ တစ္မ်ဳိးကုိ ၿဖစ္ေစ၊ႏွစ္မ်ဳိး ကုိျဖစ္ေစ၊ (၇)မ်ဳိးလုံး ကုိျဖစ္ေစဝတ္ထားျပီး အားထုတ္ပါ လုိ႔တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။

အားလုံး ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး က်န္းမာခ်မ္း သာၾကပါေစ၊ သာသနာေတာ္ အက်ဳိးကုိ လည္း ေဆာင္ရြတ္နဳိင္တဲ့ သာသနာျပဳ  အမ်ဳိးေကာင္းသား၊ အမ်ဳိးေကာင္းသမီး မ်ားျဖစ္ၾကပါေစ။



 ေရးသားသူ ။ အရွင္ဝိမလဝံသ (နာလႏၵာတကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ) ေရးသားၿပီး ကၽြန္ေတာ္မွ အသိျဖန္ ႔ျဖဴးေပးျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ 

ဤသုိ႔ျပဳရ ကုသလေၾကာင့္ အ႐ွင္ဘုရားတုိ႔ သိျမင္ၾကားသိ ရေသာ တရားမွန္ စကားမွန္ တုိ႔ကုိ ကုိယ္တုိင္ သိ႐ွိ၍ ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာ  ေသာ နိဗၺာန္ စခန္း တက္လွမ္းႏုိင္ရပါလုိ၏...
 


(မူရင္းျဖန္႔ေ၀သူကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္)


 ႏွလံုးသားထဲက ဗုဒၶအဆံုးအမမ်ား

No comments:

Post a Comment