ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရး ဟူေသာ National Security မွာ မ်ားစြာ က်ယ္ျပန္႔လွၿပီး ခပ္လြယ္လြယ္ ေတြးျမင္၍ မရတတ္၊ တမံေပါက္ေသးမွ ဆည္ႀကီး တစ္ခုလံုး ၿပိဳလဲသြားႏုိင္သည္ အထိ အႏၱရာယ္ရွိလွပါ၏။
အာရပ္-အစၥေရး (၆) ရက္ၾကာ စစ္ပြဲက သင္ခန္းစာ ထင္ရွားစြာေပးခဲ႔ၿပီး ျဖစ္သည္ ။ အေမရိကန္တြင္ WTC ဟူေသာ ကမၻာ႔ ကုန္သြယ္ေရးညီေနာင္ အေဆာက္အဦး အတိုက္ခိုက္ ခံရၿပီးေနာက္ပိုင္း National Security ကို ပိုမိုေတာင္႔တင္း ခိုင္မာေစရန္ Homeland Security ဟူေသာ အမိေျမ လံုၿခံဳေရးကို ထပ္မံဖြဲ႔ စည္း လိုက္ပံု ကို ေလ႔လာလွ်င္ အျခားႏိုင္ငံမ်ား မည္မွ် ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးႏွင္႔ပတ္သက္ၿပီး အေလးထား ေဆာင္ရြက္ ေနၾကသည္ကို မ်ားစြာ ရွင္းျပရန္မလိုဘဲ အလြယ္တစ္ကူ သေဘာေပါက္ႏိုင္ၾကဖြယ္ ရွိ၏။
အာရပ္-အစၥေရး (၆) ရက္ၾကာ စစ္ပြဲက သင္ခန္းစာ ထင္ရွားစြာေပးခဲ႔ၿပီး ျဖစ္သည္ ။ အေမရိကန္တြင္ WTC ဟူေသာ ကမၻာ႔ ကုန္သြယ္ေရးညီေနာင္ အေဆာက္အဦး အတိုက္ခိုက္ ခံရၿပီးေနာက္ပိုင္း National Security ကို ပိုမိုေတာင္႔တင္း ခိုင္မာေစရန္ Homeland Security ဟူေသာ အမိေျမ လံုၿခံဳေရးကို ထပ္မံဖြဲ႔ စည္း လိုက္ပံု ကို ေလ႔လာလွ်င္ အျခားႏိုင္ငံမ်ား မည္မွ် ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးႏွင္႔ပတ္သက္ၿပီး အေလးထား ေဆာင္ရြက္ ေနၾကသည္ကို မ်ားစြာ ရွင္းျပရန္မလိုဘဲ အလြယ္တစ္ကူ သေဘာေပါက္ႏိုင္ၾကဖြယ္ ရွိ၏။
ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ရခိုင္ေဒသသည္ မ်ားစြာ စိုးရိမ္ဖြယ္ရာ အေျခအေနျဖစ္သည္ကို မည္သူမွ် မျငင္းႏိုင္၊ အစိုးရ ၏ အႏၱရာယ္ တစ္ခုအေပၚ အသိအျမင္ ခ်ိဳ႔တဲ႔လြန္း၍ လိုအပ္ေသာ စီမံေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ကို ေကာင္းစြာ မေဆာင္ရြက္ခဲ႔၊ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားဟူေသာ "National Interest" ၏ ေခါင္းစဥ္တြင္ အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရး ဟူေသာ " National Security " က ထိပ္ဆံုး ဦးစားေပးတြင္ ရပ္တည္ေနပါ၏။ လံုၿခံဳေရး မရွိဘဲ အျခား မည္သည္႔ အက်ိဳးစီးပြားမွ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါ ။
