21 February 2019

ရႈ႕ေဒါင့္ကြဲျဖစ္တည္မႈ ၀ါဒ ၏ တိုးတိုက္မႈမ်ား



Existentialism ဟူေသာျဖစ္တည္မႈ ၀ါဒသည္ အထူးသျဖင့္ သက္ရွိတို႔၏ အေျခခံ လုိအပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ္ လည္း လူသားပဓါန (Humanism) အယူအဆ အားေကာင္းလာေသာအခါ မတူညီေသာရႈ႕ေဒါင့္ မ်ားေၾကာင့္ တိုးမိ တိုက္မိသည္မွ ထိပ္တိုက္ အားၿပိဳင္ရာသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ေတာ့၏။
.
တစ္ခ်ိန္က ရုပ္၀ါဒ (Materialism )၊ ၀ိၪာဏ၀ါဒ ( Idealism)၊ အစစ္အမွန္၀ါဒ(Realism) တို႔အားၿပိဳင္ခဲ့ၾက ဘူးသည္။ အိုင္ဒီယာ စစ္စစ္သည္ သေဘာတရားေရးရာ အရ နားေထာင္ေကာင္းပါေသာ္လည္း အတၱ အေျခခံေသာ လူသားတို႔ အၾကားတြင္ လက္ေတြ႔ အလုပ္မျဖစ္ခဲ့ေခ်။ 

ကြန္ျမဴ နစ္ တို႔၏ ရုပ္၀ါဒကလည္း ဒုတိယကမာၻစစ္ ၀န္းက်င္တြင္ ကမာၻ႔ေဒသ အေတာ္မ်ားမ်ား အေပၚ ၾသဇာ သက္ေရာက္ခဲ့ပါေသာ္လည္း စစ္ေအးလြန္ကာလတြင္ သၿဂိဳလ္ခံလုိက္ ရသည္။

စစ္ေအးလြန္တြင္ အေမရိကန္တို႔၏ တန္ဘိုး (Value) ဟုေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ေသာ က်င့္စဥ္ (Democracy) သည္ လူ႔အခြင့္အေရး (Human Right) ကို အေဖၚျပဳကာ တန္ဖိုးခ်မွတ္မႈ ဆိုင္ရာပညာ (Axiology) ထဲမွ အစိတ္ အပိုင္း အခ်ိဳ႕ျဖစ္ေသာ စံႏႈန္း (Standard) မ်ားျဖင့္ကြန္ျမဴနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္ႏိုင္ငံမ်ား၏ အေတြးအေခၚ ကိုျပန္ လည္ အေရာင္ ေျပာင္းရန္ႀကိဳးစားခဲ့သည္။
.
သို႔ေသာ္လည္း တစ္ကယ့္ လက္ေတြ႕တြင္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ား၏ လက္ေတြ႕လုပ္ရပ္၊ ကိုယ္က်င့္တရား (Ethic) မ်ားသည္ ရုပ္အမွန္ေပၚလာရာမွ ႏိုင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ား၏ ပညာတတ္မ်ား၏ သိမႈေဗဒ (Epistemology) မွ တစ္ဆင့္ ယုတိၱေဗဒ (Logic) တုိ႔ေၾကာင့္ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈ ေလ်ာ့နည္းလာခဲ့ၿပီး (၂၁) ရာစု၏ နိဒါန္းကို ဒီမိုကေရစီ လက္ညႈိးအထိုးခံျခင္းျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္ဟုျမင္ပါ၏။


