ဗ်ာဒိတ္ ခံယူေသာေန႔ျဖစ္ျခင္း၊
ဖြားျမင္ေတာ္ မူေသာေန႔ျဖစ္ျခင္း၊
ဘုရားျဖစ္ေတာ္ မူေသာေန႔ျဖစ္ျခင္း၊
ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူေသာေန႔ျဖစ္ျခင္း၊
ဤ ထူးျခားခ်က္ေလးမ်ိဳး တို႔ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ ထူးျခားခ်က္ေလးမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာေၾကာင့္ ဤေန ႔ကို `ကဆုန္ လျပည့္ ဗုဒၶေန႔´ ဟု အမႊမ္းတင္ ေခၚဆိုၾကပါသည္။
၂။ ဤ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ မာရ္နတ္ ရန္ကို ေအာင္ျမင္ေတာ္ မူေသာေၾကာင့္ ဤေန႔ ဤရက္ကို `ကဆုန္ လျပည့္ မာရ္ေအာင္ေန႔´ အျဖစ္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တို႔၏ စိတ္ အစဥ္တြင္ စြဲျမဲ၍ေနၾကပါသည္။
၃။ ဝိသာခါ နကၡတ္ႏွင့္ ယွဥ္၍ ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း၊ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူျခင္းမ်ား ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ကဆုန္ လျပည့္ေန႔ ကို `ဝိဆခ္ေဒး´ဟု ေခၚဆိုၾကပါသည္။ ဝိသာခါေဒး ဟု ဆိုလိုပါသည္။
၄။ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ တို႔သည္ ဘုရားျဖစ္ေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ကို အာ႐ုံျပဳ၍ ကဆုန္ လျပည့္ေန႔၌ ပရိေဘာဂေစတီ ထိုက္ေသာ ေဗာဓိပင္ ကို ေရသြန္းေလာင္းေလ့ ႐ွိၾကပါသည္။
၅။ ေဗာဓိပင္ သည္ သဗၺဳညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ကို ရ၍ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူရာ ဌာနျဖစ္ျခင္း၊ ဖြားဖက္ေတာ္ ၇ ပါး တြင္ စာရင္းဝင္ျဖစ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ထူးျခားေသာ သစ္ပင္ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ တိုက္႐ုိက္ ဆက္စပ္၍ ေဗာဓိပင္ ၌ ေရသြန္းေလာင္းျခင္း အစဥ္အလာ ကို ေခတ္ အဆက္ဆက္ ျပဳလုပ္ လာခဲ့ၾကပါသည္။
၆။ ျမန္မာ့ ႐ုိးရာ ၁၂ ရာသီ ပြဲေတာ္မ်ား အနက္ ကဆုန္လ ၌ ေညာင္ေရသြန္း ပြဲေတာ္ကို ႐ုိးရာ ပြဲေတာ္အျဖစ္ အစဥ္ အလာ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါသည္။
၇။ အသနေဗာဓိယမေထရ္ ၏ အေလာင္းသည္ တိႆ ဘု ရား႐ွင္ ၏ ေဗာဓိပင္ ကို စိုက္ပ်ိဳး ပူေဇာ္ရေသာ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ နတ္ျပည္၌ျဖစ္ရျခင္း၊ စၾကာမင္းျဖစ္ရျခင္း၊ အပါယ္ေဘးမွ လြတ္ကင္းရျခင္းအက်ိဳးမ်ားကို ခံစားရေၾကာင္း (ေထရာပဒါန္) က်မ္းဂန္ ၌ ေဟာၾကားထားပါသည္။
၈။ ဂေႏၶာဒကတိႆ မေထရ္ ၏ အေလာင္း သည္ ပဒုမုတၱရ ဘုရား႐ွင္ ၏ ေဗာဓိပင္ ကို နံ႔သာေရျဖင့္ သြန္းေလာင္းေသာ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ နတ္ျပည္၌ျဖစ္ရျခင္း၊ အနာေရာဂါ မ႐ွိျခင္း၊ ေသာက ကင္းေဝးျခင္း စေသာ အက်ိဳးမ်ားကို ခံစားရပါသည္။
၉။ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို ႏွလံုးသြင္း၍ ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္မ်ား အေနျဖင့္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္စဥ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ေရာက္တိုင္း ဗုဒ ၶ႐ုပ္ပြား ဥဒၵိႆေ ေစတီေတာ္ မ်ားကို အေနကဇာတင္ ဗုဒၶအဘိေသက မဂၤလာသဘင္ ဆင္ယင္ က်င္းပ၍ ကုသိုလ္ အထူးကို ဆည္းပူးေလ့႐ွိၾကပါသည္။
ေက်ာင္းကန္ ဘုရားသို႔ သြား၍ ဒါန သီလ ဘာဝနာ အမႈကို ျပဳလုပ္၍ ကဆုန္ လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ကို အမွတ္တရ ဆင္ႏႊဲၾကပါသည္။
မာဂဓီ (သာစည္)၏ [အခါေတာ္ေန႔မ်ား စာအုပ္မွ]
ေမတၱာျဖင္႔ ဓမၼစကူးဆုံရာ
တရားက်င့္ေဖာ္မ်ားဆံုဆည္းရာ
No comments:
Post a Comment