ကိုယ္႔ထက္ အစစအရာရာ သာလြန္ေနေသာ ဖိလစ္ပိုင္ လို ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာပင္လွ်င္ တစ္ခ်က္ အလစ္ အငိုက္၌ မာရဝီ သည္ အၾကမ္းဖက္တို႔ လက္ေအာက္ နာရီပိုင္း အတြင္း က်ေရာက္ခဲ႔သည္၊ တစ္စိမ္႔စိမ္႔ ထိုးေဖာက္ထားသည္ကို ဗဟို အစိုးရက သတိ မမူခဲ႔ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္၏။ ယေန႔တိုင္ ျပန္တိုက္ယူ၍ မရေသးပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ရခိုင္ေဒသ အခ်ိဳ႔ေနရာမ်ား က်ဆံုးသြားပါၿပီဟု ဆိုႏုိင္ ပါၿပီ ။ အမွန္တရားသည္ အမွန္တရား သာ ျဖစ္ ပါ၏၊ အမွန္တရား ေရးလွ်င္၊ ေျပာလွ်င္ … အသံုးမက်သူ အခ်ိဳ႔က “အမုန္းစကား” ဟု မဆိုင္ေသာ ပုဒ္မကို လိုသလို အရွက္မဲ႔စြာ တပ္လာၾကေသးသည္။
ယခုရက္ပိုင္း သတင္းမ်ားႏွင္႔ အင္တာဗ်ဴးမ်ား အရ … အခ်ိဳ႔ေသာ ရြာမ်ားကို လံုၿခံဳေရးမ်ားပင္ ဝင္ေရာက္ ၍ မရေတာ႔ပါ ။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးတြင္လည္း ဗဟို အစိုးရမွ ခ်မွတ္ က်င္႔သံုးေသာစနစ္ကို လက္မခံၾကေတာ႔ ဘဲ ထိုရြာမ်ား၏ ဘာသာေရး အေျခခံ စီရင္မႈမ်ားက လႊမ္းမိုးေနသည္ဟူေသာ အခ်က္က ေဒသ၏ အစိတ္ အပိုင္း အခ်ိဳ႔ က်ဆံုး သည္႔ လကၡဏာျဖစ္ပါသည္ ဟု ဆိုင္ရာပညာရွင္မ်ားက တစ္ညီ တစ္ညြတ္ထဲ ဝန္ခံၾကပါ လိမ္႔မည္ ။
ယခုရက္ပိုင္း သတင္းမ်ားႏွင္႔ အင္တာဗ်ဴးမ်ား အရ … အခ်ိဳ႔ေသာ ရြာမ်ားကို လံုၿခံဳေရးမ်ားပင္ ဝင္ေရာက္ ၍ မရေတာ႔ပါ ။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးတြင္လည္း ဗဟို အစိုးရမွ ခ်မွတ္ က်င္႔သံုးေသာစနစ္ကို လက္မခံၾကေတာ႔ ဘဲ ထိုရြာမ်ား၏ ဘာသာေရး အေျခခံ စီရင္မႈမ်ားက လႊမ္းမိုးေနသည္ဟူေသာ အခ်က္က ေဒသ၏ အစိတ္ အပိုင္း အခ်ိဳ႔ က်ဆံုး သည္႔ လကၡဏာျဖစ္ပါသည္ ဟု ဆိုင္ရာပညာရွင္မ်ားက တစ္ညီ တစ္ညြတ္ထဲ ဝန္ခံၾကပါ လိမ္႔မည္ ။
.
" မုန္႔ဆီေၾကာ္ ႏႈတ္ခမ္းသားက စသည္၊"
****************************************
****************************************
မုန္႔ဆီေၾကာ္ကို ႏႈတ္ခမ္းသားက စ၍ စားၾကပါ၏ ။ ဖိလစ္ပိုင္ မာရဝီသည္လည္း ဗဟို အစိုးရႏွင္႔ ေဝးရာတြင္ တည္ရွိေသာေနရာ ျဖစ္ပါ၏။ ႏုိင္ငံ အခ်င္းခ်င္း စစ္ျဖစ္သည္မွ လြဲ၍ က်န္ပံုစံျဖင္႔ က်ဆံုးျခင္း တြင္ မုန္႔ဆီေၾကာ္ႏႈတ္ခမ္းသား မွ စခဲ႔ၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္ပါ၏။
အိမ္ေျခ (၅ဝ) မွ် မရွိေသာ ၿမိဳ လူမ်ိဳးအုပ္စုတြင္ (၈) ဦး အသတ္ခံရ၏။ ရက္ရက္ စက္စက္ သတ္ျဖတ္ခဲ႔ၾကျခင္းျဖစ္၍ အေလာင္းမ်ားမွာ ျမင္၍ပင္ မေကာင္း၊ အခ်ိဳ႔ အမ်ိဳးသမီးမွာ အသတ္မခံရမီ အုပ္စုဖြဲ႔ မုဒိမ္းက်င္႔ခံလိုက္ၾကရေသးသည္ ။ ရြာတြင္ မေနရဲေသာ သူတို႔ ရြာကို စြန္႔၍ ထြက္ေျပးလာခဲ႔ၾက၏။
