(၂) ဝမ္းနည္းတယ္၊ ဝမ္းသာတယ္၊ ခ်မ္းသာတယ္၊ ဆင္းရဲတယ္ ဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ေလး ကို ႐ႈေနတာ က ေဝဒနာႏုပႆ နာ။
(၃) ကိုယ့္ သႏၲာန္မွာျဖစ္တဲ့ ေလာဘနဲ႔ ယွဥ္တြဲလာတဲ့ စိတ္၊ ေဒါသ နဲ႔ ယွဥ္တြဲလာတဲ့ စိတ္၊ ေမာဟ နဲ႔ ယွဥ္တြဲလာတဲ့ စိတ္ ဒီ စိတ္ကေလး ကို ႐ႈေနတာက စိတၱာႏုပႆ နာ။
(၄) ၾကံေတြးမႈ၊ ၾကံစည္မႈေတြ၊ ႐ုပ္ခႏၶာ ဓာတ္ သေဘာေတြကို ႐ႈေနတာ က ဓမၼာႏုပႆ နာ။
အဲ့ဒီလို မိမိ သႏၲာန္မွာ ႐ွိတဲ့ သဘာဝ တရားေတြကို အမွန္ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။
၁။ အဲ့ဒီ အမွန္ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တာကိုပဲ သမၼာဒိ႒ိ လို႔ ေခၚပါတယ္။ သမၼာဒိ႒ိ ဆိုတဲ့ အမွန္ျမင္ႏိုင္ဖို ႔အတြက္...
၂။ သမၼာသကၤပ ၸဆိုတဲ့ မွန္မွန္ ကန္ကန္ စဥ္းစားတတ္ဖို႔ လိုတယ္။
၃။ အဲ့ဒီလို မွန္မွန္ ကန္ကန္ စဥ္းစားတတ္ဖို႔ အတြက္ သမၼာဝါယာမ ဆိုတဲ့ ႀကိဳးစားဖို႔ လိုအပ္တယ္။
၄။ အဲ့ဒီလို ႀကိဳးစားဖို႔ အတြက္ သမၼာသတိ ဆိုတဲ့ စိတ္စိုက္ဖို႔ လိုတယ္။
၅။ အဲ့ဒီ သမၼာသတိ ေခၚတဲ့ အာရံု တစ္ခုထဲမွာ စိတ္ကို ၿငိမ္ေအာင္ ထားတာက သမၼာသမာဓိ ပါ။
ဒီလို ေပါင္းစပ္ လိုက္တဲ့ မဂၢင္ (၅) ပါး ကို "ကာရာပက မဂၢင္(သို႔) ကာရက မဂၢင္" လို႔ ေခၚတယ္။
တရားဓမၼ က်င့္ၾကံ ႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္တဲ့ အခါ ဒီ မဂၢင္ ငါးခုဟာ ဟန္ခ်က္ ညီညီနဲ႔ အလုပ္ လုပ္သြားၿပီ ဆိုရင္ျဖင့္ သဘာဝေတြ ကို အမွန္အတိုင္း သိႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။
ဆိုၾကပါစို႔...................................
ထြက္ေလ ဝင္ေလေလး ကို ႐ႈမွတ္ေနတယ္ ဆိုရင္ ထြက္ေလ ဝင္ေလေလး ကို သူ႔ သဘာဝေလး အတိုင္း
မသိ သိေအာင္ ႀကိဳးစား တာဟာ သမၼာဝါယာမ။
အဲ့ဒီ ထြက္ေလ ဝင္ေလေလး ကို အျမဲတမ္း သတိ ကပ္ထားတာက သမၼာသတိ။
ထို ထြက္ေလ ဝင္ေလ အာရံု တစ္ခုထဲေပၚမွာ စိတ္ကိုၿငိမ္ေအာင္ ထားတာက သမၼာသမာဓိ။
ထြက္ေလ ဝင္ေလေလး ရဲ႕သဘာဝ ကို စဥ္းစားေတြးေခၚေနတာ က သမၼာသကၤပၸ။
ေဟာ... အဲ့ဒီလို ေလးခုေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့ အခါ ဘာေပၚလာတုန္း ဆိုရင္ ထြက္ေလ ဝင္ေလေလး ရဲ႕သဘာဝ တရား ကို အမွန္ျမင္လိုက္ တဲ့ သမၼာဒိ႒ိ ဆိုတာ ေပၚလာေတာ့တာပါပဲ။
ဘာကို အမွန္ျမင္သလဲ ဆိုေတာ့ ထြက္ေလ ဝင္ေလေလး ဟာ သူ႔ သဘာဝ ထြက္ေလ ဝင္ေလပဲ၊
"ငါ မဟုတ္ပါလား" ဆိုတဲ့ အယူမွန္ သြားတာကို သမၼာဒိ႒ိ အမွန္ျမင္ျခင္း လို႔ေခၚတယ္။
ငါ မဟုတ္ဘူး ဆိုတဲ့ အျမင္ဟာ အမွန္ျမင္ေပါ့။ အဲ့ဒီ အမွန္ျမင္လိုက္တဲ့ အခါ ႐ုပ္နာမ္ ဓမၼ သခၤါရေတြ နဲ ႔ပတ္သက္ၿပီး " ၿငီးေမြ႔မႈ " ဆိုတာ ေပၚလာတယ္။
ၿငီးေငြ႔ လာတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း " တြယ္တာမႈ " ဆိုတာ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ တြယ္တာမႈ မ႐ွိတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ " လြတ္ေျမာက္ " သြားတာပဲ။
အဲ့ဒီလို အဆင့္ဆင့္ အက်ိဳး႐ွိ သြားေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက ကာယ၊ စိတၱ၊ ေဝဒနာ၊ ဓမၼ လို႔ဆိုတဲ့
သတိပ႒ာန္ အာရံုေလးပါးေပၚမွာ လူတိုင္း လူတိုင္း ဟာ ဘယ္အခ်ိန္ မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ မိမိတို ႔အားလပ္တဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ အာရံုစိုက္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ခုနကေျပာတဲ့ အသိဥာဏ္ေတြ အားလံုးေပၚလာၾက မွာ ပါတဲ့ ။
အဲ့ဒီလို ေပၚလာတဲ့ အခါမွာ ဝိမုတၱ " လြတ္ေျမာက္မႈ " ဆိုတာကို ရလာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး
Zaw Lin
No comments:
Post a Comment