အေတြ႕အၾကံဳက ဆရာျဖစ္သည္
************************************
အထူးသျဖင့္ ပညာနည္းေသာႏိုင္ငံမ်ားကို ပညာႀကီးေသာႏိုင္ငံမ်ားက လုိသလုိ ပံုသြင္းခဲ့ၾကသည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရး (Human Right) ကို သူတို႔ အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ေစသည့္ ဘက္ကၾကည့္ၾကသည္။ ဤ အ တြက္ မီဒီယာအေထာက္အပံ့ကို aကာင္းစြာ သံုးစြဲၾကသည္။ ဥပမာ..အားျဖင့္ ရခိုင္ေဒသ ဘဂၤလီ မ်ား၏ တိုက္ခိုက္မႈ၊ တပ္မေတာ္ဖက္က လံုျခံဳေရး ထမ္းေဆာင္မႈတြင္ ႏိုင္ငံတိုင္း၏ အခ်ဳပ္အျခာကို ကာကြယ္ရန္ ရွိသည္ ဟူသည့္ အခြင့္ အေရးကို aဘးဖယ္ထားၿပီး ဘဂၤလီမ်ားဖက္မွ လူ႔အခြင့္အေရးဟစ္ခဲ့ၾကသည္။ ထြက္ေျပး အေရအတြက္ထက္ မ်ား စြာ ပိုသည့္ျပန္၀င္ ဘဂၤလီဖက္မွ ရပ္တည္ၾက၏။ျပည္တြင္း တိုင္းရင္းသား တို႔ဘက္မွ မွန္ကန္စြာၾကည့္ေသာ၊ တရားမွ် တေသာ ရႈ႕ျမင္ရပ္တည္မႈမ်ိဳး မဟုတ္ခဲ့ေခ်။

အစိုးရမ်ား၏ စြမ္းရည္ (Capacity) ကို သူတို႔ေကာင္းစြာ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကသည့္ အေလွ်ာက္ ႏိုင္ငံတစ္ကာႏွင့္ ဖိအားေပးကာ သူတို႔ လိုခ်င္ေသာႏိုင္ငံတစ္ကာ စံႏႈန္းကို သံုး၍ သူတို႔ လိုခ်င္ေသာ ပံုသို႔ သြင္းရန္ ႀကိဳး စားၾကသည္။ 

သာမန္ျပည္သူထက္ ပို၍ေတြးေခၚႏိုင္ေသာ ႏိုင္ငံတစ္ကာ အေတြ႕အႀကံဳရွိသူ တစ္ခ်ိဳ႕က ကိုယ့္ေျမ၊ ကိုယ့္ရြာ၊ကိုယ့္ႏိုင္ငံဘက္မွ ခုခံကာကြယ္ၾကေတာ့သည္။ ဤတြင္ ယုတိၱကင္းမဲ့မႈ (Absurdity) ႏွင့္ အေတြ႕အႀကံဳ ပညာ ကို အဓိက ထားေသာ (Empiricism) တို႔ ထိပ္တုိက္တိုးၾကေတာ့သည္။ တစ္နည္း ဆိုလွ်င္ Logic of things ဟူသည္ အရာအားလံုး၏ ယုတိၱျဖစ္ျခင္းႏွင့္ Logic of reason ဟူေသာ က်ိဳးေၾကာင္း ဆီေလ်ာ္မႈ၏ ယုတိၱ ၿဖစ္ျခင္း တို႔ အားၿပိဳင္မႈဟု ဆိုလ်င္ရႏိုင္သည့္ အေျခအေနျဖစ္သည္။
.
ျဖစ္တည္မႈ ( Existentialism ) သည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ လက္ခံႏုိင္ရာျဖစ္ေသာ္လည္း၊ စစ္မွန္ ေသာ ၿဖစ္တည္ မႈ ( Authentic Existence ) ဟုတ္ - မဟုတ္ ဆုိသည္က ပညာႀကီးသူတုိ႔၏ စဥ္းစားလာရ ဖြယ္ ရာျဖစ္လာသည္။ 