အခ်ိဳ႔ ရြာမ်ားတြင္ ရြာ လူႀကီး ကို သူတို႔ဘာသာ လူမ်ိဳးျဖစ္လင္႔ကစား ဗဟို အစိုးရႏွင္႔ ဆက္စပ္မႈရွိသည္ဟု ယူဆ လွ်င္ပင္ ေခါင္းျဖတ္သတ္ၾကသည္ ။ ဗဟိုအစိုးရ၏ အာဏာ သက္ေရာက္မႈကို လက္မခံျခင္း ျဖစ္၏။ ဗဟို အစိုးရ၏ အာဏာ သက္ေရာက္မႈကို ျဖတ္ေတာက္ျခင္း၊ ျငင္းဆန္ျခင္းျဖစ္၍ “ပုန္ကန္ၿခင္း” ပင္ျဖစ္သည္၊
မေနရဲ၍ ရြာကို စြန္႔ခြာၾကလွ်င္ … ထိုေနရာကို သိမ္းယူျခင္းျဖင္႔ နယ္ေျမ ခ်ဲ႔ထြင္ၾကသည္၊ ခ်ဲ႔ထြင္ၿပီး နယ္ေျမတြင္ ဗဟို အစိုးရ၏ အာဏာ မသက္ေရာက္ေစျခင္းျဖင္႔ အလိုအေလ်ာက္ သိမ္းပိုက္ ၿပီးသား ျဖစ္သြားေတာ႔၏ ။ အေျခအေန တစ္ခုခု ေပးလာလွ်င္ ခြဲထြက္ခြင္႔ ေတာင္းခံၿပီး၊ ခြဲထြက္ခြင္႔ေပးသည္ ျဖစ္ေစ၊ မေပးသည္ျဖစ္ေစ … ထိုေဒသတြင္းေနထိုင္သူ အမ်ားစုျဖစ္လာ၍ တစ္ဖက္ ဘဂၤလားေဒ႔ရွ္ႏွင္႔ ပူးေပါင္းပါသည္ ဆို လွ်င္ … မည္မွ် လုပ္ကိုင္ရ ခက္ခဲသြားမည္ကို စဥ္းစားၾကည္႔ႏိုင္သည္ ။ဤသုိ႔ျဖင္႔ တစ္စ တစ္စ ခ်ဲ႔ထြင္လာခဲ႔လွ်င္ ေနာင္ႏွစ္ (၃ဝ/၄ဝ) ၌ ရခိုင္ေဒသ တစ္ခုလံုး က်ဆံုး သြားႏုိင္ပါသည္ ။
(၁၉၈၂) တြင္ မိမိ-ရခိုင္ေဒသ အခ်ိဳ႔သို႔ ေရာက္ခဲ႔ပါ၏။ ယေန႔ (၃၅) ႏွစ္ အၾကာတြင္ ထိုစဥ္က ေတြ႔ခဲ႔ရေသာျမင္ ကြင္းႏွင္႔ လံုးဝ ဆန္႔က်င္ေနေသာ ျမင္ကြင္းတစ္ခု အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ႔ပါေခ်ၿပီ ။
.
" ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးလား၊ လူ႔ အခြင္႔အေရးလား "
" ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးလား၊ လူ႔ အခြင္႔အေရးလား "
***************************************************
လစ္ဘရယ္ တို႔၏ ႐ူးေၾကာင္ေၾကာင္၊ လက္ေတြ႔ မဆန္ေသာ လူ႔အခြင္႔အေရးသည္ ကိုယ္ႏိုင္ငံ ကိုယ္႔လူမ်ိဳးဘက္က ၾကည္႔ေပးေသာ လူ႔ အခြင္႔အေရးမ်ိဳး-မဟုတ္၊ ေရနံႏုိင္ငံမ်ားမွ ေငြထုပ္ႀကီးႀကီးဘက္ မ်က္ႏွာလိုက္ၿပီး ကိုယ္႔ လူမ်ိဳးကို စေတးခဲ႔ေသာ က်ပ္မျပည္႔သည္႔ အေတြးအေခၚသာ ျဖစ္သည္ ။
ယေန႔ ဘယ္သူေတြ ေငြ ဘယ္ေလာက္ ရယူလက္ခံၿပီး “ လူ႔အခြင္႔အေရး ” ကို က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေအာ္ ခဲ႔သည္ဟူေသာ အမႈမ်ား ေပၚထြက္လာခဲ႔ၾကပါၿပီ ။ အာဏာရွိသူတို႔က မီဒီယာကို ထိန္းခ်ဳပ္၊ ေငြရွိသူတို႔က မီဒီယာကို ေငြျဖင္႔ ဝယ္ယူ၍ ျပည္သူတို႔ကို “ အမွား အသိ ” ေပးခဲ႔ၾကရာ ထိုသူမ်ားမွာ သမိုင္းတရားခံမ်ား ျဖစ္ၾကပါ၏။ Hard Power ျဖင္႔ အာဏာရွင္ အမည္ခံၾကရသူတို႔ထက္ Soft Power ကိုင္ထားၾကေသာ ကိုယ္႔လူမ်ိဳးကိုယ္ ေရာင္းစားၾကေသာ အာဏာရွင္မ်ားက ပို၍ ဆိုးဝါးေၾကာင္း သမိုင္းက စတင္ေဖာ္ထုတ္ လာခဲ႔ၾကပါၿပီ ။
