အေလာင္းေတာ္ကႆ ပ ဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ အမ်ားစုက ျမတ္ဗုဒၶ လက္ထက္ အရွင္မဟာ ကႆ ပ ကိုေျပးျမင္ တတ္ၾကပါ သည္။ အမွန္လည္း အေလာင္းေတာ္ ကႆ ပ ကို အရွင္မဟာ ကႆ ပအျဖစ္ ယုံၾကည္ၾကသည္။
အင္တာနက္ သမိုင္း စာမ်က္ႏွာမ်ားက အစ အရွင္မဟာ ကႆ ပ ကို ေရးသား ပုံေဖာ္ေနၾကသည္ကိုေတြ႕ရ၏။
ကေလးေတြ ဖတ္ရွဳေလ့လာဖို႔ အတြက္ ဘုရားသမိုင္း စာအုပ္မ်ား ဝယ္ေပးျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕သမိုင္း မ်ားက တိက်ေရရာေသာ သမိုင္း မဟုတ္ေပ။ ထိုးဇာတ္ေတြက မ်ားေန၏။ ဒ႑ာရီ ပုံျပင္ဆန္လွ သည္။ လူၾကီးသူမ မ်ားက အဟုတ္ထင္ သ ၿဖင့္ သမိုင္းမွတ္တမ္း စာအုပ္ မ်ားေရးသား ထုတ္ေဝျပီးေရာင္းခ်ၾကသည္။ ကေလး သူငယ္မ်ားက လည္း အဟုတ္ဟု မွတ္ထင္ေနၾက လိမ့္မည္။ အမွတ္မွားပါက သမိုင္း အမွန္မ်ားေပ်ာက္ေတာ့ မည္။
" အမွားၾကာလွ်င္ အမွန္ျဖစ္ အမွန္စင္စစ္ အမွားထင္ ဘုရားရွင္ ပင္ ေဟာ၍ မရ" ဟူသကဲ႔သို႕ အမွားၾကာ လာသည့္ အခါ အမွန္ ဟု ယူ ဆ တတ္ၾကသည္။ အမွန္ ၿဖစ္လာျခင္းေတာ့ မဟုတ္ေပ။ အမွန္ဟု ထင္ျမင္ ယူဆလာျခင္းသာျဖစ္သည္။
အေလာင္းေတာ္ကႆ ပ ကို သြားေရာက္ ဖူးေျမာ္ၾကသူေတြမ်ား လွသည္။ ၿမန္မာ အမ်ားစုသည္ ပင္ နယ္လွည့္ ဘုရားဖူးျခင္းျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေနတတ္ၾကသည္။ စာေပ ဖတ္ရွဳေလ့လာျခင္းကား နည္း
ပါး လွ၏။
ပါး လွ၏။
မေရာက္ဘူးသည့္ အရပ္ေဒသ သို႔ ေဒသႏၲရ ဗဟုသုတျဖစ္ေစျခင္း ငွါ သြားသင့္၏။ မိမိသြားေရာက္ ေလ့လာ ေသာအခါ၌လည္း ဓာတ္ပုံ ရိုက္ျခင္းႏွင့္ အခ်ိန္မကုန္ေစပဲ စနစ္တစ္က်ေလ့လာထားသင့္၏။
မိမိစီးေသာျမင္း အထီး အမ ကြဲ သင့္သည္ မဟုတ္ေလာ့။ အမ်ားစုက ဘုရားဖူးခရီး ဟူ၍သာ သြားလိုက္ၾက သည္။ ပါရမီေျမာက္ ဘုရားဖူး သြားျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ ပ်ားရည္ဆမ္း ခရီး ( ဟန္းနီးမြန္း ခရီး) သာျဖစ္ ခဲ႔ ၾကသည္က မ်ား၏။
အေလာင္းေတာ္ကႆ ပ ၏ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္ ကို တည္ေတာ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ယေန႔ ဗုဒၶဝါဒျပႆ နာ မ်ား စာအုပ္တြင္ စတင္၍ ဖတ္ရွဳခဲ႔သည္။ ေပါင္ေလာင္ ရွင္ ကႆ ပ ဟု ဆရာေတာ္ၾကီးကေျဖၾကား ထားေတာ္မူ၏။
ယခု အမ်ိဳးသား ပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ား ၏ အေလာင္းေတာ္ကႆ ပ စာအုပ္ ကို ဖတ္ရွဳေလ့လာမိျပန္သည္။ေပါင္ေလာင္ရွင္ကႆ ပ ဟုပင္ ဆိုထားျပန္၏။ ဦးဖိုးက်ား၏ စာသည္သဘာဝ ယုတၱိလည္း ရွိသည္။ အာဂမ ယုတၱိလည္းက်သည္။ စနစ္ တစ္က်ေလ့လာျပီး ေရးသားထား ၿခင္းသာျဖစ္သည္ ။
သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္ကို ေလ့လာသူတိုင္း ဦးဖိုးက်ား၏ အေလာင္းေတာ္ ကႆ ပ စာအုပ္ကို ေလ့လာ ဖတ္ရွဳေစခ်င္သည္။
ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္က အရွင္မဟာကႆ ပ အေၾကာင္း ကိုလည္း ေလ့လာဖူးသည္။ ေရႊပါရမီ ဆရာေတာ္ေရးေသာ" လမ္းခြဲ တာ ဝမ္းနည္းစရာလား" စာအုပ္၌ လည္း ဖတ္ရွဳ ဘူးသည္။
ဖိုးလမင္း ၏" လမ္းအခြဲမွာ ဝမ္းမနည္းပါ" တရားေတာ္လည္း နာယူ ဘူးသည္ ။
သီတဂူ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တရားေ တာ္၌လည္း နာယူ မွတ္သား ဘူး သည္။
