သက္သတ္လြတ္ ဆိုတာ
တစ္ခ်ိန္တုန္းက ဘုန္းၾကီး ေတာထဲေနစဥ္ အခါက ေက်ာင္းဆရာ တစ္ဦးက ” သတ္သက္လြတ္ ဆိုတာ ဘာ အဓိပၸါယ္ ရွိလဲ ” တဲ့ သူက လာေမးတယ္။
ေမးလိုက္တဲ့ အခ်ိန္ မွာ သူ ဘာဦးတည္ခ်က္ နဲ႔ ေမးေနတာ ဘုန္းၾကီးလည္း နည္း နည္းသေဘာေပါက္ပါ တယ္။ ဘုန္းၾကီးက ” ဘာမွ အဓိပၸါယ္ မရွိပါဘူး ” လို႔လဲျပန္ေျဖလိုက္ေတာ့
သူကေစ်း ဆစ္တတ္ တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေလေတာ့ ” ဘာျဖစ္လို႔ လဲတဲ့ ”
သူက ထပ္ေမးပါတယ္။
ဒီေတာ့ဘုန္းၾကီး က မလြဲမေရွာင္သာ တဲ့ျပႆ နာေလးေတြ သူ႔ကို ရွင္းျပပါတယ္။ အသား ငါး ကို မစား ဘူး လို႔ ေျပာရင္ အဓိပၸါယ္ ရွိတန္ သေလာက္ ရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း သက္သတ္လြတ္ စားေနပါတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဓိပၸါယ္ နဲနဲ ကင္းမဲ့တဲ့ သေဘာရွိတယ္လို႔၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ခုလိုေပါ့ ယင္နား စာေတြ ကို စားလိုက္ရင္ သတ္သက္ လြတ္တယ္လို႔ ေျပာနိုင္ပါေတာ့မလား။ မေျပာနိုင္ဘူး။
ဘုန္းၾကီး တို႔ ဆြမ္းခံ တဲ့ အခါ ယင္ေတြက မည္းေနတာဘဲ ရွိတတ္ ပါတယ္။ ဒီ ယင္ေတြက
ဘယ္က လာလဲ ဟိုဘက္က အိမ္သာ စတဲ့ မေကာင္းတဲ့ေနရာေတြ က လာတာ ရွိေလေတာ့ သူတို႔ ဆီမွာ
မျမင္နိုင္တဲ့ ဘက္ တီးရီးယားေတြ ပါ မေနဘူးလား။
တစ္ခ်ဳိ႕ေခတ္မီွတဲ့နိုင္ငံေတြ မွာေတာ့ ဒီလို ယင္နားစာေတြ ကို မစားသုံး ၾကပါဘူး။ဘုန္းၾကီး တို႔ေလာင္းလိုက္ တဲ့ ဆြမ္း ထဲေကာ ဒီလို ယင္နားစာေတြ ပါမေနဘူးလား။ ပါေနမွာဘဲ။
အိမ္ရွင္မေတြ တစ္ခါ တစ္ေလ ဆန္ထဲမွာ ဆန္ပိုး ပါေနတာမေရြးဘဲ ေရာခ်က္ လိိုက္တယ္။ဘုန္းၾကီးကိုေလာင္း လိုက္ေလေတာ့ သပိတ္ ထဲလဲ ဒီပိုးေတြ ပါမလာဘူးလား။ ပါလာတယ္။
သတ္သက္ တစ္ကယ္ လြတ္တယ္ ေျပာနိုင္ဦး မလား။ မေျပာနိုင္ဘူးေနာ္။ သူမ်ား အသား ငါးေတြ သတ္ျပီး စားရမယ္ လို႔ ဘုန္းၾကီး ဆိုလိုရင္း မဟုတ္ဘူး။ အဓိပၸါယ္ ကို ဆန္းစစ္ျပေနတာပါ။
ေနာက္တစ္ခုၾကည့္ ဟင္းသီး ဟင္းရြက္ေတြ မွာ ဘက္တီးရီးယား ဆိုတဲ့ ပိုးေတြ ပါေလေတာ့။ ပကတိ မ်က္စိနဲ႔့ျမင္ဖို႔ရန္ ခက္ခဲ တယ္ ။ ခက္ခဲေလေတာ့ အဲ့ဒိမွာ ပိုးေတြက စားမိရင္ တကယ့္ သတ္သက္ လြတ္ တယ္ ဆိုတာ မေျပာနိုင္ပါဘူးလို႔။