ယေန႔ ဘယ္သူေတြ ေငြ ဘယ္ေလာက္ ရယူလက္ခံၿပီး “ လူ႔အခြင္႔အေရး ” ကို က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေအာ္ ခဲ႔သည္ဟူေသာ အမႈမ်ား ေပၚထြက္လာခဲ႔ၾကပါၿပီ ။ အာဏာရွိသူတို႔က မီဒီယာကို ထိန္းခ်ဳပ္၊ ေငြရွိသူတို႔က မီဒီယာကို ေငြျဖင္႔ ဝယ္ယူ၍ ျပည္သူတို႔ကို “ အမွား အသိ ” ေပးခဲ႔ၾကရာ ထိုသူမ်ားမွာ သမိုင္းတရားခံမ်ား ျဖစ္ၾကပါ၏။ Hard Power ျဖင္႔ အာဏာရွင္ အမည္ခံၾကရသူတို႔ထက္ Soft Power ကိုင္ထားၾကေသာ ကိုယ္႔လူမ်ိဳးကိုယ္ ေရာင္းစားၾကေသာ အာဏာရွင္မ်ားက ပို၍ ဆိုးဝါးေၾကာင္း သမိုင္းက စတင္ေဖာ္ထုတ္ လာခဲ႔ၾကပါၿပီ ။
လူ႔အခြင္႔အေရးသည္ ကိုယ္႔ႏိုင္ငံ ကိုယ္႔လူမ်ိဳး အတြက္သာ ျဖစ္သင္႔၏။ တစ္ၿခားဘက္မွ ၾကည္႔ရ ေသာအရာမ်ိဳး မဟုတ္ပါ၊ ႏိုင္ငံအားလံုး၊ လူမ်ိဳး အားလံုးသည္ ကိုယ္႔ႏိုင္ငံ ကိုယ္႔ အက်ိဳးစီးပြားကိုသာ ဦးထိပ္ ပန္ဆင္ၾကပါ၏။ သူ႔ႏိုင္ငံ သူ႔လူမ်ိဳး တို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားကိုသာ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္ ဟူေသာ သေဘာတရား ကို ျမန္မာတို႔ မေမ႔ေစလို ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကိုယ္႔ အက်ိဳးစီးပြားႏွင္႔ ဆန္႔က်င္ေသာ လူ႔အခြင္႔အေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ကိုလည္း ကိုယ္႔ဘက္ အက်ိဳး ရွိေအာင္သာ သံုးသင္႔သည္ ။ ႏိုင္ငံတစ္ခုတြင္ လံုေလာက္စြာ အင္အား မရွိေသး လွ်င္ နိုင္ငံတကာ၏ ဖိအားကို ရင္ဆိုင္ၾကရမည္မွာ လႊဲေရွာင္၍ မရတတ္၊ မည္သုိ႔ ပါးနပ္စြာ ေရွာင္လႊဲသည္႔ နည္း လမ္း ကို ရွာေဖြ အသံုးခ်၊ တန္ျပန္ရမည္သာ အေရးႀကီး၏။
တစ္ဖက္မွေအာ္ေသာ လူ႔အခြင္႔အေရး ဆိုသည္မွာ သူ႔ဘက္က အေျခခံေသာ ေတာင္းဆိုမႈျဖစ္၍ ကိုယ္႔ဘက္က ပညာနည္းစြာ လိုက္ေလ်ာရန္ မလိုပါ၊ သူတို႔ေတာင္းေသာ လူ႔အခြင္႔အေရးႏွင္႔ ကိုယ္႔ႏုိင္ငံ အက်ိဳးစီးပြားကို အလဲအလွယ္ လုပ္ရပါမည္လား ၊ သူတို႔ေတာင္းေသာ လူ႔အခြင္႔အေရးေၾကာင္႔ ကိုယ္႔ႏိုင္ငံ လံုၿခံဳေရးစည္း အက်ိဳးေပါက္ခံရပါမည္လား ။
ယေန႔ အသံက်ယ္က်ယ္ျဖင္႔ လူၾကားေကာင္းေအာင္ ေအာ္ေနၾကသူမ်ား၏ ေနာက္ေၾကာင္း ကို လိုက္ၾကည္႔ လိုက္ပါ၊ စီးပြားေရးေနာက္ခံ မရွိ၊ ဘာမွ အလုပ္မလုပ္ၾကဘဲ ဘယ္က “ေငြ” မ်ား ရေနပါသနည္း ။ မ်ားစြာမ ခက္ ခဲသည္႔အရာသာ ျဖစ္ပါ၏။ ထိုသူမ်ားကို ခြင္႔လႊတ္ေပးထားျခင္းပင္လွ်င္ မုန္႔ဆီေၾကာ္ အလယ္မွေဖာက္စားခံေနရျခင္း မည္ေနျပန္ပါသည္။
.
