သာသနာျပဳ ဆိုင္းဘုတ္ က ဒီကေန ႔ျမန္မာျပည္ မွာ သိပ္ၿ ပီး ထြန္းကားေနတယ္။ ဟိုကလည္း သာသနာျပဳ ဒီကလည္း သာသျပဳ နဲ႔ ဒီေန႔ေခတ္ မွာ အဲ့ဒါ ကို ေလ့လာႀကည့္ႀက ရေအာင္....။
သာသနာ ဆုိတာ . ဘယ္လိုလဲ ...???
ဘယ္လိုျပဳတာကို သာသနာျပဳတယ္ေခၚသလဲ...???
ဒါ စဥ္းစားဖို႔ အခ်ိန္က ေရာက္လာျပီ...။
ဘုရားျပင္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ကလည္း သာသနာျပဳတယ္ေျပာတာပဲ...။
အ၀တ္ျဖဴႀကီးေတြ ၀တ္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ကလည္း သာသနာျပဳတယ္ေျပာတာပဲ...။
မုတ္ဆိတ္ေမႊးရွည္ႀကီး နဲ႔ လူ ေတာင္ေ၀ွး နဲ႔ ထိုးတဲ့သူ ကလည္း သာသနာျပဳတယ္ ေျပာတာပဲေလ...။
ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ ခတ္ေနျပီေလ....။
ဘုန္းႀကီးတို႔ စာခ်ေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ က သာသနာျပဳ ဆိုင္းဘုတ္ တင္ခြင့္ကို မရေတာ့ဘူး။ ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္။ အဲ့ဒီလို သာ သာသနာျပဳ ဆိုင္းဘုတ္ ကို တြင္တြင္ႀကီး တပ္လာျပီ ဆိုရင္ ဒို႔ ဒကာ ဒကာမ ေတြက အုံျပီးေတာ့ ပါသြားႀကျပီ...။
စာသင္တိုက္ေတြ မွာ အငတ္ငတ္ အျပတ္ျပတ္ နဲ႔ ဆြမ္းမွ မ၀ေရစာ သကၤန္းမွ ရွားရွား ပါးပါး စာသင္ စာခ် လုပ္ေနႀက တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြ အေပၚက် ေတာ့ အဲ့ဒါျပဳတယ္ လို႔ ျမင္တဲ့သူ က တျဖည္းျဖည္း နည္းလာ တယ္...။
ဘာျဖစ္လို ႔နည္းလာသလဲ ဆိုေတာ့ ပရိပ္သတ္ နဲ႔ အထိ အေတြ႔ နည္းလာလို႔တဲ့။ ေက်ာင္းထဲ မွာ ကုတ္ျပီးေန ႀကတဲ႔႔ ကိုယ္ ေတာ္ေတြ.အဲ့ဒါေရေသာက္ျမစ္ ဆိုတာ ဘုန္းႀကီးတို ႔ပရိတ္သတ္ သိျပီးထားႀက။
ပရိယတၱိ စာေပ မရွိခဲ့လွ်င္ ပဋိပတၱိ က်င့္စဥ္ ဆို တာ ခမ္းေျခာက္ သြားလိမ့္မယ္...။
ပရိယတၱိ စာေပ ဆိုတာ ကို ဒို႔ဒကာ ဒကာမေတြ နားလည္ထားေစခ်င္တယ္...။
ေရကန္ႀကီး တစ္ခုရဲ႕ ကန္ေဘာင္ႀကိီး တစ္ခုနဲ ႔တူတယ္လို႔ မွတ္ထား။
ေရကန္ႀကီး တစ္ခုမွာ ကန္ေဘာင္ရုိးႀကီး ကို ခိုင္ခိုင္ ကာ အဲ့ဒီ အထဲမွာေရေတြ ထည့္မယ္။ ကန္ေဘာင္ရုိး မခိုင္ရင္ ေရ မတည္ဘူး။ ေရ မတည္ရင္ ႀကာမ်ဳိး ငါးပါးလည္း လန္းလန္း ဆန္းဆန္း မပြင့္နိုင္ေတာ့ဘူး...။
ဒီေတာ့ ႀကာမ်ဳိးငါးပါး လန္းလန္း ဆန္းဆန္း ပြင့္ ေနတယ္ ဆိုတာဟာ...
ပဋိေ၀ဓ ေခၚတဲ့ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ ကိုေျပာတာ။ ႀကာမ်ဳိး ငါးပါး ပြင့္ခ်င္ ရင္ေတာ့ ကန္ေဘာင္ႀကီး
ကိုခိုင္ေအာင္ ဆယ္ရမယ္...။
ပရိယတၱိ ဆိုတာ ကန္ေဘာင္ရုိး
ပဋိပတၱိဆိုတာ .ကန္ထဲကေရ....