တစ္ခ်ဳိ႕အိမ္ရွင္မေတြ လည္း ရွိပါတယ္။ တစ္ခါ တေလ အိုး မေဆးဘဲ ထမင္း ခ်က္လိုက္ တယ္။ဒီထဲ ပုရြက္ ဆိတ္ေတြ ကပါလာ တယ္။ ဟင္းထဲလည္း ပါလာ တတ္တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ သတ္သက္လြတ္ အစစ္ရယ္ လို႔ေျပာ လို႔ သိပ္မလြယ္ဘူး လို႔။ဘုန္းၾကီး က သူ႕ကို ရွင္းျပပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ပိုဆိုး တဲ့ျပႆ နာတစ္ခု က အဂၤလိပ္ လက္ထက္ေလာက္ က ဆိုၾကပါစို႕
နာမည္ေက်ာ္ျဖစ္တဲ့ ဒီ သစ္သီးေက်ာင္း ကို စျပီး တည္ေထာင္သြား တဲ့
သစ္သီး ဆရာေတာ္ ရဲ႕ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူ တဲ့ မဟာဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ ဘုရား ဆိုတာ
စစ္ကိုင္းမွာ ထင္ရွားပါတယ္။
အဂၤလိပ္ အမ်ဳိးသား တစ္ဒကာ တစ္ဦးက ဆရာေတာ္ၾကီးထံ ခ်ဥ္းကပ္ျပီးေတာ့ အရွင္ဘုရားတို႔ ဘုရားရွင္ ကေနျပီးေတာ့ သူတစ္ပါး ရဲ႕အသက္ကို မသတ္ရဘူး ဆိုျပီးေတာ့ ဒီလို ပညတ္ထားတယ္ တဲ့။
အဲ့ဒီလို ပညတ္ ထားတဲ့ အပိုင္းမွာ အရွင္ဘုရားတို႔ေသာက္သုံးေနတဲ့ ေရေေတြ ကို သိပၸံပညာ နည္း နဲ႕ ေသေသ ခ်ာခ်ာ စမ္းစစ္ ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္ အခါ မွာ အဲ့ဒိ ထဲမွာ ပိုးေတြ မ်ားစြာပါေနတယ္တဲ့။ ” အဲ့ဒါ သူမ်ား အသက္ ကို သတ္ေနတာ မဟုတ္ဘူးလား” တဲ့။ ဒီေမးခြန္းေလး ေမးလာတယ္။
ေမးလိုက္တဲ့ အခါ မဟာဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး က ” တို႔ ဘုရားရွင္ က ေရကို စစ္ျပီးေတာ့ေသာက္ သုံးေစ ဆိုျပီး ခြင့္ျပဳ ထားတယ္။ တို႔လည္းစစ္ျပီးေတာ့ေသာက္တာ ၊ ေသာက္လိုက္တဲ့ အခါေရ က စစ္ထား တယ္ ပိုးရွိတယ္ ဆိုတာလည္း မသိဘူး။ ျမင္လည္း မျမင္နိုင္ဘူး။
မျမင္နိုင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ မျမင္နိုင္တဲ့ ဒီပစၥည္းေတြ အတြက္ ဆိုရင္ အာပါတ္ ရဲ႕အဂၤါ မေခၚေလေတာ့။ အာပါတ္ မသင့္ပါဘူးလို႔” ျပန္ေျဖလိုက္ တယ္။
အဲ့ဒိေတာ့ ေရေတာင္မွ သတ္သက္လြတ္ေသးလား?။ မလြတ္ဘူး ။ေရေတာင္ သတ္သက္ မလြတ္ဘူး ဆို အျခားေကာ သတ္သက္လြတ္ ဆိုတာ ရွိနိုင္ပါေတာ့မလား။ ဒိထက္ ပိုဆိုးတဲ့
ျပႆ နာတစ္ခု ကို ဘုန္း ၾကီး စဥ္းစား မိတာ သိပၸံ ပညာနည္း အရေျပာမယ္ဆို