" စင္ကာပူ အစိုးရအႀကံေပး ထုတ္ပယ္ "
*******************************************
*******************************************
ႏိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရး က်ိဳးေပါက္ျခင္းသည္ ႏုိင္ငံတစ္ခု က်ဆံုးရျခင္း ျဖစ္၏။ (၅. ၈. ၁၇) သတင္း အရ စင္ကာပူ အႀကံေပး တစ္ဦးသည္ ျပည္ပႏုိင္ငံ တpfခ်ိဳ႔၏ လႊမ္းမိုးမႈကို ခံရသည္ဟုဆိုကာ တာဝန္မွ ထုတ္ပယ္ျခင္းခံလိုက္ရေသာ သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္မိလိုက္ၾကမည္ ထင္သည္။
ထိုသတင္းကို စင္ကာပူ ျပည္ထဲေရးက ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး၊ စင္ကာပူ အမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္မွ Huang Jing ျဖစ္သည္၊ Jing သည္ စင္ကာပူ အစိုးရ၏ အႀကံေပး တစ္ဦးျဖစ္သလို၊ “အေမရိကန္-တ႐ုတ္” ဆက္ဆံေရးဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူ ပညာရွင္လည္း ျဖစ္ၿပီး၊ “အာရွႏွင့္ ကမၻာလံုးဆုိင္ရာ စင္တာ” ၌လည္း ဒါ႐ုိက္တာ တစ္ဦး ျဖစ္ ပါ၏ ။ Jing ၌ ျပည္ပ လႊမ္းမိုးခံရေသာ သတ္မွတ္ခ်က္ အခ်ိဳ႔ကို ေတြ႔ရသည္ဟု ဆိုကာ ရာထူးမွ ရပ္နားေစလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါ ၏။ ႏုိင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးကို ႏုိင္ငံတုိင္း ဤမွ် အေလးထားေဆာင္႐ြက္ေလ့ ရွိၾကပါ၏။
ထိုသတင္းကို စင္ကာပူ ျပည္ထဲေရးက ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး၊ စင္ကာပူ အမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္မွ Huang Jing ျဖစ္သည္၊ Jing သည္ စင္ကာပူ အစိုးရ၏ အႀကံေပး တစ္ဦးျဖစ္သလို၊ “အေမရိကန္-တ႐ုတ္” ဆက္ဆံေရးဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူ ပညာရွင္လည္း ျဖစ္ၿပီး၊ “အာရွႏွင့္ ကမၻာလံုးဆုိင္ရာ စင္တာ” ၌လည္း ဒါ႐ုိက္တာ တစ္ဦး ျဖစ္ ပါ၏ ။ Jing ၌ ျပည္ပ လႊမ္းမိုးခံရေသာ သတ္မွတ္ခ်က္ အခ်ိဳ႔ကို ေတြ႔ရသည္ဟု ဆိုကာ ရာထူးမွ ရပ္နားေစလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါ ၏။ ႏုိင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးကို ႏုိင္ငံတုိင္း ဤမွ် အေလးထားေဆာင္႐ြက္ေလ့ ရွိၾကပါ၏။
ျမန္မာႏုိင္ငံ အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးကိုလည္းေကာင္း၊ အစိုးရ အဖြဲ႔အစည္း ကုိလည္းေကာင္း၊ စံႏႈန္းမ်ားသတ္မွတ္၍ ႏုိင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရး႐ႈေထာင့္အရ သုေတသနျပဳ စစ္ေဆးသင့္ပါ၏။