ထြက္ေျပး ဘဂၤလီ တုိ႔ကုိျပန္လည္ လက္ခံျခင္းသည္ ေယဘုယ် လက္ခံႏုိင္ဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ထြက္ေျပး ဘဂၤလီထဲမွ အၾကမ္းဖက္မ်ား ေရာေႏွာပါလာမႈ၊ ဘာသာေရးေခါင္း ေဆာင္ အခ်ိဳ႕၏ အၾကမ္းဖက္ မ်ား ဆဲလ္ျဖစ္ေနမႈကုိေရာ လက္ခံရပါမည္လား .? အေရးယူမႈ မရွိရေတာ့ၿပီလား ဟူသည္မွာ ေယဘုယ် လက္ခံထားေသာျဖစ္တည္မႈဝါဒကုိ စိန္ေခၚလာသည့္ အႀကီးမားဆုံးေမးခြန္းျဖစ္ လာသည္။ 

ဤအေပၚ အစုိးရႏွင့္ မူဝါဒ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္သူမ်ားက အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြား ( National Interest ) အတြက္ ပညာႀကီးႀကီး ျဖင့္ အရွည္ကုိႀကည့္၍ မွန္ကန္ေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ခ်မွတ္ႏုိင္ရန္ လုိလာ သည္။

စစ္မွန္ေသာျဖစ္တည္မႈ ထားရွိသင့္
***************************************
ဂႏၲဝင္ေရွးေဟာင္း ဂရိဒႆ       န တစ္ခုျဖစ္ေသာ ျဖစ္တည္မႈ အဓိကဝါဒ (Existentialism) သည္ သူ႔ေခတ္ သူ႔ အခါက အားေကာင္းခဲ့ပါ၏ ။ သုိ႔ေသာ္လည္း အေတြ႔အႀကံဳ ဟူေသာ ဆရာ၏ ထပ္တုိးစဥ္းစားမႈမွ ရလာသည့္ ပညာ ေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာ Authentic Existence ကုိသာ ပုိ၍ အေလးထားရမည္ ဟူေသာ အသိသုိ႔ လူသား မ်ားက ဆန္႔ထုတ္ေတြးေတာ လာၾကေတာ့သည္။

ယေန႔ႏုိင္ငံတုိင္း ထုတ္မေျပာၾကေသာ္လည္း မမွိတ္မသုံ အေျခခံ ရပ္တည္ထားၾကသည့္ အမ်ိဳးသား အက်ိဳး စီးပြား National Interest ႏွင့္ အတူ တြဲစဥ္းစားလာၾကေသာအခါ စစ္မွန္ေသာျဖစ္တည္မႈသည္ ပင္လွ်င္ မိမိရႈ႕ေဒါင့္မွၾကည့္ေသာ၊ မိမိ အက်ိဳးစီးပြားကုိျဖစ္ေစေသာ အခါမွ စစ္မွန္သည္ဟု ယူဆလာၾကရျပန္သည္။
ဤ အခ်က္ကုိ ၿမန္မာႏုိင္ငံ အစုိးရမ်ားက သတိမေမ့ က်င့္သုံးၾကရန္လုိလာသည္။


ျဖစ္တည္မႈ ပဓာနကုိ ဆုပ္ကုိင္လြန္းေသာ အခါ ဆင္ျခင္တရား ( Reasoning ) ကုိ ပစ္ပယ္လာတတ္ၾက သည္။ ျဖစ္တည္မႈသည္ ခံစားမႈ ( emotional ) ႏွင့္ အတၱ ( Ego ) ကုိ အေျခခံသည္ျဖစ္ရာ တစ္ခါ တစ္ရံတြင္ ေၾကာင္းက်ိဳး ဆီေလ်ာ္မႈကုိ ေမ့ထားတတ္ေလ့ရွိ၏။ (၂၉.၁.၁၉) ေန႔က လႊတ္ေတာ္တြင္ ရုတ္တစ္ရက္ ေျခဥ ၿပင္ဆင္ ေရးေကာ္မတီ ဖြဲ႔ရန္ အေရးႀကီး အဆုိတင္သြင္းလုိက္ျခင္းသည္ လုပ္ထုံး လုပ္နည္းႏွင့္ မကိုက္ညီပါ ဟူ၍ တပ္မ ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈကုိ ခံလုိက္ရျခင္းသည္ ဥပမာေကာင္း တစ္ခုျဖစ္ပါ လိမ့္မည္။