ပဋိေ၀ဓ ဆိုတာ အဲ့ဒီ ကန္ထဲမွာ ပြင့္လာမယ့္ ႀကာေတြလို႔ မွတ္ရမယ္...။
ပရိပတၱိ သာသနာ့ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ စာသင္တိုက္ ေတြက အရွင္ၿမတ္ေတြဟာ သာသနာ့ကန္
ေဘာင္ရုိးႀကီး ကို ဖို႔ေနတာ ဆယ္ေနတာ...။
အဲ့ဒီ သာသနာ့ ကန္ေဘာင္ရုိးႀကီး ကို အျပင္း အထန္ ခါးေတာင္းက်ဳိက္ ဖို႔ဆယ္ေနတဲ့ စာသင္ စာခ် အရွင္ျမတ္ေတြ ကို ဆြမ္းေလး တစ္ဇြန္း ဟင္းေလး တစ္ခြက္ ေန႔စဥ္ေလာင္းလွဴေနတယ္ ဆိုတာဟာ
သာသနာ့ ကန္ေဘာင္ရုိး ကို ဒို႔ ဒကာ ဒကာမေတြ ကလည္း ၀ိုင္း၀န္း ဆယ္ဖို႔ေပးေနတာ...။
အဲ့ဒီ ပရိယတၱိ ကိုမွ အားေပးခ်င္တဲ့ သေဘာမရွိ ရင္ ဒို ႔ဒကာ ဒကာမေတြ ဘာ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ တပ္ေနေန သာသနာျပဳ အဓိပၸါယ္ ေပၚလြင့္ ပါ့မလား....။
ဘုရားေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲျပင္ေနေန ေစတီေတြ တစ္တိုင္းျပည္လုံး ေဖြးခ်င္တိုင္းေဖြး ေနပါေစ။ စာသင္စာခ် မရွိခဲ့လွ်င္ ဒီ တိုင္းျပည္ ႀကီးမွာ က်င့္စဥ္ ဆိုတာ ရွိပါဦးမလား...။
ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူတဲ့ မဇၥ်ိမေဒသ အိႏၵိယျပည္ႀကီး မွာ ဘုရား ပုထိုးေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေနခဲ့တာပဲ။
ပုဂံေနျပည္ေတာ္ႀကီး မွာ ဘုရားေတြ နည္းတာ မွမဟုတ္ဘဲ....။ အဲ့ဒီ ေစတီေတြျပည့္ေန တဲ့ ပုဂံေနျပည္ေတာ္
ႀကီးမွာ စာသင္တိုက္ ႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္ ခမ္းခမ္း နားနား ရွိေသးရဲ႕လား...။
ေစတီေတြျပဳျပင္ေနရုံ နဲ႔ ထီးေတာ္ တင္ေနရုံ နဲ႔ သာသနာျပဳတယ္ လို႔ မဆိုနိုင္ေသးဘူး....။
သာသနာ ရဲ႕အခတ္ အလက္ အသီး အပြင့္ တစ္စုံတစ္ရာ ကို ဆြတ္ယူ စားေနတာေတာ့ မွန္တယ္။ သာသနာ႔ သစ္ပင္ႀကီး က သီးပြင့္ လာတဲ့ အသီး အပြင့္ေတြ စားသံုးေနတာေတာ့မွန္တယ္...။
ကုသိုလ္ေရး လုပ္ငန္းတစ္ခု အေနနဲ႔လည္း မွန္တယ္။ ဘုန္ႀကီးတို႔ အေနနဲ႔ ဘာမွ အျပစ္မတင္ပါဘူး။
သာသနာျပဳတယ္ ဆုိတဲ႔ အဓိပၸါယ္ ကို ေျခေျချမစ္ျမစ္ နားလည္ေစခ်င္ လို႔ ေျပေနရတာပါ...။
ဘုရားျပင္တာလဲျပင္ႀကပါ ဒါလည္းျပဳျပင္ ရမွာ ပဲေလ...။
ဒီေတာ့ သာသနာျပဳတယ္ ဆိုတာ ဒို ႔ဒကာ ဒကာမေတြ ကန္ေဘာင္ရု္ိးႀကီး ကို ခိုင္ခိုင္ ဆယ္မွ သာသနာ အရွည္ခံ၍ တည္တန္႔မယ္...။ ကန္ေဘာင္ရုိးႀကီး မခိုင္မခန္႔ရင္ အဲဒီ ကန္ထဲ ေရေတြေန ပါအုံးမလား....။
ပရိယတၱိ မခိုင္ခဲ့ရင္ ပဋိပတၱိ ဆိုတဲ့ က်င့္စဥ္ေတြ ခိုင္ပါအုံး မလား...။
ပဋိပတၱိ က်င့္စဥ္ မခိုင္ လုံရင္ ပဋိေ၀ဓ ဆိုတဲ့ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ ရပါဦးမလား....။
ပရိပတၱိ ကန္သင္းဥာဏ္ ရင္း ခိုင္က်ည္....
ေရႀကည္ဆင့္ေလာင္း က်င့္ေကာင္းႀကသည္
မဂ္ဖိုလ္သိေရး ပဋိေ၀ႀကာတည္...။
အဲ့ဒါမွ . သာသနာ႔ ကန္တာရွည္....။
သီတဂူ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ႀသ၀ါဒ
ငွက္ေပ်ာေတာ ဓမၼစကူးလ္ ပင္းတယ
No comments:
Post a Comment