ႏုိ္င္ငံသား၊ ပါတီမ်ား၊ အစိုးရ ဆုိင္ရာမ်ားအတြက္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ တိက်စြာ ျပဠာန္း ၿပီးျဖစ္ပါ၏။ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ သစၥာေဖာက္ျခင္းသည္ ႀကီးေလး ေသာျပစ္ဒဏ္ လည္း ျဖစ္ပါ၏၊ Treason ဟူသည္မွာ ႏုိ္င္ငံေတာ္ သစၥာေဖာက္မႈျဖစ္ၿပီး၊ ျပစ္ဒဏ္ ႀကီးေလး သည္၊ မိမိႏုိင္ငံ လူမ်ိဳးကို နစ္နာေစလ်က္ အျခားႏုိင္ငံကို ကူညီျခင္း၊ ဩဇာ လႊမ္းမိုးခံျခင္း၊ အကူအညီ ရယူျခင္းတုိ႔ အက်ံဳးဝင္ပါသည္ ။
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၊ ဥေပဒႏွင့္ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားသည္ ႏုိ္င္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ ခ်က္ခ်င္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေသာ ထိန္းညိွမႈျဖစ္၏။ တပ္မေတာ္ကို အင္အားေတာင့္တင္းေစျခင္း၊ လူငယ္ ပညာတတ္မ်ား ေလ့က်င့္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးျခင္းစေသာ Nation Building ဆိုင္ရာသည္ ေရရွည္ေဆာင္ရြက္ ရမည္႔ နည္းလမ္းမ်ား ျဖစ္ ပါ၏။
ယေန႔ (၁ဝ. ၈. ၁၇) တြင္ တာခ်ီလိတ္၌ (၂ဝ၁၇) အတြင္း ပမာဏ အမ်ားဆံုးေသာ မူးယစ္ေဆး မ်ားကို လက္နက္ႏွင့္ အတူ ဖမ္းမိသည္ ဟူသည့္ သတင္းကို ဖတ္လုိက္ရသည္။ ဤျဖစ္ရပ္သည္ပင္ “မူးယစ္ေဆး” ႐ႈေထာင့္က ဟူ၍ မၾကည့္သင့္၊ တစ္ဆင့္တက္ ေတြးဆလွ်င္ ႏုိင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးကို ႀကီးမားစြာ ထိခိုက္ေစ သည္၊ မူးယစ္စြဲသူ မ်ားလာလွ်င္ တည္ၿငိမ္ေရးကို ထိခိုက္သည္ ။ ဖမ္းမိေသာ လက္နက္မ်ားသည္ အိမ္၌ အလွျပ ခ်ိတ္ဆြဲထားမည့္ အရာ-မဟုတ္ ။
ခိုးဝင္ ဘဂၤါလီမ်ား အေတာမသတ္ျဖစ္၏။ လက္နက္မ်ားစြာႏွင့္ ေန႔စဥ္ မိေနသည္၊ လံုၿခံဳေရးစည္း က်ိဳးေပါက္ျခင္းျဖစ္သည္၊ မ်ားစြာ ခက္ခဲသည့္ အရာမဟုတ္၊ လိုအပ္လွ်င္ လႊတ္ေတာ္မွ ဥေပဒျပဳ၍ ျပစ္ဒဏ္ ပုိသင့္သည္၊ ျပစ္မူထက္ ျပစ္ဒဏ္က နည္းပါးေနလွ်င္ ထိုဆိုင္ရာျပစ္မႈ က်ဆင္းမည္မဟုတ္၊ လႊတ္ေတာ္သည္ လုပ္သင့္ လုပ္ ထုိက္ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ဥပေဒျဖင့္ ထိန္းညိွရန္ တာဝန္ရွိေနပါေသာ္လည္း ထိေရာက္ေသာ အလုပ္မ်ားကို မလုပ္ႏုိင္ၾက ဟူေသာ အသံမ်ား ျပည္သူၾကားထဲက ထြက္လာခဲ့ပါၿပီ ။
.