ယခု အစုိးရ (၃) ႏွစ္တာ ကာလတြင္ စီးပြားေရးေကာင္းမြန္ျခင္း၊ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာစည္ပင္ျခင္း၊ ႏုိင္ငံေရး တည္ၿငိမ္ျခင္း၊ အလားအလာေကာင္းမ်ား ရွိၿပီးျပည္သူတုိ႔ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ လည္လည္ႏွင့္ စိတ္ခ်မ္းသာ ကုိယ္က်န္းမာရွိျခင္းတုိ႔ ရွိေန ပါက ေၿခ/ဥျပင္ဆင္ရန္ ခက္ခဲလွမည္ မဟုတ္ေခ်။

ေဖာ္ျပပါ အေျခအ ေနမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ကုိျပည္သူမ်ား ခံစား ေနရၿပီး၊ ဘာသာ သာသနာ နိမ့္ပါးေန ရ သည့္ အခ်ိန္ႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ေနခိုက္တြင္ ေၿခ/ဥျပင္ဆင္ေရး ရုတ္တစ္ရက္ ေပၚထြက္လာခဲ့ရာ ေမးခြန္း ထုတ္ စရာ ၿဖစ္လာၿပီး၊ ဆန္႔က်င္မႈကို ခံခဲ့ရေတာ့သည္။ ဆုိရလွ်င္ က်ိဳးေၾကာင္း ဆီ ေလ်ာ္မႈ ကင္းမဲ့ၿပီး ၊ အခ်ိန္ကုိက္ ( Timing ) မမွန္ကန္မႈ ေၾကာင့္ဟု ဆုိရပါလိမ့္မည္။
.
ထုိ႔ေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာျဖစ္တည္မႈ ဟုတ္ရဲ႕လားဟု ၿပည္သူအၾကား သံသယႀကီးသြားေစခဲ့ပါသည္။ ျဖစ္ တည္မႈ အဓိကဝါဒ ကုိ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကေသာ နီေခ်း ( Nietzsche )၊ ကတ္ကီးဂတ္ ( Kierkegaard )၊ ဟုိင္ေဒဂါ ( Heidegger )၊ အာစ္ပါး ( Jaspers ) စေသာ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေအာင္ ႀကိဳးစားခ့ဲေသာ ယန္ေပါဆက္ ( Jean Paul Sartre ) တုိ႔သည္ ၾသဇာ အရွိန္အဝါႀကီးမား ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ၾက ပါေသာ္လည္း ယုတၱိနည္းကို အေတြ႔အၾကံဳ အဓိက၀ါဒ (Logical Positivism) ၊ ပရဂၢမာ၀ါဒ (Pragmatism) တုိ႔အားေကာင္းလာ သည္။ တစ္ခ်ိန္တြင္ ေမးခြန္းထုတ္စရာ အျမားအျပားျဖစ္လာခဲ့ပါေတာ့၏။ 

(၂၁) ရာစုသည္ႏိုင္ငံ အားလံုး၊ ေခါင္း ေဆာင္အားလံုးက အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားအေပၚ ပို၍ အေျခခံ လာေၾကာင္း သိသာျမင္သာသည့္ အခ်ိန္၌ အယူအဆ ေဟာင္းကို တစ္ၿဖည္းျဖည္းေမွးမိန္၍ လာရေတာ့၏။
.
စစ္ေအးလြန္ၿပီးကာစ Ronald Reagan ႏွင့္ ဆိုဗီယက္တို႔ ခ်ဳပ္ဆို ခဲ့ေသာ INF ႏ်ဴကလီးယား တာလတ္ ပစ္ ဒံုးပ်ံ ပဋိညာဥ္ကို ထရမ့္လက္ထက္၌ ႏႈတ္ထြက္လိုက္ျခင္းသည္ ရုရွားတို႔၏ သာလြန္မႈကို ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ျဖစ္ရာ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားအေပၚ သာ မည္မွ် အေျခခံထားေၾကာင္းေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔ ဤပံု ကမာၻႀကီး ေၿပာင္းလဲ ေနခ်ိန္တြင္ ျမန္မာေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္ သူတို႔၏ သကာအုပ္ ထားေသာ အဆိပ္ စကားလံုး မ်ား အေပၚ သာယာမေနသင့္ေတာ့ေခ်။