အသက္ ရွဴလိုက္တဲ့ ေလထဲမွာ လည္း ကူးစက္တတ္ တဲ့ ပိုးမႊားေတြရွိေနတယ္။
ဥပမာ
တီဘီေရာဂါ ရွိတဲ့သူေတြ ေခ်ာင္းတံေတြး ကေန ကူးနိုင္တယ္။
သူေခ်ာင္းဆိုး လိုက္တဲ့ အခါ သူေခ်ာင္း ဆိုး တဲ့ေလ မွာ ပိုးေတြ ပါတယ္။
မိမိက ရွဴ ခဲ့မိမယ္ ဆို ကူးစက္နိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုဆို အသက္ရွဴလိုက္ရင္ အဲ့ဒိ ပိုးေကာင္ေတြ ပါမသြားဘူးလား။ တကယ့္ သတ္သက္လြတ္ အစစ္ျဖစ္ပါ့မလား?။
မျဖစ္နိုင္ဘူးေနာ္။ ဒါေၾကာင့္နည္းနည္းေလး အစြန္း တစ္ဖက္ ကိုေရာက္ေနတဲ့ စိတ္ထား ဘုန္းၾကီးက မရွိေစ ခ်င္လို႔ေျပာတာပါ။
အရင္တံုး က က်န္းမာေရး အရ လက္ဖက္ ထဲမွာ စမ္းသပ္ လိုက္ေတာ့ ပိုးေတြ မ်ားစြာ ပါေနဆိုေတာ့ ဘုန္းၾကီး လည္း ဒါကိုၾကားျပီး လက္ဖက္ မစားတာႏွစ္နဲ႔ ခ်ီၾကာပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ျပန္ စဥ္းစားမိ တယ္ ေရေသာက္ေန လဲပိုးက ပါတယ္။ အသက္ရွဴ ရင္လည္း ပိုးက ပါတယ္။
ေနာက္ဆုံး က်င္ၾကီး က်င္ငယ္ ထဲလည္း ပိုးက ပါေနေလေတာ့ ၊ က်င္ၾကီး က်င္ငယ္ စြန္႔လိုက္ရင္ ဒီ ပိုးေတြေသေၾက ပ်က္စီးကုန္မွာ ဆိုးလို႔ မစြန္႔ဘဲေနမလား လို႔ စဥ္းစားၾကည့္ေနာ္။ တစ္ဖက္စြန္းကို မေရာက္ေစ ခ်င္လို႔ ဘုန္းၾကီးေျပာတာပါ။
ဥပါလိ သူၾကြယ္ ကို ဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားတာ တစ္ခု ရိွပါတယ္။ ကာယကံ နဲ႔ မေနာကံေနရာ မွာ လမ္းေလ်ာက္တဲ့ အခါမွာ ကိုကျမင္လဲ မျမင္ဘူး သိလည္း မသိဘဲ ပိုးမႊားေတြကို နင္းမိတယ္။ ေသေၾကပ်က္ စီးကုန္တယ္။
ဒီလိုေနရာမ်ဳိး မွာေတာ့ ေသေစ လိုတဲ့ စိတ္ ေစတနာ ထင္ရွား ရွိမွ သာလွ်င္ ပါဏာတိပါတ ကံ ထိုက္ပါတယ္ ။ လုံ႔လ ပေယာဂ စသည္ အဂၤါရပ္ေတြလည္း ပါတယ္ အဲ့ဒိ မွာ အဓိက ကေသေစလိုစိတ္ ေစတနာ ပါ။
ခုလို သြားလာရင္း သတၱဝါေတြ ကို ေသေစ လိုတဲ့ စိတ္ မထားဘဲ ႏွလုံးသြင္း မွန္ေနမယ္ဆို အျပစ္မျဖစ္ ပါဘူး။ အကယ္၍ ဒီလိုဟာသာ အျပစ္ျဖစ္ ပါတယ္ ဆို လမ္းမသြားဘဲေနရေတာ့မလား။
ဒီေနရာ မွာ အ႒ကထာ၊ ဋီကာေတြ ဖြင့္ဆိုထားတာ ဘုရားရွင္ ရဲ႕အလို အတိုင္း တကယ့္ သတ္သက္လြတ္ ဆိုတာ စမ္းစစ္ ၾကည့္ရင္လြယ္ပါ့ မလား?။ မလြယ္ဘူးေနာ္။ ဘုရားရွင္ က စားသုံးတဲ့ အခါမွာ နိႆ ရဏ သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း တရား နွလုံးသြင္းျပီး စားသုံးဖို႔ ညႊန္ၾကားထားပါတယ္။