" ပါဝါ ထိန္းညွိျခင္း "
**********************
**********************
ဟန္ခ်က္၊ မွ်ေျခ (Balance / Equilibrium) သည္ ျဖစ္တည္မႈတုိ႔ အတြက္ မ်ားစြာ အေရးပါလွ ပါသည္ ဟု ေရး ခဲ့သည္မွာလည္း မ်ားလွပါေခ်ၿပီ ။ ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အေရးပါေသာ ထိုအရာမ်ား ေပ်ာက္ဆံုးေနပါ၏။
ဦးသန္းေ႐ႊ လက္ထက္ကို အာဏာရွင္ ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္ ။ မျငင္းလိုပါ၊ သို႔ေသာ္ ေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုင္ၾက ရ၏၊ ေအာက္ေျခ လူတန္းစားတို႔၏ က်ပ္တည္းညည္းညဴမႈကို ယခုကဲ့သို႔ မၾကားခဲ့ရ။ အျပန္အလွန္ ထိန္းညိွမႈ႐ိွေသာ ႏုိင္ငံေရး စနစ္တစ္ခုသို႔ ဦးသိန္းစိန္ လက္ထက္တြင္ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးခဲ့ သည္ ။ အမ်ားညီ၍ “ဤ” ကို “ကြ်ဲ” ဖတ္ၾကေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္သည္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာ ျဖစ္ခဲ့ပါေသးသည္ ။
ယေန႔ ဒီမိုကေရစီအစိုးရပါဟု ဆိုေသာေခတ္တြင္ လႊတ္ေတာ္သည္ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာ ေတာ့သည္။ ႏုိင္ငံ အဆင့္ ထင္ရွားေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးျဖစ္ေစသည့္ ဥပေဒျပဠာန္းမႈတြင္ လက္ခ်ိဳးေရျပ၍ မေတြ႔ရေခ်။ ဥပေဒျပဳေရး၏ တာဝန္မွာ အစိုးရကို ထိန္းညိွရန္ ျဖစ္ပါေသာ္လည္း အစိုးရကို ေထာက္ခံေန ေသာလႊတ္ေတာ္ ျဖစ္မွန္း မသိျဖစ္ေနသည္ ဟူေသာ အသံကို ျပည္သူမွပင္ ၾကားေနရသည္ ။ ထို႔ထက္ ထူးျခားသည္မွာ ပါတီတူ ပါတီဝင္မ်ား ထဲမွ ျပန္ၾကားေနရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
ကမၻာႀကီးသည္ သူ႔ဝင္႐ိုးေပၚတြင္ (၂၃ ၁/၂) ဒီဂရီျဖင့္ ပံုမွန္ လည္ပတ္ေနပါသည္ ။ အင္အားႀကီး ႏုိ္င္ငံမ်ားက အင္အားနည္းႏုိင္ငံမ်ားကို သူတို႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ အသံုးခ်ေနၾက၏။ မတိမ္းမယိမ္း ႏုိ္င္ငံမ်ားက ဟန္ခ်က္မပ်က္၊ မွ်ေျခ မပ်က္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းေပးရင္းျဖင့္ ကမၻာ၏ လည္ပတ္မႈကို ပံုမွန္ ျဖစ္ေစခဲ့ပါ၏ ။
ႏုိင္ငံတစ္ကာတြင္ Balance of Power သည္ မွ်ေျခေကာင္း Equilibrium ကို ရရွိေစရန္ လက္ေတြ႔ၾကေသာ သေဘာတရားႏွင့္ သီအိုရီ တစ္ခု ျဖစ္လာၿပီး၊ တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳလ်က္ရွိပါ၏၊ (Balance of Power Theory is "Relative Theory") ။
ဟန္ခ်က္ထိန္းညိွရန္ ပါဝါကို ထိန္းညိွရ၏။ ဤ Balance of Power တြင္- ----
ႏိုင္ငံတစ္ကာ အခင္းအက်င္းသည္ ပရမ္းပတာ၊ မင္းမဲ့ စ႐ိုက္ျဖစ္ေနျခင္း၊
(International order is anarchic)
(International order is anarchic)
ဇာတ္ေကာင္မ်ား (ႏုိင္ငံမ်ား) အားလံုး ရွင္သန္ေရး ၊
(Survival of all actors)
(Survival of all actors)
အင္အား ဆက္စပ္မႈမ်ား ရွိေနရန္ ၊
(Relations of powers)
(Relations of powers)
အထက္ပါ အေျခအေနမ်ိဳးမွ ေက်ာ္လႊားေစရန္၊ ျဖစ္တည္ေစရန္ (စစ္မျဖစ္လို၍) ပါဝါထိန္းညိွမႈ ကို တြင္က်ယ္စြာ အသံုးခ်ခဲ့၊ ခ်ေနၾကပါ၏။