ကိုယ့္ကိုယ္ ကို အမွန္သိပါရဲ႕လား 
************************************
ျမန္မာတို႔ မတိုးတက္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္း တစ္ခုမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အမွန္ မသိျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ လုပ္ပိုင္ ခြင့္ေနရာတစ္ခုကို ရလုိက္လွ်င္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အကုန္သိၿပီဟု ယူဆတတ္ၾက၏။ ပန္းခ်ီ မဆြဲဘူး လ်က္ႏွင့္ ပန္းခ်ီ ပညာ တစ္ကယ္ မသိႏိုင္ပါ။ ကိုယ္ပိုင္ စီးပြားေရး မလုပ္ဘူးပဲႏွင့္ စီးပြားေရးအေၾကာင္း မသိႏုိင္သလို၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးပညာ မသင္ဘူးပဲလ်က္ႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာင္းကို လုပ္ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ 

အာဏာႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသည့္အခါ ကိုယ္အမိန္႔ ေပးသည္ႏွင့္ ေအာက္က လိုက္ေပးျခင္းကို စီမံခန္႔ခြဲမႈ တတ္ လွၿပီဟု အထင္ရွိၾကသူက မ်ားလွသည္။ စီမံခန္႔ခြဲမႈ တတ္ ျခင္း/မတတ္ျခင္းကို ေနာက္ဆံုး “အေျဖ” ကသာ ေၿဖေပး သြားပါလိမ့္မည္။

ယေန႔ စီးပြားေရးအေၾကာင္း ေလလံုးႀကီးမ်ားျဖင့္ေျပာသူ အေရအတြက္ မ်ားလွ၏။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္ပိုင္စီးပြား ေရးလုပ္ငန္း တစ္ခုမွ မရွိၾကသူမ်ား ဒုနဲ႔ေဒး ရွိေနၾကသည္ကို သတိမႈမိႏိုင္ၾကသည္။ သီအိုရီ ဆိုသည္မွာ ေယဘုယ် သေဘာသာျဖစ္ၿပီး ပထ၀ီ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ျပင္ပ သက္ေရာက္အား စသည့္ မ်ားေျမွာင္လွေသာ ကိစၥ ရပ္ မ်ားကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားႏိုင္ပါမွ လက္ေတြ႕အလုပ္ျဖစ္ေသာ ရလဒ္ကို ရႏိုင္ၾကပါမည္။

Man is the measure of all things ဟုဆိုထား၏။ လူသည္အရာရာတိုင္း၏ အတိုင္းအတာ (အရွင္သခင္) ဟုဆိုလိုသည္။ ဤအခ်က္ကိုျငင္းရန္မရွိ၊ သို႔ေသာ္လည္းေခါင္းေဆာင္တို႔တြင္ က်ိဳးေၾကာင္း ဆီေလွ်ာ္မႈ (Reasoning) မွတဆင့္စဥ္းစားၿပီး၊ အမ်ားအတြက္ ( For the people) ျဖစ္ၾကရာ၊ ပုဂၢလဓိ႒ာန္ (Subjectivity) မျဖစ္ေစရ၊ မူ၀ါဒတိုင္းသည္ (Objectivity) ဟူေသာ ဓမၼဓိ႒ာန္သာျမင္ရလိမ့္မည္ျဖစ္ၿပီး၊ အေရးအႀကီးဆံုးမွာ “မိမိကိုယ္ကိုသိေအာင္ႀကိဳးစားပါ” (Knowing self) ဟူသည့္ကိုယ့္အရည္အခ်င္းမွန္ကို မွန္ မွန္ကန္ကန္သိရန္အဓိကလိုအပ္လွပါ၏။