ၾကည္ညိဳစရာ ေလးစားစရာ အားက် အတုယူစရာ စံျပဳထိုက္ေသာ မေထရ္ျမတ္တစ္ပါးသာျဖစ္သည္။ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ သကၤန္းခ်င္း လဲလွယ္ ကတည္းက သာသနာေတာ္ ပခုံးေျပာင္း တာဝန္ေပး
အပ္ေၾကာင္း သတိထားမိသည္။
အပ္ေၾကာင္း သတိထားမိသည္။
ပထမ သဂၤါယနာတင္သည့္ အခါ၌ အရွင္မဟာကႆ ပ မေထရ္ျမတ္ က ဦးေဆာင္ခဲ႔သည္။ ပရိနိဗၺာန္ စံခဲ႔ သည္မွာ လည္း ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ေဝဘာရေတာင္မွာပင္ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ ခဲ႔ေၾကာင္း စာေပ မွတ္တမ္း မ်ား၌ ေတြ႕ရသည္။
ယခုျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား သြားေရာက္ ေလ့လာဖူးေျမာ္ေန ေသာ မေထရ္ မွာ ပုဂံေခတ္ နရပတိ စည္သူမင္း လက္ထက္ ေပါင္ ေလာင္ရွင္ ကႆ ပ သာျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ အမ်ားစု ယုံၾကည္ေန ၾကသည္က ျမတ္ဗုဒၶ လက္ထက္ အရွင္မဟာကႆ ပ ဟု ယူဆေနၾကသည္။ထိုကဲ႔သို႔ ယူဆႏိုင္ဖို႕ အတြက္လည္း သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ ရွိသူမ်ားက ဖန္တီးထားၾက သည္။
ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ သကၤန္းခ်င္းလဲလွယ္ဟန္ ရုပ္တုေတာ္မ်ားျပဳလုပ္ ထားၾကသည္။ ၿမတ္ဗုဒၶ လက္ထက္ အရွင္မဟာကႆ ပ ဟု ပုံ မွား ရိုက္ ထားၾကသည္။ သို႔မွလည္း နယ္ လွည့္ ဘုရားဖူးမ်ားေရာက္ရွိ လာျပီး စီးပြာေရး သမား မ်ား အတြက္ အဆင္ေျပမည္ မဟုတ္ပါလား။
ျမန္မာ အမ်ားစု ေစတီဘုရားမ်ားကို အသုံးခ်၍ လုပ္စားေနၾက သည္ က မ်ားေနတတ္ပါသည္။ စာေရးဆရာ အမ်ားစု ကလည္း သမိုင္း အမွန္ ကို တင္ျပမွဳ အားနည္း ၾကသည္။ သမိုင္းဆရာမ်ား စာေရးဆရာမ်ား စီးပြား ရွာ သူမ်ား လုပ္ၾကံဖန္တီး ပုံမွားရိုက္ေနေသာေၾကာင့္ အနာဂတ္ မ်ိဳးဆက္သစ္ ကေလး ငယ္မ်ား သမိုင္း အမွန္ႏွင့္ ေဝးၾကရေတာ့မည္။
အရွင္မဟာကႆ ပ သည္လည္း သံဃာ ၊ ေပါင္ေလာင္ရွင္ ကႆ ပ သည္လည္း သံဃာ၊ မေထရ္ျမတ္ႏွစ္ပါးလုံး သည္ သံဃာ ရတနာ ၌ အက်ဳံးဝင္၏။ သံဃာ့ဂုဏ္ကို ရည္ မွန္း၍ ပူေဇာ္တတ္ဖို႔သာ လို သည္။
သို႔ေသာ္ သမိုင္း အမွန္ကိုေတာ့ တိတိက်က် မွတ္တမ္းတင္ထားဖို႔ ေကာင္းေပသည္။ အမ်ားစု သမိုင္းအမွန္ကို တင္ျပဖို႔ ဝန္ေလးေန တတ္ၾကသည္။
အမွား ၾကာလာသည္ႏွင့္ အမွ် အမွားကို ပင္ အမွန္ဟု ယူဆလာၾက ေတာ့မည္။
ဤပိုစ့္ ကို အမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ မေရး လိုေသာ္လည္း စာေပ ဖတ္ရွဳေလ့လာေစ လိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ ေရးသား လိုက္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ ဖတ္ရွဳေလ့လာမိေသာ စာေပ ကို လည္း ေရးပါ ဟု ဆိုလာ သည့္ အတြက္လည္း ေရးျဖစ္သြားျခင္းျဖစ္ သည္။
စာေရးသူ ေလ့လာ ဖတ္ရွဳမိထား သည့္ ဦးဖိုးက်ား ၏ အေလာင္း ေတာ္ ကႆ ပ စာအုပ္ေလးကို စိတ္ဝင္စား သူမ်ား အေနျဖင့္ မျဖစ္မေန ေလ့လာ ဖတ္ရွဳၾကပါဟု လည္း ေစတနာျဖင့္ တိုက္တြန္း အပ္သည္။
မူရင္း Credit
အမ်ိဳးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ား ရဲ႕အေလာင္းေတ.ာ္ကႆ ပ သမိုင္း စာအုပ္ ႐ွာေဖြဖတ္႐ွဴ႕ၾကကုန္ေလာ .......
No comments:
Post a Comment