• ႏို္င္ငံတစ္ခု၏ေခါင္းေဆာင္သည္ ပညာႀကီးခဲ့ပါက .......…
• "Internal balance of power"
* "External balance of power"
• "Internal balance of power"
* "External balance of power"
" ရန္ဟီလီး ကို လူလဲသင့္ၿပီ "
**********************
**********************
တပ္မေတာ္ႏွင့္ ANP ေတြ႔သည္၊ ေနာက္တစ္ရက္၌ ရခိုင္ေဒသသို႔ တပ္မေတာ္လံုျခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔ အခ်ိဳ႔ စစ္ေရြ႔ သည္၊ ရန္ဟီလီးက စစ္အင္အား တိုးခ်ဲ႔ၿခင္းအတြက္ စိတ္ပူသည္” ဟု အသံထြက္လာသည္၊ ျမိဳ လူမ်ိဳး တို႔ၿမင္မေကာင္းေအာင္ အၾကမ္းဖက္ မုဒိန္း တစ္၀က်င့္ၿပီး အသက္ခံရစဥ္ ရန္ဟီလီး ႏွုတ္ဆိတ္ခဲ႔ပါ၏၊ ၿမင္မ ေကာင္း၊ၾကားမေကာင္ေအာင္ ဘက္လိုက္ေသာသူကို အစိုးရမွ ကန္႔ကြက္ လူစားလဲရန္ေတာင္းဆိုသင့္သည္ ။
ရခိုင္ၿဖစ္ရပ္ကို ၿမင္ရသေလာက္ၿဖင့္ မစဥ္းစားသင့္၊ မာရဝီ ကဲ႔သို႔မၿဖစ္ႏိႈင္ပါဟု မည္သူ အာမခံပါမည္နည္း ။ မိမိိိအၿမင္ၿဖင့္ ဆိုလွ်င္ အခိုင္အမာ စခန္းအခ်ိဳ႔ကို တည္ေဆာက္ႏိႈင္ရန္ ဘတ္ဂ်က္တင္သင့္၏ ။ ေနာက္ဆံုး ေပၚနည္း ပညာ အခ်ိ႔ကို သံုး၍ ေဝဟင္မွ (၂၄) နာရီေစာင့္ၾကည့္စနစ္ ထားသင့္သည္ ။ သို႔မွသာ အၾကမ္းဖက္တို႔၏ လႈပ္ရွား မႈ႔ကို ရွင္းလင္းၿပတ္သားစြာထုတ္ေဖၚထုတ္ႏိႈင္ၿပီး ရန္ဟီလီးႏႈတ္ကိုလည္း ပိတ္ေစႏိႈင္ပါလိမ့္ မည္ ။ ဤမွ်ေလာက္ေသာ နည္းပညာႏွင့္ အဆက္အသြယ္မ်ိဳးကို မိမိမွေသာ္၎၊ အၿခား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွ ေသာ္၎ လြယ္ကူစြာ ခ်ိတ္ဆက္အကူအညီေပးႏိႈင္ၾကပါသည္ ။
ကိုယ္႔ႏိႈင္ငံ လံုၿခံဳေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ႏွင့္ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ႔မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ခြင့္ရွိပါ၏၊ ဤသည္ကိုပင္ Sovereignty ဟုေခၚေၾကာင္း ရန္ဟီလီ မသိစရာမရွိပါ။
ယေန႔ လံုၿခံဳေရးစည္း က်ိဳးေပါက္မႈသည္ Internal Balance of power ကို ထိပါးေစရာ အေၾကာင္းတစ္ခုျဖစ္လာၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ တရားစီရင္ေရးတို႔ ဟန္ခ်က္ပ်က္ေနျခင္းက လည္း မ်ားစြာ အင္အားနည္းပါးေစပါ၏ ။ ယေန႔ ျမန္မာႏုိ္င္ငံသည္ Total Crisis ဟူေသာ အေထြေထြ အက်ပ္အတည္းႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေန ရေသာ ကာလျဖစ္သည္ကို ျငင္းဆန္ရန္ မသင့္ေတာ့ ။
မည္သို႔ ေက်ာ္လႊားမည္နည္း ။ ျပည္တြင္း အေရး သက္သက္ အျမင္ျဖင့္သာ စဥ္းစား၍ မရေတာ့၊ လက္နက္ကိုင္ေပါင္းစုံ၊ ရခိုင္ေဒသ (ကရင္ျပည္နယ္၊ တနသၤာရီတိုင္း က်န္ေသး) အေရးအရာမ်ားသည္ ယခုထက္ပို၍ ဆိုးဝါး လာပါက ေသခ်ာေပါက္ ဟန္ခ်က္ပ်က္၊ မွ်ေျခ လြတ္မည့္ကိစၥမ်ား ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္ ။ ေဒသႀကီးတစ္ခုလံုး မဆိုထားလင့္၊ “ေျမတစ္လက္မ” ပဲ့ထြက္လွ်င္ပင္ “ နိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာ” ကို ထိပါးျခင္းဟု အားလံုးက ခံယူတတ္ၾကရပါလိမ့္မည္ ။
ေနဇင္လတ္
(၁ဝ-၈-၁၇) (၁၈၉၆)
(၁ဝ-၈-၁၇) (၁၈၉၆)
No comments:
Post a Comment