ယေန႔ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ၿပီဟုဆိုလွ်င္ Terminology ဆုိင္ရာစကားလံုး (၃၀) မွ်ေလာက္အလြတ္က်က္၍ ျပန္ေျပာႏိုင္သည္ႏွင့္ တတ္ၿပီဟု ယူဆသူမ်ားကိုသာေတြ႕ရရာ ရလဒ္ေကာင္း မထြက္ႏိုင္ၾကသည္မွာ မဆန္း လွဟု ဆိုခ်င္ပါ၏။ အမွန္တစ္ကယ္ မသိျခင္းကို အမွန္တစ္ကယ္ သိသည္ဟု ယူဆသူမ်ား၏ လုပ္ရပ္က ပို၍ အႏၱရာယ္ႀကီးမား လွပါ၏။


ျပင္သစ္လူမ်ိဳး အေတြ႕အၾကံဳ အဓိက၀ါဒ (French Positivism) တစ္ဦးျဖစ္သူ (Comte) ၏ အယူအဆ ကို စာေရးသူ မ်ားစြာသေဘာက်လွပါ၏။ ကြန႔္ က “ အေတြ႕အႀကံဳအေျခခံၿပီး၊ အသိပညာေပၚလာသည္။ အေတြ႕ အၾကံဳအေပၚ အေျခခံသည့္ ပညာသည္သာ စစ္မွန္ေသာ ပညာျဖစ္သည္” ဟုေထာက္ျပထားသည္။


Knowledge ဟူေသာ ပညာ၏ အစဦးသည္ အေတြ႕အၾကံဳဟူေသာ Experience ျဖစ္၏။ တစ္ဆင့္ျခင္း ရင့္ က်က္လာေသာအခါမွ ဆင္ေျခတံုတရားႏွင့္ သိႏုိင္ေသာ “ ေတြ႕ၾကံဳေရွ႕ပံုစံ ” (Apriori) ဟူေသာ မွန္ကန္ ေသာ အသိပညာ အျဖစ္သို႔ တစ္ဆင့္တိုး ေရာက္ရွိသြားပါလိမ့္မည္။ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ ေနသူမ်ား အတြက္မႈ အေတြ႕အႀကံဳတစ္ခု ကိုျဖတ္သန္းပါေသာ္လည္း ၿဖတ္သန္းသေလာက္ ပညာ မျဖစ္ၾကသူမ်ား ကိုလည္း သတိထား မိႏိုင္ၾကပါလိမ့္မည္။


ကန္႔ ၏ ယေန႔တိုင္ မွန္ကန္ေနေသာ အဆိုအမိန္႔တစ္ခုမွာ…
“ အေတြ႕အႀကံဳ အာရံု မပါ၀င္ေသာ ဆင္ခ်င္တံု တရားသည္ အကန္းႏွင့္ တူၿပီး၊ ဆင္ခ်င္တံု တရား မပါ၀င္ ေသာ အေတြ႕အၾကံဳ အာရံုသည္လည္း အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္သည္”
(A perception without conception is blind and a conception without perception is empty).

ကန္႔ ၏ အဆုိအမိန္႔အေပၚ ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္၍ ဗ်ဳဟာတစ္ခု အျဖစ္ အသံုးျပဳေနေသာ ပါ၀ါႏိုင္ငံတို႔ သည္ ျမန္မာတို႔ အေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာသိသည္ျဖစ္ရာ ထို အဆုိအမိန္႔ကိုပင္ ၿမန္မာတို႔ အေပၚ ေကာင္းစြာ အသံုးခ်၍ သူတို႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကသည္ကို ယေန႔ျမန္မာ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေကာင္းစြာ သိရွိႏိုင္ပါက. ................................


Crd ... ေနဇင္လတ္

No comments:

Post a Comment