ဒီမွာက ဘယ္လိုျပႆ နာေပၚလဲ ဆိုေတာ့ သတ္သက္လြတ္ စားတဲ့ အေလ့ အက်င့္ သည္ မြန္ျမတ္တဲ့ က်င့္ဝတ္ျဖစ္တယ္ လို႔ ယူဆ ခဲ့ရင္ မိစာၦဒိ႒ိျဖစ္တယ္ လို႔ ဆိုျပီး အ႒ကထာ၊ ကာေတြ ဖြင့္ဆို ထားတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔လည္း မွားယြင္းေနတဲ့ အယူအဆ မို႔ပါ။ အခု စမ္းစစ္ျပသလို တကယ့္ သတ္သက္လြတ္ ဆိုတာျဖစ္နိုင္ ပါ့လား?။ မျဖစ္နိုင္ပါဘူးေနာ္။
သို႔ေသာ္ သိလ်က္ နဲ႔ လြန္ၾကဴး လိုတဲ့ စိတ္ေစတနာျဖင့္ သတၱဝါေတြ ကို သတ္ျဖတ္ျပီး စားေသာက္တာ ဘုရားရွင္ ႏွစ္ျခိဳက္သလား။ မႏွစ္ျခိဳက္ပါဘူး။ ဒီေန႔ စားေနတဲ့ အသားငါးေတြ က မသတ္ဘဲျဖစ္ေပၚလာ သလား? ။ ရွားပါတယ္ေနာ္။
သတ္သက္လြတ္ စားတဲ့
အေလ့အက်င့္ သည္ မြန္ျမတ္ေသာ က်င့္ဝတ္ျဖစ္တယ္ လို႔ ယူဆ ခဲ့ရင္
မိစာၦဒိ႒ိျဖစ္ သလို သတ္သက္ မလြတ္ မွ အသား ငါး ကို စားမွ သာလွ်င္
သမၼာဒိ႒ိျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆမယ္ ဆိုရင္ မမွားဘူး လား?။
မွားေနတယ္ ဘာျဖစ္လို႔လဲ အသား ငါး မစားတဲ့ေန႔ က အျပစ္ ရွိရမယ္ ပုံျဖစ္ေနေတာ့မယ္။ ဘုရားရွင္ က သတ္သက္ လြတ္ျခင္း အသားငါး စားျခင္း မစားျခင္း ထက္ အစြန္း ၃ ပါး လြတ္ဖို႔ရန္သာ အဓိကပါ။ အားလူး ဘဲ စားတယ္ထား
ဘဝ မွ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ နိႆ ရ ဏ သံသရာ က ထြက္ေျမာက္ ဖို႔ ဉာဏ္အျမင္ နဲ႔မစား ခဲ့ရင္
ဆင္းရဲ ဒုကၡမွ လြတ္နိုင္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။
အပ္စပ္ေနတဲ့
အသားငါးဘဲ စားခ်င္ စားပါေစ။ ဘဝ မွ လြတ္ေျမာက္လို တဲ့ နိႆ ရဏ ပညာဉာဏ္ အျမင္ ရွိခဲ့ရင္ သံသရာ ဝဋ္ဆင္းရဲ က မလြတ္နိုင္ဘူးလား။ လြတ္နိုင္ပါတယ္။
ဘုရားရွင္သည္ လည္း နိႆ ရဏ နဲ႔ အပ္စပ္ေသာ အသားငါးကို မစားဘူးလား။ သံသရာဝဋ္ ဆင္းရဲက မလြတ္နိုင္ဘူးလား။ လြတ္ေျမာက္ သြားပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ေတြ သတ္သက္လြတ္ စားေနတယ္ နိႆ ရ ဏ ဉာဏ္ ပညာ မရွိေလေတာ့ သံသရာ ဝဋ္ဆင္းရဲက လြတ္နိုင္လား။ မလြတ္နိုင္ပါ ။သံသရာ ဝဋ္ဆင္းရဲက လြတ္ဖို႔ နိႆ ရဏဉာဏ္ အညွာ ကို ဘုရားရွင္က သင္ေပးေနတာပါ။
” ဖားေအာက္ေတာရ ဆရာေတာ္ “
No comments:
Post a Comment